GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger Ä gÄ Massiv fra Sota SÊter til Haukeli med start i palmehelga.

Noen som har gÄtt denne fÞr og har tips som kan vÊre greie Ä ha med seg i planleggingen?

Hvor anbefales det Ä legge inn eventuelle hviledÞgn? Fine toppturer som er verdt Ä ta med seg langs ruta?  Spesielt utfordrende omrÄder? Stigstuv er stengt etter pÄske. Andre hytter vi risikerer Ä ikke komme inn i?

Har laget spor i Garmin Explore med hyttene innlagt som waypoints. Har tatt utgangspunkt i DNT's vinterruter pÄ UT.no. Legger GPX-fila ved her om andre er interessert i den:-) 

Massiv vinter inkl hytter.gpx

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Har ikkje gÄtt den men har kika pÄ den et par Är, trur det er ein superfin og variert tur, bÄde Breheimen, Jotunheimen og Skarvheimen er flotte fjellomrÄder!

Legg gjerne ut rapport om du gÄr den :)

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har ikkje gÄtt den men har kika pÄ den et par Är, trur det er ein superfin og variert tur, bÄde Breheimen, Jotunheimen og Skarvheimen er flotte fjellomrÄder!

Legg gjerne ut rapport om du gÄr den :)

Rapport skal bli😀 Har gĂ„tt Hardangervidda fĂžr og gleder med stort til Ă„ oppleve de 3 andre fjellomrĂ„dene!

• Liker 2
  • 1 Ă„r senere...
Skrevet

Jeg abonnerer gjerne ogsÄ pÄ turrapport! :) Tenker selv Ä gÄ MASSIV i samme retning og samme tid pÄ sesongen, men det blir ikke fÞr 2022 for min del. Planlegger du Ä bo mye pÄ hyttene? Hva slags pulksystem bruker du? Stivt- eller taudrag? Jeg har selv en god del erfaring fra vinterfriluftslivet, men ikke med lengre pulkturer. 

• 1 Ă„r senere...
  • 11 mĂ„neder senere...
Skrevet
Wegerle skrev (7 timer siden):

Fin rapport! Har du noen formening om det ville vĂŠrt ok i starten av Mai? Har fri da og ser veldig fint ut

Takk for tilbakemelding:) Det er sikkert mulig Ä gÄ turen i starten av mai, men da ville jeg sjekket snÞforhold og tilstanden pÄ isen der man gÄr over vann. Du mÄ ogsÄ vÊre oppmerksom pÄ at kvistingen av ruter i de fleste omrÄder ikke vedlikeholdes etter pÄske. I enkelte omrÄder, blant annet pÄ Hardangervidda mellom Hellevassbu og Haukeliseter, blir kvistingen fjernet etter pÄske. Dersom du skal bo pÄ DNT-hytter ville jeg ogsÄ sjekket at disse er Äpne i perioden du Þnsker Ä gÄ. 

Lykke til med planlegging og gjennomfÞring av tur! 

• 1 mĂ„ned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.