Gå til innhold
  • Bli medlem

Scarpa hekla GTX....fikk pengene tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte Scarpa Hekla like før sommeren. Satt som et skudd og hadde vunnet tester i hytt og gevær. Så jeg slo til..

Etter to dager i Jotunheimen begynte de å se slitt ut, og etter en uke så skoen rett og slett stusslig ut. Sømmen bakpå hælen var frynsete og læret(som de skrøt av var beste og tykkeste kvalitet) hadde krøllet seg på steder det ikke skulle.

Smurte skoene hver dag med nikwax som jeg alltid gjorde med de gamle gode LaSportiva-støvlene mine.

Vel hjemme leverte jeg inn skoene og fikk etter mange tlfsamtaler og besøk i butikken tilbake pengene.

Er skuffet over kvaliteten på den nye generasjonen fjellstøvler, og spesielt scarpa som jeg hadde tillit til.

Annonse
Skrevet

Scarpa selger fremdeles sine eldre modeller da. Synes læret på noen av de nye modellene ser svært stusselig ut, og Hekla ser helt jalla ut med den ekstra sømmen i toppen av skoen. Læret på SL og Sierra GTX er jo meget slitesterk, men dette er jo ikke damemodeller. Ellers er det jo helt normalt at lærsko blir fort stygge. Det skal ikke mye kontakt med steinene før de ser ser herpa ut (selv om de ikke er det) Men at læret krøllet seg på steder der det ikke skal krølle seg var litt muffens :)

Skrevet

Jeg har jo et par 5 år gamle LaSportiva-sko som er velbrukt som ser nyere enn Scarpastøvelen så ut etter en ukes bruk så jeg er svært skuffet over Scarpa.

Skal prøve å få tak i LaSportiva i Olso til uka... men er jo litt feil tid på året å kjøpe nå siden de gjerne er utsolgt for størrelsen min.. Ønsk meg lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.