Gå til innhold
  • Bli medlem

Gruppeturer i nepal?


Maiken

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å få tatt noen toppturer i nepal. Jeg har ikke vært i området før, og har heller ikke særlig erfaring fra høyder over 3700. Lurer derfor på om det finnes guidede turer som man kan melde seg på, hvor man kommer temmelig høyt på en trygg måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vurdert å brukt en lokal guide i stedet for vestlig selskap. Da støtter man opp om den skrale lokale økonomien og man sparer også massevis av kroner selv. Det finnes flusst av slike der nede og de tilbyr også sine tjenester på nettet.

Om det er topptur og klatring, eller "trekking" så er følgende liste med Trekking peaks verdifull kanskje:

http://www.project-himalaya.com/info-trekking-peaks.html

Som du vil se er ordet trekking peak svært misvisende... Jeg var selv på island Peak (6189) uten noe som helst klatreerfaring, men det var en sær opplevelse..:roll: Man føler seg ikke så høy i hatten på 6000 meter fra før, om man ikke skal ha på sele, stegjern og klatre i fast tau for første gang. (samt senere rappelere ned mens masse mennesker venter på å komme forbi.)

Om du er reisevant er det ikke noe problem å reise f.eks. opp f.eks. Khumbudalen eller Annapurna rundt alene, uten guide og uten porter.

Vær forøvrig oppmerksom på følgende diskusjon https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6274

Mvh Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for linker og tips! Det virker som det er greit å få med seg en fin trekking tur, men at det koster flesk så snart man vil opp i høyden. Jeg har ikke lyst å gå alene heller, da jeg har lite høydeerfaring, har jo tusla rundt i norske fjell for det meste. Er det virkelig ikke mulig å kombinere trygghet og høye fjell uten å måtte spare i mange år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.