Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellduken thermo kompresjonstrekk


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Denne thermo utgaven av fjellduken er noe voluminøs -

det trekket den ble levert med blir vel stor pølse i sekken!

Noen som vet om / har prøvd "kompresjonstrekk" - eller stappa den inni en trang "pose" og dermed

fått til en nett liten "sovepose "??

Slik at den blir lettere å få med seg på dagstur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noen som vet om / har prøvd "kompresjonstrekk" - eller stappa den inni en trang "pose" og dermed fått til en nett liten "sovepose "??

Jeg har ikke thermoduken selv, men fjellduken multimate. Den har vel ca samme volum om ikke større. Jeg bruker et vanlig sovepose-kompresjonstrekk som jeg stapper den oppi, og det fungerer veldig bra. Den tar da mye mindre plass enn når jeg bruker trekket som fulgte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Jeg har ikke thermoduken selv, men fjellduken multimate. Den har vel ca samme volum om ikke større. Jeg bruker et vanlig sovepose-kompresjonstrekk som jeg stapper den oppi, og det fungerer veldig bra. Den tar da mye mindre plass enn når jeg bruker trekket som fulgte med.

Helsport Alta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Har selv en Jerven Thermo Hunter, som vel er litt større enn den vanlige Thermo. Bruker ikke kompresjonstrekk, men heller "puteposen" som følger med. Det er bare å trykke den sammen nederst i sekken. Litt plass tar det, men da kan man gå ned minst en soveposestørrelse. Har overnattet under åpen himmel med Thermo Hunter og Ajungilak Compact Summer, og da tar jo soveposen bare 25% av plassen til Fjellduken...

Må jo også nevne at "puteposen" er ypperlig å sitte på under lunchen (så lenge man ikke må sitte inni)! Det blir ei ypperlig hodepute på hytta/i teltet osv.

Men et kompresjonstrekk fungerer sikkert det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Hei!

Har selv en Jerven Thermo Hunter, som vel er litt større enn den vanlige Thermo. Bruker ikke kompresjonstrekk, men heller "puteposen" som følger med. Det er bare å trykke den sammen nederst i sekken. Litt plass tar det, men da kan man gå ned minst en soveposestørrelse. Har overnattet under åpen himmel med Thermo Hunter og Ajungilak Compact Summer, og da tar jo soveposen bare 25% av plassen til Fjellduken...

Må jo også nevne at "puteposen" er ypperlig å sitte på under lunchen (så lenge man ikke må sitte inni)! Det blir ei ypperlig hodepute på hytta/i teltet osv.

Men et kompresjonstrekk fungerer sikkert det også :arrow:

har du prøvd å overnatte i jervenduk i kaldt vær? litt kjølig for å si det slik hehe :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av hvis jeg krøp nedi duken og snørte igjen glidelåsen funka det helt O.K, våkna et par ganger av at jeg skalv men tok litt pushups og fikk varmen og sovna, trikset er vel å ha stort nok telt og mange nok soveposer så slipper folk å sove ute i jervenduk :lol: prøvde senere å fyre stearinlys ned jervenduk, det funka faktisk veldig bra og kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker standardmodellen mye i vårt lokale HV.

Trikset er å dra igjen alle glidelåsene (unntatt åpningen selvsagt 8) ), rulle den ut, og brette den dobbelt.

Den er nå litt bredere enn soveposen, akkurat passe størrelse.

I tillegg får du tre lag, istedet for ett, med jervenduk som isolerer mot underlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.