haapsmater Skrevet 13. januar 2020 Skrevet 13. januar 2020 Hei, jeg har oppbevart alt turutstyret mitt i posene sine i tursekker på balkongen i minst 6 mnd. Alt er luftet og tørket før det er pakket inn, men hva gjør vel egentlig det når det har stått utendørs?.... Kan det fortsette å stå der eller bør det luftes og tørkes før det settes ned i boden? Det er brukt med ukers mellomrom hele perioden hvis det har noe å si. Siter
Larix Skrevet 13. januar 2020 Skrevet 13. januar 2020 Hvis det holder seg tørt så bør det være relativt uproblematisk, men, det er et men, Hvis det ikke er veldig skyggefullt, så vil UV-stråling tære uforholdsmessig mye på sekkene. Uv-stråling forringer ting forbausende mye. 1 Siter
haapsmater Skrevet 14. januar 2020 Forfatter Skrevet 14. januar 2020 Det har i utgangspunktet ligget tørt, men det har nok vært fuktig på grunn av temperaturforandringer osv.. Siter
+Hammer Skrevet 16. januar 2020 Skrevet 16. januar 2020 Det er til tider svært høy luftfuktighet ute. Spesielt ved kysten og høst/vår. I tåke så vil klær, dun etc. Trekke til seg store mengder vann. Og i enkelte tilfeller mugle om det ikke henges opp til tørk igjen. Jeg ville ikke ikke oppbevare klær, telt og soveposer etc over tid ute. Tørk det engang til og få det i boden så er du sikker 👍 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 16. januar 2020 Skrevet 16. januar 2020 På 13.1.2020 den 22.53, Larix skrev: Hvis det holder seg tørt så bør det være relativt uproblematisk, men, det er et men, Hvis det ikke er veldig skyggefullt, så vil UV-stråling tære uforholdsmessig mye på sekkene. Uv-stråling forringer ting forbausende mye. Veldig sant! En rød sekk jeg har ble oppbevart innenfor garasjevinduet. Lyserosa etter èn sesong! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.