Populært innlegg Vandrefalk Skrevet 31. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 31. mai 2020 På tur i fjæra i Baltsfjorden på Senja.. 12
Heriks Skrevet 31. mai 2020 Forfatter Skrevet 31. mai 2020 Fin (e) tur (er) i dag også. Først Fjellsjøkampen, kommunetopp Hurdal og fylkestopp Akershus deretter Skreikampen, kommunetopp Eidsvoll (og en av de få i Akershus som faktisk har fin utsikt uten at man må klatre i tårn ) Godt turselskap i Elisabethsk og graham. 9
HegeJohnsen Skrevet 2. juni 2020 Skrevet 2. juni 2020 Det ble en siste skitur 2. pinsedag (1. juni) i Ålenfjella, men NÅ er det nok ski. Fjellskoa roper på meg. 8
Populært innlegg +Bjellesau Skrevet 2. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 2. juni 2020 En rask overnatting ved Svartskog i Oslofjorden. Hengekøye-mafiaen hadde okkupert hver meter av strandlinja denne pinsen så jeg måtte trekke oppover åsen. Fikk testet trangia triangel og et lite kokesett. 10
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 2. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 2. juni 2020 Vi valgte å campe helt nederst på fjellet i helgen. Det ble helt fantastisk! Og igjen ble vi minnet om hvor fantastisk det er med lavvo med komplett innertelt med fast bunn og lavvoovn med vedfyring når det blir fuktige dager! 12
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 3. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 3. juni 2020 (endret) Pinsehelga blei starten på barmarkssesongen. Først i Senjahopen med merket sti langs fjæra til Skøytneset. @Terjeh poserer foran "baksida" av Okshornan Artig å se Nordlandet fra en anna vinkel. Knuten utfor Medfjordvær midt i bildet. 2. pinsedag tok vi ferga til Brensholmen og tok del i 17. mai-toget til Lakstinden, en av årets 10 på topp. Siden det er så mye snø i fjellet har de ikke kunne åpne alle toppene ennå og flere åpner som "skitopper" på tross av relativ lav høyde. Ute ved kysten er snøsmeltinga kommet litt lenger slik at vi bare trengte å passere et par snøflekker. Siden vi var her sist var det kommet opp en heil vindmøllepark. Man kan ofte føle seg liten i møte med fjell og store landskap, men det var møtet med det menneskeskapte på en slik plass som virkelig fikk meg til å følge meg lita. (Jeg måtte til slutt få beskjed om å slutte å se på de snurrende møllebladene av frykt for at jeg skulle bli sjøsyk og ikke greie å gå ned igjen...) Utsikt mot Sommarøy og Senja. Tussøy med et glimt av Håja. Tross vindmøllene kan turen anbefales som en liten avstikker for sommerens turister. God parkering og godt merket. Endret 3. juni 2020 av Boggabogg Et bilde for mye 12
+Kristian V. Skrevet 3. juni 2020 Skrevet 3. juni 2020 Ble en 3-dagerstur i pinsen, første overnattingsturen min i år faktisk. Bommet litt på det fine været, det ble igrunn aaalt for varmt til å løpe rundt i ulendt terreng utenfor sti med over 22 varmegrader og stekende sol, men heldigvis var ikke sekken så tung, 14,2kg, så sånn sett gikk det jo veldig greit. Når man var vel fremme så var jo slitet absolutt verdt det! Jeg var igrunn helt alene i området, bortsett fra at det var folk på en hytte på andre siden av vannet der jeg står å fisker. Kjekt å komme seg ut igjen! Det får duge med Instagrambildene denne gang 8
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 6. juni 2020 Forsommeren er egentlig en fin tid for turgåing med overnatting under tarp i fjæra: Vegetasjonen har ikke tatt overhand, insektene har ikke våknet og fuglene har knapt kommet i gang med eggene slik at de ikke holder sånt leven. Blant ulempene er at snøsmeltinga er i full gang så alt som ikke er stein er vått og myrete. Spesielt alle flate områder som kunne egne seg som leirplass. @TerjeH og jeg fulgte sti langs fjæra nordover fra Kvaløyvågen på Kvaløya til vi fant en tørrknaus ved Skarveskjæret. Det var akkurat plass til en Helsport-gapahuk som ly for østavinden. Det blei ikke plass til to stykker å ligger horisontalt inni den, så jeg rømte til en knaus litt høyere opp. Bål (med masse røyk) fikk vi til, så det blei både fiskepakke og epledessert. Ekte glamping med stolsett til underlagene og øl til maten. Det sildret og rant på alle kanter så bålet måtte nesten legges i elva. Vi hadde for en gang skyld med oss vannfilter slik at vi ikke trengte å være så kritiske til hvor vi hentet drikkevann. Jeg fant meg et par flate kvadratmeter. Dersom jeg glei utfor på eine sida ville jeg trille i havet. På andre sida ville jeg havne i myra. Det gikk utmerket. Det går forresten finfint å sove seg gjennom både midnatts- og morgensol dersom man trekker lua ned over øynene. Av dyreliv rundt camp kan vi melde om gauk, rype, småmåse, stormåse, tjeld, terne, teist og havørn. Når vi kjørte gjennom boligfeltene på Kvaløysletta så vi både rein og elg. 11
+Kristian V. Skrevet 11. juni 2020 Skrevet 11. juni 2020 Ikke store turen, men i dag ble kajakken sjøsatt for sesongen, så bare en liten oppvarmingstur på 4,5km. Heftig ustabil de første meterne, 2 år siden sist den(...jeg...) var på vannet.. Ble fint å padle når vinden roet seg og sola var på vei ned 8
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 12. juni 2020 Mye dugnad på meg i det siste. I går monterte vi plank og diverse. Den lokale grunnskolen testet plankene og det var godkjent. På slutten sv denne varme dagen fikk vi servert is! Og kald brus. Kona til han jeg jobber med er sprek og kom opp med det i varmen. Det er en første gang for alt, og dette var første gang jeg spiste is i fjellet. 11
+torese Skrevet 12. juni 2020 Skrevet 12. juni 2020 (endret) En kort tur i fjæra! Midnattssol og da er vinteren glemt. Tore Endret 12. juni 2020 av torese 9
+rayun Skrevet 13. juni 2020 Skrevet 13. juni 2020 Ikke rare turen, men drøye 9km på gruset sti Sjusjøvannet rundt. Litt snø hist og pist, men det er vel stort sett der løypemaskiner har pakket den. Fjellelva med utløp fra Kroksjøen gikk passe stor. Dette er nesten nede ved Sjusjøvannet. Myrene på Østsiden av vannet var ganske våte og alle har avrenning mot Sjusjøvannet. Her fra stien mot Rømåsen med Sjusjøen sentrum på andre siden av vannet. Fortsatt noen snøklatter på Mostfjellet 974moh. Og siden jeg var alene var alle enige om at turen var fin. 7
Populært innlegg varmtvann Skrevet 13. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 13. juni 2020 Liten overnattingstur i Østmarka. 10
Populært innlegg Heriks Skrevet 13. juni 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 13. juni 2020 Nær-nærtur i dag, vel kanskje ikke så mye tur å snakke om når man går rundt jordet hjemme, men sesongens første 3 km i lårhøyt gress for å forhåpentligvis holde rådyrkjea unna kniven på slåmaskina. Får vel ta en runde i morgen også. 12
HegeJohnsen Skrevet 15. juni 2020 Skrevet 15. juni 2020 Sommeren har kommet til Trøndelag, og siden vi elegant hoppet over våren er det fortsatt mye snø i fjellet. Heldigvis er den fin og fast å gå på. Lørdagens tur gikk i de lavereliggende delene av Flensmarka, søndagens i området rett vest for Kjølifjellet. 7
+Bjellesau Skrevet 18. juni 2020 Skrevet 18. juni 2020 varmtvann skrev (På 13.6.2020 den 20.09): Liten overnattingstur i Østmarka. Ved hemmelig lite tjern? 1
+Bjellesau Skrevet 18. juni 2020 Skrevet 18. juni 2020 Det er ikke lett å finne plass for seg selv langs Oslofjorden nå i sommervarmen, men den som leter....... 7
varmtvann Skrevet 18. juni 2020 Skrevet 18. juni 2020 Bjellesau skrev (29 minutter siden): Ved hemmelig lite tjern? 😂 Ja, man må vokte perlene. Paddetjern.
Populært innlegg kbruaz Skrevet 18. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 18. juni 2020 (endret) Gikk Kløvstien i dag. Gammel ferdselsåre mellom Romsdal og Sunnmøre, beliggende i samme fjellmassiv som Trollstigen, og delvis i samme trasé som denne veien. Lite trafikk. Knallvær. Endret 18. juni 2020 av uendelig 10
Populært innlegg Ikigai Skrevet 19. juni 2020 Populært innlegg Skrevet 19. juni 2020 Jeg utforsker fortsatt nærområdet i min nye hjemby, denne gang med en overnattingstur til Sildpollheia, nord-øst for Svolvær i Lofoten. Nå som snøen er smeltet er det plutselig uendelig med stier og områder som er tilgjengelig for vandring. Video fra turen (ca 12-minutter): 9 2
+Bjellesau Skrevet 19. juni 2020 Skrevet 19. juni 2020 KristianP skrev (2 timer siden): Jeg utforsker fortsatt nærområdet i min nye hjemby, denne gang med en overnattingstur til Sildpollheia, nord-øst for Svolvær i Lofoten. Nå som snøen er smeltet er det plutselig uendelig med stier og områder som er tilgjengelig for vandring. Video fra turen (ca 12-minutter): Når jeg kikket på denne filmen må jeg bare si at det landskapet ikke fristet noe særlig. Foretrekker helst fulle strender i indre Oslofjord. Og kvaliteten på videoen må nok forbedres........... NOT... 🤤🤤🤤 1
+torese Skrevet 21. juni 2020 Skrevet 21. juni 2020 En kort fisketur. Sol og fisk er god terapi. Tore 6
Anbefalte innlegg