+Marius Engelsen Skrevet 11. april 2020 Skrevet 11. april 2020 Nedkjøring fra Tveitakvitingen på kvamskogen. 💙 Åsnes Falketind på bena FullSizeRender.mov 3
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 17. april 2020 Populært innlegg Skrevet 17. april 2020 Her var det jammen meg dekning også, så god natt til fjellforumerne... (Widerøe oppe til venstre) 16
Populært innlegg a_aa Skrevet 17. april 2020 Populært innlegg Skrevet 17. april 2020 En avspaseringsdag som egentlig skulle vært reisedag ifm min fars 80-årsdag ble i stedet til en tur "Over vidden" etter at flyreisen ble korona-kansellert. Været må sies å være "hell i uhell" Middagspausen ved "Seterjenten" ble nesten to timer i solen, med Stofegryte (best før sept 2018, en fiiiin årgang) ispedd pølse, fulgt opp med pære og appelsin til dessert og til slutt kaffe og mørk sjokolade. Var til slutt så mett og fornøyd der jeg satt at det holdt på å ende med en middagslur på toppen av det hele, men jeg klarte å karre meg videre ned til byen igjen uten å sovne 16
Populært innlegg +rayun Skrevet 19. april 2020 Pålogget Populært innlegg Skrevet 19. april 2020 Nok en solfylt dag med grei temperatur og i tillegg lite vind. Det er gøy med turforberedelser og derfor litt for lett å bli sittende inne. Men jeg må ha en testtur etter at jeg har byttet "stem" og styre fra "flat bar" til "riser bar" på DBS´en 🚲 Her fra "Linna", den gamle traseen til Tertitten. Det er lenge siden isen lå på Bjørkelangen. Det er allerede ei drøy uke siden hvitveisen viste seg og den står fint ennå. Giftig, men fin er den. Bekkeblommen står med beina i vann, men holder sitt gule hode fint over vann og smiler om kapp med sola. Om det er frosk, eller padde aner ikke jeg, men de har i alle fall gjort sitt for å sikre neste generasjon. 🐸 Og ja, styret virker greit så langt. 👌 10
Populært innlegg +Blaser Skrevet 19. april 2020 Populært innlegg Skrevet 19. april 2020 Etter masse IKEA f..skap så måtte jeg bare ut på en Lengre tur i dag. Fant meg en topp som hadde litt vindrag for å kose meg meg kaffe og kvikklunsch. Etterpå var det bare å legge seg nedpå for å slappe av og nyte naturen og spesielt lukten av skog + fugle kvitter. Når jeg kom hjem så hadde virkelig biene og humlene samlet seg på kirsebær treet som er nå i full blomst! ( I allefall 3 uke for tidlig) 14
Populært innlegg +Luesveis Skrevet 19. april 2020 Populært innlegg Skrevet 19. april 2020 Et døgn under åpen himmel i Nordmarka under topp forhold. Syklet hjemmefra i går ettermiddag, en mil inn til Maridalen. Trasket innover et godt stykke, til en leirplass jeg hadde sett meg ut: frittliggende for å få morgensol. Det var meldt noe vind nordfra og muligens nattefrost, så jeg satte opp tarpen med ly mot nord. Middag i skumringen. Intens fuglesang som ga seg da mørket falt på. Temperaturen falt under null i titiden, men siden vinden hadde løyet, la jeg meg under åpen himmel. Himmelen var stjerneklar, kikket på stjernene før jeg sluknet. Våknet til deilig morgensol, som varmet meg og smeltet det lille rimlaget på soveposen. Rolig frokost, så sløving i leiren, det ble etterhvert veldig godt og varmt. Spiste tidlig middag før jeg pakket sammen og dro hjem. 14
Imp Skrevet 20. april 2020 Skrevet 20. april 2020 rayun skrev (På 19.4.2020 den 15.31): Om det er frosk, eller padde aner ikke jeg, men de har i alle fall gjort sitt for å sikre neste generasjon. 🐸 Ekspander Frosk. Padda legger egg i lenker, frosken i svære klynger, som her. 1
Populært innlegg +rhammervik Skrevet 20. april 2020 Populært innlegg Skrevet 20. april 2020 Trollheimen lørdag /søndag. Masse snø og fine forhold for enkle skiturer i rasufarlig terreng 12
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 21. april 2020 Populært innlegg Skrevet 21. april 2020 (endret) Fra gårsdagens svette nærskitur. I denne varmen lever snøen farlig. Bildet er tatt på Langåsen hvor det er fin utsikt østover mot Skarvan og Roltdalen. Heldigvis fanger øyet synsinntrykket bedre enn iPhone-linsa. Endret 21. april 2020 av HegeJohnsen Skriveleif 12
Populært innlegg AK74 Skrevet 21. april 2020 Populært innlegg Skrevet 21. april 2020 Topptur Senja og Skolpan 779. Ubeskrivelig vakker fjellverden. Sol, stilla og blå himmel, lenge sia sist! Fornøyd langt inni hjerterota🤩 16
Populært innlegg +rayun Skrevet 22. april 2020 Pålogget Populært innlegg Skrevet 22. april 2020 Kjapp formiddagstur i vårsola. Sol fra skyfri himmel og nesten ikke vind. Fra parkering tok vi kjappeste rute til Holmetjenn som ble runda på nordsida. Jakka måtte etterhvert av i bakkene opp mot Habbertjenn. Greit å gå i det gamle sporet som fortsatt er godt synlig i terrenget. Valgte etterhvert i dra ut i terrenget og følge høydedraget mot Ormemåsan. Fant et æljetråkk og skar rett forbi måsan med stå kurs for Nordre Skjebergtjenn hvor det ble mat og en kaffedråpa før hjemreise. 16
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 23. april 2020 Populært innlegg Skrevet 23. april 2020 Ble en 5 timers skogstur i går, for å utforske nye lokale muligheter for overnattigsturer og fiske fremover. Ble for det meste utenfor sti og med innlagt lunchpause Merker det godt i beina idag, men sånn er det når det blir for mye sofa og Netflix. Fiskestanga var selvsagt med, men ble lite fisking, da billigstanga ble brukt med ny billig sene som bare "hoppet" av spolen og lagde en evig usse, holdt på å hive hele skiten på vannet.. Neste gang blir go'stanga med, og billigstanga skal få ny sene i dag, Fireline. (Billigstanga brukes der det er tett skog og gode muligheter for å hekte seg fast både til vanns og på land og ødelegge noe). Det var fisk som hoppet, så skal inn igjen når sesongen er enda bedre i gang.. kanskje til og med med kajakken. Var et par bortgjemte småvann her også, med bekker som rant ut i de større vannene, og det er der jeg er mest spent på om kanskje storørreten kan lure En som vil være med på tur og lite kø på ferjekaia. 11
Fomle Skrevet 25. april 2020 Skrevet 25. april 2020 (endret) Det er vel bare så vidt det gjelder som tur, men jeg måtte da gå noen hundre meter i det minste. Finvær i dag og jeg ville ha litt frisk luft uten å anstrenge meg ( ) . Dermed pakket jeg den lille hengekøya, røsket med meg underquilt (det blåste kjølig vind) og et teppe og fisket hengekøyestativet ut av boden. Et par tilfredse timer ble dermed tilbragt ute på stranda. Endret 25. april 2020 av Fomle 6
Populært innlegg Heriks Skrevet 25. april 2020 Forfatter Populært innlegg Skrevet 25. april 2020 Kvalifiserer muligens ikke som tur, for det er lite gåing involvert .. men ei natt ute ble det i alle fall. Dro med meg kamuflasjen og fikk ei natt på orrhaneleik i år også. 14
Populært innlegg Imp Skrevet 26. april 2020 Populært innlegg Skrevet 26. april 2020 Fra dagens tur med en venninne 😊 de eier skog her og jeg får ha kajakkene på dette området i sommer. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til denne sommeren!! 11
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 27. april 2020 Populært innlegg Skrevet 27. april 2020 Skitur i lavlandet begynner å bli risikosport 😬 Fint likevel da når jeg får ha Nordmarka i Klæbu for meg selv en mandag ettermiddag. Hverdagslykke 😍 11
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 1. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 1. mai 2020 Fine forhold i Vassfjellet sist tirsdag. Litt dårligere skiføre i sørlige deler av løypa enn det bildene viser, men absolutt farbart enda. 10
Populært innlegg +torese Skrevet 2. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 2. mai 2020 Senja i dag. En kort vandretur i fjæra med familien. Tore 11
Populært innlegg kepiblanc Skrevet 2. mai 2020 Populært innlegg Skrevet 2. mai 2020 Det pisset ned med regn og hagl på toppen på vei opp til øyungen. Men nå er alt ok. 13
Kjell Iver Skrevet 2. mai 2020 Skrevet 2. mai 2020 Sesongens siste skitur mon tro? Brutalt mye snø men den begynner å bli noe våt. IMG_1952.MOVHenter informasjon... 9
HegeJohnsen Skrevet 2. mai 2020 Skrevet 2. mai 2020 Fine forhold for skiturer i fjellet i Holtålen enda. Litt våt snø, men den bærer usedvanlig godt enda. 8
Imp Skrevet 2. mai 2020 Skrevet 2. mai 2020 Koser oss på Skeikampen. Må innrømme at dette må nok være mitt første møte med ski på fjellet. Nydelig vær, og hunden og jeg fikk en fin runde i nyfreste løyper i dag tidlig. Det var bløtt da vi gikk senere. Orker jeg å stå opp i morgen tidlig blir det ny tur da. 9
Vandrefalk Skrevet 3. mai 2020 Skrevet 3. mai 2020 Ble en fisketur utenfor Senja i går kveld. Lite fisk, men fin utsikt mot vakre Senjafjell! 9
Anbefalte innlegg