+Kristian V. Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Pinealforest skrev (På 23.3.2020 den 7.37): Noen som ser hvem jeg aper etter ? 😀 Ekspander Klassisk Erik Normark det der
Populært innlegg tklami Skrevet 27. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 27. mars 2020 Hadde en liten tur til ut med hengekøya. skyfritt og stjerneklart var det. Fikk også sett årets første vakende ørret, men noe fisk på meg ble det ikke. Forventer det heller ikke så tidlig på året da, men godt å bare få svingt litt på fluestanga igjen. 15
Heriks Skrevet 28. mars 2020 Forfatter Skrevet 28. mars 2020 Her er det full vår med blomstrende krokus i hagen, og fint turvær så i dag gikk turen rundt Dragsjøen. 9
Imp Skrevet 29. mars 2020 Skrevet 29. mars 2020 Ikke akkurat fjelltur men tur er tur..? Siden minsten har falt på sykkel og brukket kragebeinet så utgår lange turer i skogen på en stund. Derfor tok vi bilen fatt i går og fant 8000 år gamle helleristninger midt i Drammen by! 4
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2020 Første sykkelturen på over 20 år ble tatt i går, som bare skulle bli en liten tur, men den ble på 2,5 mil og det merkes både i kroppen og i stompen i dag, mildt sagt Skulle egentlig bare sykle til Hofsdalsvannet, markert øverst på kartet, og sykle samme veien tilbake. Men så ble det bestemt at det fikk bli en rundtur, så da gikk turen videre ut til fylkesvei 411 for å følge den tilbake. Ble en del lenger, men fikk jo sett mye mer. Skikkelit vårfølelse her på sørlandet nå Nå er det bare å vente på at det blir litt varmere i vannet, så jeg kan finne fram kajakken igjen, og heller padle på flatt vann og slippe alle oppoverbakkene Sånn sett så er jo skjærgården både her i Tvedestrand og Risør perfekt for kajakkturer uten å måtte reise så særlig langt, spesielt nå i disse tider hvis det fortsetter som nå med begrensninger. 11
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2020 Comeback for vinteren (i den grad den i det hele tatt har vært borte). Bildene er tatt i nærheten av Saksvikvollen på grensa mellom Tromdheim og Malvik. 10
Populært innlegg +Krankman Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2020 (endret) Tok med 10-åringen på båltur i efta med innlagt middag på stormkjøkkenet. Lot det bli litt glamping over det hele med Helinox chair One, reinskinn, Jervenduk og Kindle lesebrett. Ble tre timer i frisk luft og bålrøyk.:-) Greit å dele søskenene opp noen timer i disse noe spesielle dager.... Endret 29. mars 2020 av SnorreL 12
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 29. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 29. mars 2020 To netter i telt i Lillomarka denne helgen, hvor jeg ikke har vært på overnattingstur på minst 10 år. Gikk hele veien til/fra hjemmefra. Kunne tatt turveien langs Akerselva , men der var det nok for folksomt, så det får bli en annen gang, i stedet ble det bilveien til Kjelsås. Dro hjemmefra rundt fem fredag, brukte 45-50 minutter til stien startet på Kjelsås. Tok feil av en sti jeg ikke har gått på lenge, og kom over dette originale byggverket med gløtt av Maridalsvannet: Var framme ved Fugleleiken etter litt over to timer. Måtte på med hodelykta mens jeg satte opp teltet. Stjerneklart om kvelden, men mye trær rundt teltplassen skygget for stjernene. Våknet dagen etter til sol. Brøt leir og gikk videre nordover, nå utenom stier og på steder jeg ikke hadde vært før. Fin vårstemning mot Granberget: Hadde sett meg ut en teltplass nord for Granberget i åpent landskap, for det var meldt klar himmel siste natta også. La meg halvveis utenfor teltet i ellevetiden, hørte på musikk, fikk sett et et par meteorer. Natta ble kald, det var meldt ned i minus fem. Våknet etterhvert til varmende sol og fuglekvitter, virkelig herlig. Etter te og en stor dose havregrøt var det bare gå ned til byen igjen. Holdt godt tempo, brukte litt under tre timer, god-sliten i kroppen etterpå. 15
Populært innlegg a_aa Skrevet 31. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 31. mars 2020 Standard koronavennlig nærtur over Laksevåg i går etter jobb - deilig når solen fortsatt sto høyt på himmelen da jeg kom ned til en litt sen middag Synd at koronatiltakene gjør det lite aktuelt å ta buss på jobb og gå hjem over et fjell tilbake, slik jeg ofte gjør ellers - men nå som dagene begynner å bli avsluttet med lyse kvelder, er det jo faktisk god tid til å ta en tur (uten hodelykt) etter at man er kommet seg hjem fra jobben også. Og da ser jeg bort fra dagene der man plutselig har blitt påtvunget hjemmekontor... Uansett: Nå er det bare drøye to uker til man må regne med å bli uglesett om man tenner seg et kaffebål, og jeg har ennå ikke fått testet vinterunderlaget for Draumr XL - det er to gode grunner til å få til en overnattingstur temmelig snart 13
Populært innlegg Terka Skrevet 2. april 2020 Populært innlegg Skrevet 2. april 2020 Med 0.2 millimeter fersk løssnø oppå gammel snø så var nok skredfaren stor. I tillegg var det overraskende tidlig blitt tversgående bresprekker rett under hengkantene. Vi var nok litt uansvarlige og risikovillige i dag, uten både skredutstyr og bretau. 🤔 Lov å fantasere seg bort på litt uansvarlig topptur disse dager, eller? 😜 Overraskende nok så gikk det fortsatt an å kjøre fra topp til bunn her lokalt. Neste uke må nok spaden med om det skal være mulig. ..mengden nysnø i kveld og tversgående sprekker var forresten fakta. 😄 7 3
Populært innlegg AK74 Skrevet 2. april 2020 Populært innlegg Skrevet 2. april 2020 Etter mye vær lenge, er det å få en sånn dag ren terapi for det meste. Øyliv i Troms😊 15
Terka Skrevet 2. april 2020 Skrevet 2. april 2020 Store kontraster på lokale forhold rundomkring i landet her @AK74! 😃 2
AK74 Skrevet 2. april 2020 Skrevet 2. april 2020 Terka skrev (På 2.4.2020 den 20.46): Store kontraster på lokale forhold rundomkring i landet her @AK74! 😃 Ekspander Ja det ska være sikkert:) Jeg er glad for at jeg liker vinter, for her har vi mye av det hvite😅 men er jo flott å se vårbilder også, godt å ha ny sesong å glede seg til😊 1
Populært innlegg +Fjell64 Skrevet 2. april 2020 Pålogget Populært innlegg Skrevet 2. april 2020 (endret) Det ble det en kveldstur til utsiktspunktet over Dælivannet i dag. Nå var isen nesten helt gått. Snøbygen som hang over Oslo-gryta nådde meg i det jeg snudde for å gå tilbake til Kolsås. Underveis passert jeg noen blåveis som fikk en liten smak av vinter. Det la seg litt snø på stien. Men så fort bygen hadde passert begynte den smelte bort. Det var godt med en kveldstur etter å sittet inne med hjemmekontor hele dagen. Endret 2. april 2020 av Fjell64 Manglet en å. 14
+Fjell64 Skrevet 2. april 2020 Pålogget Skrevet 2. april 2020 Terka skrev (På 2.4.2020 den 20.46): Store kontraster på lokale forhold rundomkring i landet her @AK74! 😃 Ekspander At kontrastene er store er helt sikkert. Her i Oslo området har jo Yr allerede for en stund tilbake tatt i bruk symbolet for moderat skogbrannfare i varslene sine. Riktig nok fikk vi et litt dryss av snø i dag, men sola er tilbake morgen, så det tørker fort opp. 1
Populært innlegg Johanks Skrevet 2. april 2020 Populært innlegg Skrevet 2. april 2020 Det er vel nærtur som gjelder i disse tider. Da er det kjekt å få prøvd ut plasser man har sett for seg tidligere som egnede plasser for impulstur! To forskjellige turer fordelt på 3-dager; Utsikten over Kristiansund by. Ble noe mer vær på denne turen en antatt men det gjorde ikke noe. Litt varmt i kroppen før leggetid gjør seg. Gjorde unna 16km denne dagen samt en plass mellom 900-1000 høydemeter. Det kjentes for en kropp tildels ute av form. Så ble det en tur i marka. Litt slit å finne teltplass blandt tuer og svært våte områder men det gikk etterhvert. Tung sekk denne turen, men viktig å kose seg en lørdagskveld. 15
Populært innlegg mr.elendig Skrevet 3. april 2020 Populært innlegg Skrevet 3. april 2020 (endret) På veg rund bildevatnet på sotra som vanleg. Endret 3. april 2020 av mr.elendig 12
Populært innlegg +Fjell64 Skrevet 5. april 2020 Pålogget Populært innlegg Skrevet 5. april 2020 (endret) I natt og formiddag hadde det regnet. Selv om det var opphold da jeg la av gårde på en liten rundtur over Lille Kolsås, den minste av de tre Kolåstoppene, lå tåka fortsatt lavt. Så det var gode forhold for fotografering av dystre skogsinteriør, underveis. Hele området er vernet, så her står trærne til de faller av seg selv. Inne på de åpne myrene der sola ikke kommer så godt til finnes det fortsatt snø. Fant et lite granskudd, som har slått rot på stubben til en fallen gran. Utsikt fra Lille Kolsås mot nordryggen på Søndre Kolås, som et er svært populært mål både for turgåere og klatrere. Ikke akkurat været for flotte utsiktsbilder idag, men knipset likevel et bilde av Kirkerudbakken, stengt som alle andre alpinanlegg i disse dager. Endret 5. april 2020 av Fjell64 Fjernet dobbelt bilde og rettet i tekst. 13
Populært innlegg a_aa Skrevet 7. april 2020 Populært innlegg Skrevet 7. april 2020 Nærtur i solskinnet til Løvstakken på søndag, og i dag ble det en smak av Chicken Fried Rice ved hjelp av en motvillig Svea 123R i vinden på Damsgårdsfjellet: Da jeg passerte en liten dam ved stien ned fra Holefjellet, kunne jeg fastslå at det fantes noen som var enda mer opptatt av egg i påsken enn oss tobeinte. Og jeg innså plutselig at akkurat dét hadde jeg faktisk glemt å handle inn, så det blir vel en tur på butikken før den stenger i kveld 10
Populært innlegg Imp Skrevet 9. april 2020 Populært innlegg Skrevet 9. april 2020 (endret) Etter x antall uker uten barnefri og ekstra mye pga korona og kragebeinsbrudd på minsten måtte jeg bare ha litt space. Leverte barna til barnevakt og tok med hunden i Østfoldskogen. Der ventet fred og ro, bever og bål. Som alltid sov jeg mye bedre, ca ti timer. Viltgryte smakte sykt godt, med reinsdyrkjøtt fra en venn som jakter på Hardangervidda. Evig takknemlig 🤗 Det ble selvfølgelig en altfor kort tur. Endret 9. april 2020 av Imp 14
Populært innlegg +Fjell64 Skrevet 9. april 2020 Pålogget Populært innlegg Skrevet 9. april 2020 (endret) I dag ble det tur til et utsiktspunkt vest for Nordre Kolås med min datter. Turen gikk forbi Sætertjernet og rundt baksiden av Nordre Kolsås. Det er flott utsikt fra Nordre Kolsås, men i dag styrte vi unna ,siden den sammen med Søndre er målet for "alle" som nå er tvunget til å være hjemme i påsken, selv om trykket er langt mindre på Nordre. Flott utsikt utover Rykkin. De snøkledde åsene i bakgrunn er den nordlige delen av Finnemarka. Trivelig furuskog på kollen. Her med utsikt mot Lommedalen. Går ofte hit selv om jeg har vært oppom Nordre siden, siden det er en stille og fredelig plass. Endret 9. april 2020 av Fjell64 Rettet i teksten. 11
Populært innlegg Egoisme Skrevet 10. april 2020 Populært innlegg Skrevet 10. april 2020 Våren er for fullt kommet til Sørlandet. Hadde meg en kortere tur for å gå inn nye støvler og få et avbrekk fra jobb og deltidsstudium. En nydelig dag med lunsj ute. God påske til dere alle, og hold dere friske. 12
Populært innlegg +Blaser Skrevet 10. april 2020 Populært innlegg Skrevet 10. april 2020 Det har jo ikke blitt så mange turer på meg i det siste, har jo prioritert asfalt løping..... Måtte bare ut i dag så pakket sekken med sjokolade, te, kakao og lomper. YES det viste seg at pølsene ikke ville være med!! 😟 Måtte også ta med leketøyet så minsten fikk prøve seg på blink. 12
Populært innlegg AK74 Skrevet 10. april 2020 Populært innlegg Skrevet 10. april 2020 Blitt noen skiturer i det siste sammen med sønnen. Fast rute, og 8 km t/r er perfekt for å få både luft og trening. Elingene er tette, men litt opphold innimellom. I dag fikk Aluq være med, og føret var flott til 50 kg malamute. Trakk godt, og selvfølgelig ekstremt trekkvillig i nedoverbakkene;) 11
Populært innlegg Heriks Skrevet 10. april 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 10. april 2020 Ute og trasker i det fine vårværet, så i dag ble det Skolestien til Udnesseter og besøk på et av Nes kommune sine (drumroll please) 4 (!) "topper" med primærfaktor over 100 meter. Jaja, får kryssa av et punkt til på peakbooklista mi da, kanskje jeg blir ferdig med den før jeg flytter Det var nå uansett en fin skogstur på blåmerka sti, helt grei bruk av noen timer i ettermiddag. 11
Anbefalte innlegg