happynurse Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hei! Har sett litt på hjemmesidene til tt, og der står det at turen fra nedalshytta til storsylen tar 9 timer tur/retur.. Er det noen som har gått der, og tar det virkelig hele 9 timer? -happynurse Siter
Marcus Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hei! Frem og tilbake kan det nok fort bli ni timer ja (kommer an på hvor raskt man går da men...). Da jeg tok turen på sensommeren i fjor, brukte jeg to og en halv time til Syltjønna, hvor jeg teltet, og ca 1,5 time derfra og opp til toppen. Var ikke kjent i området, så jeg gikk ikke spesielt fort Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hei! Har sett litt på hjemmesidene til tt, og der står det at turen fra nedalshytta til storsylen tar 9 timer tur/retur.. Er det noen som har gått der, og tar det virkelig hele 9 timer? -happynurse Jeg noterte meg 9 timer i mitt tempo, så regner du 8 timer pluss en liten til så er du der... Om du vil kan jeg tegne et kart også - så kan vi ser om vi trimmet ned noen minutter Her er uansett min historie om dette - fra i fjor midt i sommeren. http://www.krovoll.net/Storsylen/ Siter
Okv Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Ja, de tar 9 timer, minst, husk du skal ligge og dovne på toppen også. Varianten med travers over anbefales, kommer da opp ene sida, langs en rygg (sørvendt?) og går ned andre sida (vestvendt?). Ta himmelretningene mine med en klype kanel, det er leeenge siden jeg var der, men det gikk i hvertfall opp langs en rygg, dovne oppå toppen og så ned ei side. Siter
Marcus Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Varianten med travers over anbefales, kommer da opp ene sida, langs en rygg (sørvendt?) og går ned andre sida (vestvendt?). Ta himmelretningene mine med en klype kanel, det er leeenge siden jeg var der, men det gikk i hvertfall opp langs en rygg, dovne oppå toppen og så ned ei side. Lurte på om jeg skulle prøve denne traversen selv. Jeg har lest at man kommer til en hammer like før toppen - husker du om denne medførte noen problemer? Siter
Okv Skrevet 21. september 2006 Skrevet 21. september 2006 Hammeren medfører ingen problemer, har du greid å komme deg dit kommer du deg opp håmmårn også. Det er noen få meter (2-4 m?) lett og lite utsatt 2-er klyving, bratt, på gode tak. Det er i hvertfall slik jeg husker det. Siter
happynurse Skrevet 26. september 2006 Forfatter Skrevet 26. september 2006 Turen opp til storsylen ble gjennomført i helga, og det tok oss faktisk 9 timer og 25 minutter.. Hadde greit tempo hele veien, og var temmelig sliten da vi kom tilbake til nedalshytta ja Var tåke på toppen, hadde litt utsikt mot sverige enest.. Litt kjipt, i og med at når vi kom til hytta så var det knallblå himmel. Men har jo god grunn til å ta turen tilbake nå iallfall -happynurse Siter
K Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Lurte på om jeg skulle prøve denne traversen selv. Jeg har lest at man kommer til en hammer like før toppen - husker du om denne medførte noen problemer? På ifriluft.net finnes det et bilde av hammeren med informativ bildetekst: http://www.ifriluft.net/gallery2/v/turbeskrivelser/midt_norge/sylan/storsylen_05/IMG_1692.JPG.html?g2_enterAlbum=0 Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 På ifriluft.net finnes det et bilde av hammeren med informativ bildetekst: http://www.ifriluft.net/gallery2/v/turbeskrivelser/midt_norge/sylan/storsylen_05/IMG_1692.JPG.html?g2_enterAlbum=0 Tips til alle dere som knipser luftige gesimser: få med folk oppi der Siter
evenl Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Tips til alle dere som knipser luftige gesimser: få med folk oppi der Det er lettere sagt enn gjort når man går solo. Jeg holder ikke på slik som Ousland... Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 Det er lettere sagt enn gjort når man går solo. Jeg holder ikke på slik som Ousland... Godt å høre at det finns flere einstøinger ! Noen ganger føler man seg alene Siter
evenl Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Godt å høre at det finns flere einstøinger ! Noen ganger føler man seg alene Det er flott å gå alene, men det er en god stund siden jeg gjorde det sist nå. Turen får en litt annen karakter, og naturintrykkene kommer litt nærmere synes jeg. Det er bare deg selv og det store evige fjellet. Siter
Okv Skrevet 6. oktober 2006 Skrevet 6. oktober 2006 Det er riktig, herjing alene er fint. Tur med andre gir også morro, men til avveksling er det fint å trives i sitt eget selskap også. Da bestemmer man alt selv, ingen å ta hensyn til, det betyr frihet. Og det er noe spesielt med det, særlig på turer der det er fine utfordringer underveis. Men klatring alene er for spesielt interesserte, da foretrekker jeg at det er noen i andre enden av tauet. Sånn sett er herjing på ski ganske så ideelt, da er man ikke avhengig av andre for å gjennomføre ting. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.