Imp Skrevet 3. mai 2020 Skrevet 3. mai 2020 Ble ny tur i dag og. Sto klar da løypemaskinen startet kl 8 🤣 Skeikampen rundt, det var helt nydelig. Sjekk snapkartet! 5
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 3. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 3. mai 2020 Tur til Maridalsalpene i helgen, lenge siden jeg har vært der. En liten regnbyge da jeg syklet hjemmefra utpå ettermiddagen. Satte sykkelen fra meg ved Vaggestein, tok stien mot Mellomkollen. Fylte vann i bekken ved stiskillet på ca. 330 moh, der hadde myggen kommet, gitt. Tok etterhvert av fra stien for å gå over Midtkollen og Gaupekollen. Satte opp teltet i åttetiden, fin kveldsstemning da. Lite skyer på kvelden, halvmånen ga noe lys, fulgene sang til mørket falt på, det var ihverttfall noen svarttrost. Gikk utenom sti første delen av hjemveien, tildels bratt. 11
Populært innlegg Heriks Skrevet 3. mai 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 3. mai 2020 Finfin helg på vestlandet i godt selskap, fått prøvd både skia og fjellstøvlene, en (eller 2 faktisk) kommunetopp ble det også .. og sightseeing på veien frem og tilbake 10
Populært innlegg Pingrid Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2020 Hengekøye tur til Tengesdalsvatnet i helga (Sandnes) 10
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2020 Det ble skitur med vintertelting igjen da. Her er fortsatt vinter nok til alle for de som savner snøen... Greit å gjøre grunnarbeidet skikkelig så boligen står hele helgen..: Greit at teltet er oppe når vinden tiltar Bare finvær utpå kvelden... Det er nok fortsatt is noen dager til... 2020-05-02 17.31.06.mp4Henter informasjon... Heldigvis bar innsatsen frukter: Sent på kvelden ble det igjen flott lys og da lurte vi på en ting. Hva i all verden finner de på sørpå nå som det er mørkt nesten hele kvelden. Får de tiden til å gå likevel? -> 20
Populært innlegg +ost Skrevet 4. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 4. mai 2020 (endret) Hang en natt nord for Sognsvann. Var ute og ruslet rundt Nedre Blansjø på kvelden og lurte litt på hvorfor folk insisterer på å ligge med 50 meters mellomrom langs vannkanten når man er "alene" 150 meter lenger inn i skogen. Jeg mener - er det bedre å stirre inn i naboens teltduk og lytte til ungdommens medbrakte klink/dunk/skrål enn å dingle i tett skog og kun lytte til skogsfuglene? Edit: når ble jeg en gammel grinebiter? Endret 4. mai 2020 av ost 11
+Espen Ørud Skrevet 4. mai 2020 Skrevet 4. mai 2020 ost skrev (På 4.5.2020 den 18.20): Edit: når ble jeg en gammel grinebiter? Ekspander Folk er rare. Du er ikke grinebiter før du camper ett vann lengre sør og blir sur fordi folk har på seg så lite klær senere i sommer.... 2
Populært innlegg +torese Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 5. mai 2020 Den følelsen av å springe etter. Må bli i bedre form for å holde følge. Bildet fra en kort dagstur på Sør Senja. Været var fantastisk de minuttene det varte. Tore 13
Populært innlegg +rayun Skrevet 6. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 6. mai 2020 Dagstur i nærmarka i dag. YR hadde lovet godvær så da var det bare å sette sykkelen i gir. Etter 15 minutter på asfalt slo jeg inn på grusvei med kurs for skogen. Jeg er så heldig å ha milevis med grusveier i skogene her omkring og de fleste er stengt med bom. Bare en snau time fra Hovedstaden kan du regne med å ha disse veier og stier ganske for deg selv. Helt utrolig, selv i disse koronatider. Grusveiene henger sjelden sammen, men de forbindes noen ganger med sti av variabel kvalitet. Heldigvis byr naturen også på hyggelige blå speil innimellom alt det grønne. Hadde det ikke vært for at båten lå i myra hadde den garantert ligget på bunnen. Sikkert fra tiden det var mer populært med tre enn plast. Nå kunne en tro at jeg tok planken, men jeg har prøvd den før med dårlig resultat. Manglende sykkelspor viser at jeg trillet på den tørre siden Vel halvveis og lunsjtid. Lunt og godt mellom trærne. Dobbel blings med geitost og Anton Berg til dessert. Godt å komme i gang etter matpausen, men en fotostopp til unner jeg på meg. På noen av myrene jeg passerer kan du oppleve Orrfuglens spill en tidlig morgen. En og annen Trane likeså, men nå ligger myra helt stille. Drikkepause ved Abbortjenn som er det siste vannet jeg passerer i dag. Turen nærmer seg slutten og jeg er ute av skogen og nærmer meg sivilisasjonen igjen. 13 1
+Marius Engelsen Skrevet 7. mai 2020 Skrevet 7. mai 2020 Ikke ofte man har så gode skiforhold i Bergen Kommune en uke uti mai! 😎😎😎👍👍👍 Måtte bære skiene en time for å nå snøen, men klart verdt slitet! 7
Heriks Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Skrevet 7. mai 2020 Har endelig fått somla meg til å besøke min nærmeste kommunetopp med det fengende navnet "Sørøst for Hasleråsen" (Ullensaker kommune) Det er jo ikke akkurat tindebestigning det er snakk om, men har da vært på kommuner med dårligere utsikt på disse kanter. Når vi først var ute på tur da så ble det en svipp bortom branntårnet på Hasleråsen i samme slengen. 6
Populært innlegg +torese Skrevet 8. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 8. mai 2020 På en holme langt ute i havgapet! Kontrastene er store langt mot nord. Men vi venter på våren og gir ikke opp. Tore 11
Populært innlegg +Krankman Skrevet 9. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 9. mai 2020 Da ble det nok en tur til Ble. Nydelig vær og temperatur og fortsatt 0 insekter. 🙂 15
Populært innlegg Heriks Skrevet 9. mai 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 9. mai 2020 I dag ble det tur til Andersnatten i Sigdal 12
Populært innlegg AK74 Skrevet 9. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 9. mai 2020 Flott dag på Sør Senja. Ble 7 km t/r på dronningstien med hunden, før det var hjem å skifte til skibekledning. Tur mot Lonketind, men snudde når vinden økte mot toppen. Vannvittig godt føre enda. Heldig som kan få vår i fjæra og vinter litt lenger opp😊 14
HegeJohnsen Skrevet 10. mai 2020 Skrevet 10. mai 2020 Skiføret har hatt vanskelige kår siste uke i Ålen, men over tregrensa er det fortsatt fint. Det meldes imidlertid om minusgrader nesten hele kommende uke, så kanskje er det håp for en skitur 17. mai 🙂 7
Imp Skrevet 10. mai 2020 Skrevet 10. mai 2020 Ramsløktur i Ramsvik med venninne i går. Ramsløk er nydelig men det er vanskelig å finne gode bruksområder. Prøvde å tørke men det er altfor tidkrevende. Så jeg ender med å hakke og fryse ned og da er det så lett å glemme bort samt at hele fryseren stinker ramsløk... Syns den er best fersk, her til egg. 8
+Marius Engelsen Skrevet 13. mai 2020 Skrevet 13. mai 2020 Og snømengden øker i Bergen Kommune. Kult! 8
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 16. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 16. mai 2020 I dag: Liten tur til Ytre Forsøl for å se om våren var kommet noe lengre på kysten enn i innlandet. Det hadde den for så vidt, men sjansen for at det er snøfritt til 17. mai er minimal Uansett hvor kort eller langt våren er på vei så smaker det ALLTID med bålkaffe og røkt/tørket reinhjerte... 10
+Fjell64 Skrevet 17. mai 2020 Skrevet 17. mai 2020 (endret) Nasjonaldagen ble markert med en tur til Nordre Kolsås (380 moh), som er den høyeste av Kolsåstoppene. Det var en god del som hadde valgt å feire dagen på samme måte, blant annet et par familier med store og små, som hadde tatt turen opp for å synge nasjonalsagen klokken 1300. Fra toppen er det blant annet flott utsikt mot Nesoddlandet og sørover i Oslofjorden mot Drøbak. Fra selve toppunktet er det utsikt mot Krokkskogen. I anledning dagen hadde jeg pyntet sekken med flagg og 17. mai sløyfe. Det var mange sekker med flagg å se ute i dag. Hva passer ikke bedre enn et lite stykke Norge fra Freia i anledning dagen, med litt te til. Selv om det var en del skyer og vind, så lyste løvetannen godt opp. Endret 17. mai 2020 av Fjell64 Rettelse i teksten. 8
HegeJohnsen Skrevet 18. mai 2020 Skrevet 18. mai 2020 Fantastiske forhold for skitur på nasjonaldagen i Ålen. Nå kan egentlig sommeren bare komme. Skiturer siden 2. november i fjor og frem til nå. Det er lenge nok det. Fjellskoa roper på meg ute i gangen 🥾 6
Populært innlegg AK74 Skrevet 19. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 19. mai 2020 Dividalen i helga. Soving under åpen himmel, fantastisk skiføre, hare, rype, skogsfugl og rev å se. Og spor av jerv. 12
+Boggabogg Skrevet 19. mai 2020 Skrevet 19. mai 2020 Vi er visst fortsatt bare midt i Randonee-sesongen. @TerjeH og jeg tok en kveldstur til Lille Blåmann i går. Sol, vindstille og folketomt. Men det er nok lurt å i fortsettelsen satse på startsted litt lenger unna fjæra. Snøen i skogen var seriøst råtten og umulig å kjøre i på tur ned, men til gjengjeld fikk vi nyte nydelig snødekt skare de øverste 4-500 høydemetrene. (Friluftsparkeringa var redusert til potetåker og stengt. Tenk hvis vi hadde fått et lite alpinanlegg her med asfaltere plasser. Og kafé på toppen. Og, og...) 7
Imp Skrevet 19. mai 2020 Skrevet 19. mai 2020 Lei av 17.maimas, maling av hus og sååå kom solen! Da gikk husmorgenet mitt i dvale. Så i kveld tok vi middagen i skogen og fikk duppet oss litt! 9
a_aa Skrevet 19. mai 2020 Skrevet 19. mai 2020 I ettermiddag ble mine hvite legger eksponert i solen for andre gang sammen med turshortsen i år Første legg-lufte-tur var for 4 uker siden, da var det noen fine dager her i Bergen og jeg gikk hjemmefra etter Dagrevyen i shorts og t-skjorte, overnattet i hengekøye ved et vatn 2 km fra jobben, og tok turen over Lyderhorn hjem igjen etter jobb neste dag. Burde vel ha lagt inn en liten rapport på den turen, men er blitt latere med innleggene her, dessverre. Delvis kan jeg unnskylde den labrere skriveaktiviteten med at jeg i det siste har vært på en god del turer sammen med fadderbarn, og da blir jeg nok litt mer tilbakeholden med bilder og skriverier. Uansett: Nå er utvilsomt våren her, forsommeren er like rundt hjørnet, dørstokkmila er til for å forseres og det må da gå an å legge ut et bilde og noen ord litt oftere nå?! 👍 8
Anbefalte innlegg