Populært innlegg varmtvann Skrevet 24. juli 2020 Populært innlegg Skrevet 24. juli 2020 Fire dager på Hardangervidda, deilig vær og rom med utsikt 😊 ned i morgen kveld før styrtregnet kommer... 17
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 28. juli 2020 Populært innlegg Skrevet 28. juli 2020 Fin tur på Brønnøysunds tak Breivasstind 1223. Lang dag i krevende terreng sammen med @graham 23 km - 1500 hm. noe snø og is i høyereliggende strøk Og elvene er store. Den nye innfallsporten i tosbotn var en virkelig god sti. Mange biler så mye folk på tur. 17
Populært innlegg varmtvann Skrevet 2. august 2020 Populært innlegg Skrevet 2. august 2020 Har vært mange våte turer i sommer, men det er egentlig ganske hyggelig å sitte tørr under tarpen med nykokt kaffe og skolebolle og høre på regnet som plasker. Mot alle odds fikk jeg Eiriksvann for meg selv i går, siste lille overnattingstur før ferien er over. 11
Populært innlegg Heriks Skrevet 2. august 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 2. august 2020 Nytt sted, nye turmuligheter å utforske inkludert en og annen ukjent utfordring. 14
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 3. august 2020 Populært innlegg Skrevet 3. august 2020 Fire døgn i Sulis på Dorrohytta er over. Hytta kan leies på inatur. Et fjellområde totalt blottet for kø, men rikt på vann, tjern, topper og ikke minst en fantastisk flora. Anbefales! 18
+Bjellesau Skrevet 4. august 2020 Skrevet 4. august 2020 HegeJohnsen skrev (På 3.8.2020 den 18.51): Fire døgn i Sulis på Dorrohytta er over. Hytta kan leies på inatur. Et fjellområde totalt blottet for kø, men rikt på vann, tjern, topper og ikke minst en fantastisk flora. Anbefales! Ekspander Såg veldig fint ut. Gikk dere over den skumle broen?
HegeJohnsen Skrevet 4. august 2020 Skrevet 4. august 2020 Bjellesau skrev (På 4.8.2020 den 12.41): Såg veldig fint ut. Gikk dere over den skumle broen? Ekspander Nei, vi gjorde ikke det. Var bare ute på en liten kveldsluftetur fra hytta, så vi måtte ikke over den, og avsto derfor. Men vi så en ung dame som passerte over den på vår siste formiddag der oppe, og hun kom seg velberget over, så mulig den ser mer skummel ut enn den er?
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 5. august 2020 Populært innlegg Skrevet 5. august 2020 Bæråsen er et område som vi er mye på tur - året rundt. Børgefjell (som er rett i nærheten) er så utilgjengelig i forhold, mens dette området er lett tilgjengelig. Jeg har akutt behov for å få gått en skikkelig dagstur for å få i gang pusten litt. Hva kan vel passe bedre enn 16 km over dette området? Fortsatt lysegrønne blad på bjørka og nesten vårlig enkelte steder her oppe - på ca 600 moh. Fantastisk turterreng - og det er godt fiske i disse vatna. De ligger som en perle på en snor langs hele dette området. Nord for vannskillet har noen satt ut røye, så der er det mer småfisk enn lenger sør i fjellområdet- Flott fiskerbu/gjeterbu. Legg merke til snomengdene i kappfjellet i bakgrunnen. Ikke rart at vannføringen i Vefsna er høy enda. Bæråsen til venstre - Fiplingdalen til høyre. Jeg velger å gå ryggen bortover - ryggen som jeg så ofte ser i mot fra hytta vår nede til høyre der. Simskardmyra til venstre og i det fjerne øvre Fiplingvatn og bak der Majavatn osv. Begynner å gå først kl 12, og er fremme nede kl 19. Fin årstid gjennom et fantastisk område. 14
DenGladeVandrer Skrevet 6. august 2020 Skrevet 6. august 2020 Som ivrig Kjentmannsjeger, har jeg i en del år hatt Heksebergfjellet på lista. Så det var godt å få komme dit. Tok med en kompis, som trenger å bli innkjørt i turkokkelering. Han arvet litt overflødig utstyr av meg, og med hver vår brenner, så det ble en herlig middag med Øyeren i horisonten, og en liten runde etter det. Fin liten skogsperle på Romerike 6
+Espen Ørud Skrevet 6. august 2020 Skrevet 6. august 2020 (endret) I dag ble det tur til Sørøya der ungene tauet bestemor hele veien til Kjøttvikvarden.https://www.relive.cc/view/v36AedWDwZ6https://ut.no/turforslag/116824006/kjttvikvarden-nordre-sry Endret 9. august 2020 av Espen Ørud 4
+Bjellesau Skrevet 6. august 2020 Skrevet 6. august 2020 Espen Ørud skrev (På 6.8.2020 den 21.12): I dag ble det tur til Sørøya der ungene tauet bestemor hele veien til Kjøttvikvarden.https://www.relive.cc/view/v36AedWDwZ6https://ut.no/turforslag/116824006/kjttvikvarden-nordre-sry Ekspander Sørøya ser helt fenomenal ut....vurderer nesten å gjøre nordlending av meg 🙃
+Espen Ørud Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Bjellesau skrev (På 6.8.2020 den 22.22): Sørøya ser helt fenomenal ut....vurderer nesten å gjøre nordlending av meg 🙃 Ekspander Du kommer nærmere om du gjør Finnmarking av deg... 😉 1
+Bjellesau Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Trodde alle fra Trondheim og nordover var nordlendinger.... 😮 2
+Espen Ørud Skrevet 7. august 2020 Skrevet 7. august 2020 Bjellesau skrev (På 7.8.2020 den 7.36): Trodde alle fra Trondheim og nordover var nordlendinger.... 😮 Ekspander Tror GPSen din er moden for en oppdatering...
+torese Skrevet 8. august 2020 Skrevet 8. august 2020 Podens første padletur. Håper det blir en av mange etterhvert. Tore 5
+Kristian V. Skrevet 8. august 2020 Skrevet 8. august 2020 Endte med å ta en fisketur i varmen...selv om dagens plan bare var sofan. Men det viste seg at det var ingen dum ide å dra ut! Var svært dødt i vannene, men for gøy testet jeg i en liten elv som renner mellom to vann. Fikk kjapt fisk bare etter et par kast i elva, men som bildet under viser så var den ikke så stor. Etterhvert flyttet jeg meg litt lenger nedover elva, og da beit det på en med litt grei størrelse. Var flere fisk som jaget spinneren, i samme størrelse som den siste, så var mye liv i elva. Et par av de var på kroken, men datt av før jeg fikk de inn. En ørret hoppet faktisk opp fra vannet i det jeg tok spinneren opp fra vannet også. Ganske artig tur med andre ord, selv om det var aaaalt for varm!Endte med å miste begge spinnerne som er avbildet, så ikke bare bare å fiske i grunn elv full av stein.. Men var gøy uansett 7
aleks Skrevet 9. august 2020 Skrevet 9. august 2020 Rakk en kort fjelltur før jobb i morgen. Mjåvasstølen med Reineskarvet i bakgrunnen. 4
meisal Skrevet 22. august 2020 Skrevet 22. august 2020 I dag ble det en tur til Ruten i Heim kommune. Hadde ikke sjekket turen så godt før start, gikk ut i fra at det var enkelt å gå eller merket rute. Tok ikke med meg sekk (ingen mat, drikke eller annet), men tok med meg kamera. Det var godt brukt sti og bra merket. Det var mye, mye lengre enn jeg trodde, men greide å komme meg på toppen. Gikk hele veien opp og ned uten sittepauser, bare noen korte pustepauser av og til. På vei nedover møtte jeg mye folk, trolig mellom 30-40 personer. Tydelig at jeg kjørte på for hardt, da ryggen og knær er helt ødelagt. 5
+torese Skrevet 23. august 2020 Skrevet 23. august 2020 Dagstur til tromsdalstind i Tromsø. Dugnad og løypevakt for tindeløpet. Måtte passe på at slitne menn og kvinner ikke kom på gale stier. Varierende vær og plutselig var det hull i tåka og dagens Kodak moment. Alle kom i mål og ingen ble skadd. Perfekt dag! Tore 8
fiskekongen Skrevet 25. august 2020 Skrevet 25. august 2020 I dag ble det bare en liten lunsj ute i nærmiljøet. Litt kaffe og toast på min Firebox nano, og hengekøye for å slappe av litt i finværet. 6
+rayun Skrevet 2. september 2020 Skrevet 2. september 2020 Er nok ikke mange her som drar kjensel på kona mi, men i hvertfall en her på forumet som kjenner utsikten og hvor vi er. 4
tronn Skrevet 2. september 2020 Skrevet 2. september 2020 Suppeonsdag på Brunkollen i Bærumsmarka. Anbefales om en bor i område. 5
Pinealforest Skrevet 3. september 2020 Skrevet 3. september 2020 (endret) Var på en 6 dagers tur til Vindolvatnet i Trillemarka 10 - 15. August. Jeg fikk såklart turens to første fisker. Skuffelsen er stor hos min turkompis da den første fisken er viktig. Kjempepent på Vindolvatnet, men skuffa over fisket der. Var ofte vak å se, men alle fiskene vi fikk var under 150g. Er en del hytter med båter og garn rundt vannet. Regner med at fisken som blir satt ut ikke rekker å bli stor før den havner i et garn. Første natta lå vi bare på liggeunderlag ute i lyngen, det var stjerneklart og Perseidene innvilget oss noen stjerneskudd. Veldig fornøyd over mygg og knottnivået, de var nærmest ikke en plage i det hele tatt på turen. Fiskeørn med rede så vi også. Endret 3. september 2020 av Pinealforest 6
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 3. september 2020 Populært innlegg Skrevet 3. september 2020 Liten dagstur med fiske og middag til et "hemmelig vann" i Telemark i går Ble 2 fisk, og den ble tatt med for å gi til min mormor og samboeren, da han eier deler av området ved dette vannet og låner meg nøkkelen til bomveien. Han er 94 år så han får desverre ikke kommet seg ut på skogsstykket og til vannet, så da er det jo litt stas å få fersk fisk fra vannet her Så var det middagstid - stekt på Trangia Triangle og med rødspritbrenneren. Bare å nyte maten og utsikten, ikke en eneste krusning på vannet! 10
+rayun Skrevet 3. september 2020 Skrevet 3. september 2020 Ny tur i dag. Fortsatt kjempevær, men litt mer vind. Fantastisk sted. Vi gikk halvveis opp, men snudde etter et par vindkuler fikk oss ut av balanse. Gikk ned og tok turen rundt fjellet i stedet. Tilbake ved bilen og etter pause med mat og drikke ble vi enige om å gjøre et nytt forsøk på toppen. Vi klamret oss til kjettingen og nådde toppen 258moh. Gjennom hullet i går og toppen + rundt Torghatten i dag. 6
Anbefalte innlegg