Fenrisfrøya Skrevet 8. desember 2020 Skrevet 8. desember 2020 Østmarka, min lekeplass og bestekamerat under oppveksten. Hærlig område! 20201204_124515.mp4 8
Populært innlegg +rayun Skrevet 13. desember 2020 Populært innlegg Skrevet 13. desember 2020 Hjemme har det vært grått med regn i flere uke nå. Gresset er fortsatt grønt så da var det ekstra godt å komme opp til Sjusjøen hvor det er helt hvitt. Fikk denne sesongens første skitur. La ut fra Sjusjøen langrennsarena og tok til venstre mot Kroksjøen. Ved Kroksjøen valgte jeg å snu. Ikke spesielt kaldt og elver og bekker har ikke fryst til. Nå er kvelden kommet og jeg sitter på nettet og har kartet ved siden av. Nye planer for neste år skal tegnes inn. Ha en hyggelig førjulstid folkens. 11
Gjest Skrevet 14. desember 2020 Skrevet 14. desember 2020 Desembertur i Andsfjellet i dag. Det blir bare dagsturer på denne tiden. Det er mørkt 18-20 timer i døgnet, og det er for mye tid å tilbringe i et telt , synes jeg. Startet da det begynte å lysne, og kom hjem etter mørkets frembrudd, dvs en tur på ca 5 timer. Ville prøve skiene, da det har kommet en del snø. Måtte være forsiktig da det også har blåst en del, og jeg falt et par ganger pga tynt snølag over grus og stein. La hjemturen ned Hjerkinlia, for å kunne ta kafferasten i gapahuken der, da det var en del vind. Minus 6-7 grader. Skyet, som man kan se av bildene. Så en ravn og tre reinsdyr.
Pinealforest Skrevet 16. desember 2020 Skrevet 16. desember 2020 Gikk fra Geilo og opp mot Prestoltskarvet på Søndag og overnattet et sted oppi der. Fulgte bare skisporet hele veien og la oss litt utafor syne. Lenge siden jeg har hatt så dårlig sikt ! 7
Populært innlegg Fenrisfrøya Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg Skrevet 16. desember 2020 Gikk langtur i Østmarka i dag. Ingen folk. Vått. Trollsk tåke. Fant ei ulveruke og ferske spor etter ulv, spennende å ha de store hundedyrene i umiddelbar nærhet. Ulvene i østmarka gir for meg friluftslivet en ekstra dimensjon. 13
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 21. desember 2020 Populært innlegg Skrevet 21. desember 2020 (endret) Ble en "kom deg til helvette ut av sofan"-impulstur i dag, sjokkerende nok så kom jo sola fram i dag, så da var det ikke så vanskelig. Gikk en rute som er via 4 topper her i byen, som tar ca 2 timer og 45 minutter, en god tur på ca en mil, bra trening er det jo og Deilig med sol! Er både gran/furuskog og løvskog på ruta. Topp nr 3, de to første er bare midt i skogen og uten noe utsikt. Rakk solnedgangen på siste toppen, den med best utsikt utover byen Endret 21. desember 2020 av Kristian J. Vabø 12
Fenrisfrøya Skrevet 23. desember 2020 Skrevet 23. desember 2020 I dag tittet sola fram. Det var bare å sette seg ned, fyre bål og ta imot solstrålene så lenge det varte. Uansett vær og vind, Østmarka skuffer aldri. Ett hærlig sted å være, bare være...... 9
Populært innlegg martin.m Skrevet 25. desember 2020 Populært innlegg Skrevet 25. desember 2020 Dagens tur har vært i de dype skoger, i Finnskogen. Har som tradisjon å dra inn i skogene rundt juletider. Denne gang uten ski, dårlig med snø hittil. Men fottur er fint i desember det også VID_20201225_135519.mp4 10
+Blindgjenger Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Det ble en liten rusletur langs kulturstien fra Hammeren opp til Skjærsjøen og Ullevålseter. Har aldri gått den turen før, og den var riktig fin. Kommer nok til å bli flere turer dit. Vi fikk bra snøvær hele veien. Det gikk ikke over til regn før vi var godt hjemme igjen. Møtte opptil flere på ski. Innså også ganske fort at vi burde tatt med gamasjer. Ble litt våte ankler når vi gikk med lave støvler. Skjærsjøelva Nordseter Skjæsjøen Kameraet fikk også smake litt på været 7
+torese Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Mørketid og jul! Kona var fotografen i dag. Tore 4
Gjest Skrevet 30. desember 2020 Skrevet 30. desember 2020 God Jul til alle fjellfanter! Fikk lyst til å legge ut noen bilder fra våre romjulsturer. Vi (min kone og jeg) har vært på tur alle dagene i juleferien, unntatt i går. Det har vært varierende vær, for det meste noen få minusgrader, men også en dag med minus12 og 12 sekundmeter vind i tillegg. Turene har gått i nærområdet. Det er fortsatt lite snø, så det har blitt en del grynning, men også fine skiturer på myrene, som vi er velsignet med her hos oss. Dagene er dessverre korte, men det kompenseres av det fine duse vinterlyset. I dag var vi i Sørhusfjellet, og fikk på litt avstand bivåne en av naboenes flytting av sine rein til vinterbeitene. Gleder oss også masse til tur i morgen, da det er lovet klar himmel. Vil til slutt ønske alle et riktig godt nytt år med ønske om mange minneverdige turer
+torese Skrevet 30. desember 2020 Skrevet 30. desember 2020 Null snø og masse is! Da blir det skøytegåing på vann i nærområdet. Mørketid gjør det hele litt mere spennende. Tore 7
+ketilring Skrevet 31. desember 2020 Skrevet 31. desember 2020 Da ble det litt tid til å ta en tur opp på heia på årets siste dag for å lufte kvistbrenneren mens kalkunen står i ovnen. Godt nyttår. 8
Anbefalte innlegg