Gå til innhold
  • Bli medlem

Varg Isogaisa - I butikk på nordjæren?


Grådige Per

Anbefalte innlegg

Annonse

Sko er subjektivt, og behovene ulike. Allikevel ønsker jeg å komme med en ørliten advarsel før du kaster deg over Isogaisa...

Varg Isogaisa:

Par 1: Sålen på den ene skoen løsna og sprakk etter 1 ukes oppsynsjobbing i reinsjakta. Brukte disse skoa i steinete terreng, hvilket de også er beregna på. Uproblematisk å bytte i nytt par.

Par 2: Brukte først skoa i ca ei uke på rypejakt om høsten. Påfølgende vår brukte jeg dem på en 33 dagers sammenhengende tur (Skandinavia på tvers). Har aldri noensinne slitt så mye med gnagsår. Stødige sko men for stive til å brukes på annet enn variert underlag (ur/ ulendt). Etter 21 dager på tur (4 ukers bruk totalt) fikk jeg problemer med vannintrenging pga såle som løsna. Forsøkte å lime. Etter ca6 ukers totalt bruk sprakk sålen opp og jeg fikk dem resålet (kostet kr400 - 500), i og med at de nå er skikkelig inngått (tar ca ei uke). Sliter med vantetthet tross masse smurning, men bruker dem fortsatt innimellom hvis jeg skal på tur i ura. Skoa er uforholdsmessig tunge og ikke verdt penga.

Med ønske om gode turer - uansett hva du har på beina :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert Varg Rastegaisa? Dette er meget gode sko, med gummiforsterking. Jeg har brukt mine veldig mye, og har faktisk 2 par av dem.

Eneste ankepunktet på dem kan være at gummien kan løsne fra skinnet i kanten, men dette betyr lite siden skinnet denne "vulkaniseringen", er veldig bred på mine.

De siste modellene av Rastegaisa har en lavere gummikant, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Prøv forøvrig et søk her på forumet etter disse, og du finner mange innspill om dem.

Ville tatt kontakt med Vertikal, på www.vertikal.no for nærmeste leverandør.

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.