+Kristian V. Skrevet 27. februar 2020 Skrevet 27. februar 2020 Skal bare... skrev (18 minutter siden): Fine bilete. Men kva har du hatt i spriten for å få så gul og synleg flamme? Takk for det La og merke til at det var så gul flamme, og eneste som er tilsatt er bittelitt vann. Men rødspriten er også gammel, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre? Leste og på nett at det kan være litt gul flamme første gangene man fyrer opp spritbrenneren, som dette var. Men skal prøve igjen og se om det er et vedvarende "problem" og evt prøve med ny rødsprit.
Populært innlegg Heriks Skrevet 7. mars 2020 Pålogget Forfatter Populært innlegg Skrevet 7. mars 2020 Finfine løyper på Vegglifjell 11
+Marius Engelsen Skrevet 7. mars 2020 Skrevet 7. mars 2020 (endret) Litt ruskevær og total whiteout på topptur. Begynner å bli en vane der det møkkaværet Endret 7. mars 2020 av Marius Engelsen 7
Populært innlegg meisal Skrevet 8. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 8. mars 2020 I går ble det en tur til Agdenes fyr i Orkland kommune. Der ble det tid til fiske, test av kvistbrenner (som jeg har lest så mye om her på fjellforum), og en tur opp til Kamsheia (hele 135 moh). Må innrømme at det ble fryktelig pusting og pesing opp den lille bakken. Får unnskylde meg med at det var min første friluftsaktivitet på over 4 mnd! Test av kvistbrenner gikk ikke så bra, men jeg var dårlig forberedt. Hadde bare med tennstål som jeg aldri har brukt før, ingen kniv, ikke noe å dekke til på sidene i den sterke vinden. Fikk fyr på noen strå i noen sekunder, men vil ikke skrive hvor lang tid jeg brukte på det. 13
Populært innlegg +Blaser Skrevet 8. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 8. mars 2020 For oss som her blitt for godt vandt til den fine og rene naturen like i rundt oss, så er det alltid bra med litt refleksjon. Tidlig på 2000 tallet bodde jeg flere år i asia og ble alltid svært glad å komme hjem til norsk natur og frisk luft. Prøver alltid å minne med på hvor bra vi egetlig har det her på berget! I løpet av helgen fikk jeg en skikkelig påminnelse på dette. Fikk med meg to fra Asia opp til Blefjell. Dere skulle ha sett den gleden de to fremviste! Bare det å gå litt i snøen, få servert kakao og sjokolade var for dem helt himmelsk. Ikke minst roen og at det var helt stillle gjorde sitt til at de ble stumme. NYT NATUREN OG SETT PRIS PÅ DEN !!! 15
Populært innlegg Imp Skrevet 8. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 8. mars 2020 (endret) I helgen har vi vært hyttevakt på den lokale vaffelhytta på Hurum sammen med en venninne. Vanvittig koselig! Ble et par skiturer. Fantastisk føre lørdag. I dag var det bare sørpe. E06A1F48-247F-4254-BF6F-38409A9315CE.MOV Endret 8. mars 2020 av Imp 12
+Marius Engelsen Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 💙 Kvamskogen 💙 🌞 Solskinn 🌞 https://www.instagram.com/p/B9r6wDHBEYz/?igshid=fxaowh8fdijf (i slutten av videoen får dere de den nye hjelmen min. Ikke moteriktig, men kun 225 gram og fullt godkjent for skikjøring! 👍) Endret 13. mars 2020 av Marius Engelsen 7
Terka Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Siden dagene nå består av både jobb og fritid hjemme, og morgendagens planlagte topptur utsettes, så er det greit å ha et stengt skisenter i nærheten. Hadde det helt for meg selv på kveldens runder, nye runder i morgen. #toppturerstatning 🤪 6
a_aa Skrevet 14. mars 2020 Skrevet 14. mars 2020 Vært sløv med å legge igjen smånotater fra min nærturer i det siste - så her kommer fire bilder fra fire forskjellige turer de siste to ukene - der er først Olsokfjellet med snø, dernest Lyderhorn med litt mindre snø, så gårsdagens Damsgårdsfjell uten snø og til sist dagens fra tur (i sur nordavind fra sør) med en gjeng som gjerne ville gå etappe #2 på 7-fjellsturen (fra Laksevåghallen opp Nygårdslien, over Holefjellet til Damsgårdsfjellet og ned til Melkeplassen). Blir forresten spennende å se om det blir noe av den turen i år? Bildet fra Damgårdsfjellet hadde jeg tenkt skulle vært fra et annet sted - fra en tur hjem fra jobb over Lyderhorn eller Gravdalsfjellet. Men jeg droppet å ta bussen på jobb i corona-dugnads-ånd i går morges, og tok heller en nærere tur etter å ha kjørt hjem i stedet. Og samtlige turer hadde sin sjarm - har vært såpass ustadig vær at jeg er glad for å få tatt småturer innimellom 7
Populært innlegg Imp Skrevet 14. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 14. mars 2020 Ut på tur på Hurum med barna i kveldingen. Koselig å finne harespor i nysnøen. Sønnen var overrasket over at harespor kunne se slik ut. Så jeg måtte hoppe rundt og vise han hvordan en hare hopper når den ikke løper... 🤗🙃 12
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 16. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 16. mars 2020 (endret) Tok lunsjen ute i dag, bare 10 minutters kjøretur hjemmefra Våren er på vei Endret 16. mars 2020 av Kristian J. Vabø 16
Populært innlegg Fotogubbe Skrevet 16. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 16. mars 2020 (endret) Det ble en dagstur til Mølen hvor målet var å komme seg ut, samt ta noen bilder. Planegger nye turer for å fange soloppgang og solnedgang. Tror ikke det er lov å fyre opp primus på rullesteinene, derfor må jeg sjekke det videre før jeg gjør det. Det finnes angitte plasser for grilling etc. Endret 16. mars 2020 av Fotogubbe 13
Populært innlegg Ignifer Skrevet 17. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 17. mars 2020 Isfisket meg fra vann til vann inn til foten av ett lite besøkt fjell. Teltet på toppen og våknet til sterk vind og snøfokk. Ikke ett menneske å se, ikke en lyd å høre. Deilig tur! 17
Populært innlegg Imp Skrevet 18. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 18. mars 2020 (endret) Lei av koronamas altså. Det koker på jobb! Digg med baconpølse og avkobling inne i skogen. Graveråsen på Hurum. Sjekk snapkart! Endret 18. mars 2020 av Imp 11
Populært innlegg Imp Skrevet 19. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 19. mars 2020 (endret) Ny strandtur etter jobb. Skjøttelvik denne gangen. Endret 19. mars 2020 av Imp 10
Terka Skrevet 19. mars 2020 Skrevet 19. mars 2020 Her har det vært hjemmekontor litt over en uke nå, og da har den lokale skibakken vært fin å bruke på kveldstid. Med kveldens turer så er det blitt atten runder opp og ned på rando-ski siste syv dager. (Noe annet en bare Netflix må man jo finne på 😅 ) Sola tar såpass på dagtid at det begynner å bli bare områder, og dype spor i snøen etter folk på dagtid fryser til på kveldstid. Ræva føre på kveldstid altså, men god trim og trening for sastrugi i fjellet. Får håpe det holder en uke til, deretter må nok sykkelen frem. 🤔 8
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 20. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 20. mars 2020 En tur litt utenom det vanlige for meg i går. Gikk hjemmefra og hit som bildet er tatt og tilbake igjen, uten stopp og uten å ha med noe. Har prøvd to ganger før, der jeg måtte snu, men denne gangen gikk det bra. 26,3 km. Storhavregrynsgraut er beste drivstoff! 15
Imp Skrevet 21. mars 2020 Skrevet 21. mars 2020 Trening på Svartvannskollen Må legge inn utendørs trening når treningsrommet på jobben er stengt👍 3
Imp Skrevet 21. mars 2020 Skrevet 21. mars 2020 Ble tur til Rødbykollen også, med barna 👍 D5731B47-B8D7-4E69-BF08-4E55DFAF1C8F.MP4 9
Populært innlegg HegeJohnsen Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 22. mars 2020 (endret) Fjellski og langrennsski har fått midlertidig opphold i byen mens vi venter på at hytta skal bli lovlig område igjen. Derfor ble det en tur i Brungmarka i går i stedet for på fjellet. Bymarka og andre tilrettelagte markaområder fristet ikke i går, og som jeg fryktet var det kaotiske tilstander der. Også på parkeringplassen på Brøttem var det kaos med biler overalt. Dog, det er en liten parkeringplass og Brungmarka er stor, så etter at vi forlot parkeringsplassen så vi knapt folk. Nydelig dag ute etter 150% innsats på jobb denne uken (nei, det er ikke alle som har rolige dager på jobb selv om de ikke jobber i helsevesenet). Endret 22. mars 2020 av HegeJohnsen 12
Populært innlegg tonymakkaroni Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 22. mars 2020 (endret) Noen bilder fra tur til Dividalen Nasjonalpark. Turen pågikk mens Norge og resten av verden endra seg time for time. Turen gikk fra Frihetsli , Dividalshytta, Vuormahytta, Dividalshytta to netter, og retur med siste fly på en stund hjem. Endret 22. mars 2020 av tonymakkaroni 17
Populært innlegg tklami Skrevet 22. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 22. mars 2020 Hadde årets første utenatt i går. Godt å komme igang. Blir nok mange flere framover. Er jo ikke så mye annet å finne på 11
Populært innlegg +Krankman Skrevet 23. mars 2020 Populært innlegg Skrevet 23. mars 2020 Overnatting kort fra heimen med kidza. 15
Pinealforest Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Var en tur på Blefjell forrige helg. Noen som ser hvem jeg aper etter ? 😀 3 2
Anbefalte innlegg