Fotogubbe Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg lar gjerne teltet stå en stund på avreisedagen for best mulig tørking, dersom været er bra. I tillegg henger jeg det opp inne i to dager, slår det opp ute hvis været er tørt og solrikt. Til tross for dette har jeg opplevd fukt inne i stangkanalene, noen andre som har opplevd dette? Jeg har med bakgrunn i dette klippet til en bomullsklut, hvor jeg har knytet en lang nok hyssig rundt. Jeg bruker teltstang til å skyve denne gjennom hele stankkanalen, for så å dra denne tilbake. Det virker å bli tørt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotogubbe Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg trodde ikke det med fukt inne i kanalene var et issue, men etter en sommernatt med normal kondens om natta lot jeg teltet tørke i solen før jeg slo det ned, tok det hjem og hang det opp. Sjekket tilfeldigvis kanalene, som var bra fuktige innvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovjetunionen Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Har aldri hatt noe problem med det, men jeg lar stengene ligge innendørs i varmen et par dager før de pakkes bort. Endret 29. oktober 2019 av Sovjetunionen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotogubbe Skrevet 29. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Jeg har uttrykt meg uklart ser jeg. Det er ikke stengene, men kanalene i teltduken hvor jeg har tørket vann inne i dem. Edit: Selv etter tørking av telt ute og inne, var det fukt inne i stangkanalene i teltduken. Resten av teltduken var tørr. Endret 29. oktober 2019 av Fotogubbe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Kan jeg spørre hvilke telt det er snakk om? Jeg har fjellreven telt, Abisko Serien, og det virker som at stangkanalene er laget av ett pustende materiale som ikke vil holde fukt innestengt under tørking. Jeg skal dobbeltsjekke påstanden min når jeg får kjangs. Men jeg ser for meg at stanganaler i helt tett materiale kan være veldig vanskelig å tørke ut ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 49 minutter siden, Marius Engelsen skrev: Men jeg ser for meg at stanganaler i helt tett materiale kan være veldig vanskelig å tørke ut ja. Søren og! Har teltprodusentene holdt denne problemstillingen skjult for oss i så mange år?? 3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotogubbe Skrevet 6. november 2019 Forfatter Del Skrevet 6. november 2019 (endret) @Marius EngelsenEt Helsport Ringstind Pro. Det var fukt nok i kanalene til at kluten ble våt etter en runde gjennom stangkanalen. Ble litt overrasket da jeg aldri før har sjekket dette. Stort problem? trolig ikke Edit: Har aldri opplevd dette på noen av mine andre telt Endret 6. november 2019 av Fotogubbe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Her lukter det penger å tjene på å produsere stangkanaltørkestang 🤔 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 1 time siden, Fotogubbe skrev: @Marius EngelsenEt Helsport Ringstind Pro. Det var fukt nok i kanalene til at kluten ble våt etter en runde gjennom stangkanalen. Ble litt overrasket da jeg aldri før har sjekket dette. Stort problem? trolig ikke Vel. Det oppstår jo mugg på teltet om man ikke får tørket det skikkelig før man pakker ned 🤷♂️ Det vil man jo unngå for enhver pris. Ved næremere ettersyn er jeg usikker på om materialet i kanalene på Fjellreventeltet er vanntett eller ikke. Jeg har aldri tenkt over det, men etter en skikkelig våt tur vil jeg anta at det kan være mye vann igjen som er kjempefin grobunn for mugg. Kanskje det har noe å gjøre med måten jeg henger teltet opp på, eller at det ikke er tette sømmer i «stangposeenden» som gjør at vannet renner ut og det blir tørt 🤔 2 timer siden, Terka skrev: Søren og! Har teltprodusentene holdt denne problemstillingen skjult for oss i så mange år?? Jeg tror det er beskrevet i alle bruksanvisninger, viktigheten av at teltet er helt tørt før man pakker det vekk over lengre tid. Det har hovedsaklig med vekst av mugg/sopp å gjøre. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 4 timer siden, Marius Engelsen skrev: Men jeg ser for meg at stanganaler i helt tett materiale kan være veldig vanskelig å tørke ut ja. Les ord nr.7 en gang til 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gittiamo Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Altså dere mannfolk tar dette med utstyr litt vel langt innimellom 😂😂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 2 timer siden, tubbs skrev: Les ord nr.7 en gang til Haha! Dagens! Jeg lar den stå! 👍👍🤣🤣 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjellesau Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Pelstrekk på teltstengene, kunne det vært noe? Da fungerer de som piperensere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+PTG Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Enkleste er bare å vrenge kanalene før tørk, jeg trodde det var noe som alle gjorde 🤔 1 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humbug Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Stangkanaltørkeren(tm) kommer for salg hvert øyeblikk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 (endret) 1 time siden, Bjellesau skrev: Pelstrekk på teltstengene, kunne det vært noe? Da fungerer de som piperensere... Og da vil de se omtent ut som dette på vinterturer? Usikker på om du får stangen inn der den skal (....) om den blir slik på tur. 🤔 Endret 7. november 2019 av Terka 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 9 minutter siden, Terka skrev: Usikker på om du får stangen inn der den skal (....) om den blir slik på tur. 🤔 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 57 minutter siden, Humbug skrev: Stangkanaltørkeren(tm) kommer for salg hvert øyeblikk... Foreslår en som blåser varmluft inn i kanalene, da er den litt mer uavgengig av teltmodell. 😄 1 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 (endret) Jeg bruker ei pussesnor for å rengjøre løpene på hagla. Hvis fukt i kanalen oppleves som et problem så bør det være mulig å gjøre det samme på stangkanalene. Bind ei lita fille i enden av stanga, og når man trekker den gjennom kanalen vil den tørke opp fuktighet. Endret 7. november 2019 av Lompa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tubbs Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Om man skulle ha problemet så vil en trekkefjær som elektrikerne bruker våre perfekt https://www.clasohlson.com/no/Trekkefjær/p/Pr323982000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 Jeg synes trådstarter hadde en god løsning. En liten fille på tuppen av stangen, dytt den inn, og dytt den ut 🤷♂️ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 14 minutter siden, Marius Engelsen skrev: Jeg synes trådstarter hadde en god løsning. En liten fille på tuppen av stangen, dytt den inn, og dytt den ut 🤷♂️ Hvorfor gjøre ting enkelt når man kan gjøre det avansert, kult, vanskelig? 😄 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinealforest Skrevet 7. november 2019 Del Skrevet 7. november 2019 5 timer siden, Marius Engelsen skrev: Jeg synes trådstarter hadde en god løsning. En liten fille på tuppen av stangen, dytt den inn, og dytt den ut 🤷♂️ Aka kondom 👌 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 10 timer siden, Marius Engelsen skrev: Jeg synes trådstarter hadde en god løsning. En liten fille på tuppen av stangen, dytt den inn, og dytt den ut 🤷♂️ Med mindre du har telt der stank-analen har "sokk" i den ene enden og kun kan monteres fra èn side... 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 8. november 2019 Del Skrevet 8. november 2019 5 timer siden, Espen Ørud skrev: Med mindre du har telt der stank-analen har "sokk" i den ene enden og kun kan monteres fra èn side... teiper fast fillebiten til stangen, slik at den blir med ut igjen når man dytter ut stangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.