Lofoten-Møring Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Har 2 barn og 1 barnepulk. Nå er de såpass store at jeg ikke får begge oppi. Men har en liten Xcountry 130 som jeg vurderer å stroppe fast en bilstol i, så blir det komfort for begge. Men hvordan vil det være å trekke 2 pulker samtidig? Noen som har erfaring med hvordan man best kan feste disse sammen? Tett i hverandre eller med en viss avstand? Og hvor sinnssykt tungt vil det være å trekke 2 pulker istedenfor 1? Vi snakker fortrinnsvis preparert løype, noe kupert men ikke veldig bratt. PS: Har kun 1 drag. Xcountry'n kom som en pakke men siden jeg stort sett bruker kun 1 ga jeg bort nyeste drag + sele til Senior.... Siter
+Espen Ørud Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 (endret) Det går lett som en plett. Så kort avstand som mulig mellom med tau. Ellers bør du til med stag i mellom... Det går så lett at du stadig vil snu deg for å sjekke at du ikke bare har èn pulk igjen rett som det er.... Endret 3. november 2019 av Espen Ørud 1 Siter
På Ville Veier Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Lofoten-Møring skrev (På 3.11.2019 den 20.59): Noen som har erfaring med hvordan man best kan feste disse sammen? Ekspander Hvis du kjenner noen som kan sveise, så ser det jo ganske enkelt ut å replikere Fjellpulken sin egen løsning evt bare lage i et annet materiale som vil holde... Siter
Lofoten-Møring Skrevet 3. november 2019 Forfatter Skrevet 3. november 2019 Blir ikke så voldsomt mange / lange turene i løpet av sesongen, så tenkte gjøre det enklest mulig. Er den fjellpulken - løsninga basert på at man har dragfester både foran og bak? Siter
På Ville Veier Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Lofoten-Møring skrev (På 3.11.2019 den 21.22): Er den fjellpulken - løsninga basert på at man har dragfester både foran og bak? Ekspander Ja. Må vel ha et ekstra feste bakpå den pulken som skal være først. Siter
Tessatroll Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Du kan feste med kort tau. Heilt glimmers. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 4. november 2019 Skrevet 4. november 2019 Har brukt ett flatt akebrett bak barnepulken jeg Siter
In reach Skrevet 5. november 2019 Skrevet 5. november 2019 Bruker ofte to pulker, stor fordel. Den fremste går i sporet til den bakerste, samtidig som de ikke stikker så dypt som om en skulle lastet alt i en. I oppover bakker kan en gå to turer om det er bratt og mye sne. Ha de så tett som mulig. Siter
Lompa Skrevet 6. november 2019 Skrevet 6. november 2019 Å stroppe fast en unge i en bilstol vil fort føre til at du bruker fortenna til bakerstemann som bremse i utforbakkene. Håper du skal du ha hjelm på ungen i den bakerste.. Bilstol i varepulk vil garantert gi velt, særlig om du bare skal ha tau mellom pulkene. Når jeg har hatt barn i varepulk har jeg lagt et reinskinn i bunnen av pulken, og så må barnet ligge oppå der for å få vekta lavest mulig. Siter
+Espen Ørud Skrevet 6. november 2019 Skrevet 6. november 2019 Lompa skrev (På 6.11.2019 den 8.55): Å stroppe fast en unge i en bilstol vil fort føre til at du bruker fortenna til bakerstemann som bremse i utforbakkene. Håper du skal du ha hjelm på ungen i den bakerste.. Bilstol i varepulk vil garantert gi velt, særlig om du bare skal ha tau mellom pulkene. Når jeg har hatt barn i varepulk har jeg lagt et reinskinn i bunnen av pulken, og så må barnet ligge oppå der for å få vekta lavest mulig. Ekspander Enig med Lompa. Det glemte jeg i forbindelse med svaret over i farten. Svaret var mer som et generelt svar på at sammenkobling fungerer utmerket. Jeg tenkte nemlig også å skrive at: Husk på at barnepulken har en utforming med skjermen osv som gjør at barnet sitter/ligger veldig bra beskyttet mot velt, noe man ikke gjør i en annen pulk, samt at en annen pulk er vesentlig smalere enn en barnepulk og derfor mer ustabil med mindre du får godt med tyngde i bunn. Så kommer i grunn veltefaren av mange tillegggsparametere som hvor bratt/skrått osv turen går. Ellers har Lompa oppsummert med bra tiltak.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.