Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å komme meg ut på tur igjen. Nå vil jeg til Blefjell eller der omkring. Jeg orker ikke sitte å studere kart i «det uendelige», det vil ikke hjelpe meg så mye likevel har jeg erfart. Ikke nå i starten. Når jeg blir mer erfaren, så blir det sikkert gøy. 

Her er ønskene mine:

- Max lengde ca.20km

- Ikke altfor mange høydemetre da formen ikke er på topp 🙈

Jeg kommer til å dele opp ruta i 1-2 overnattinger. Heller gå kort og kose meg, enn å slite meg ut. Dette skal være en kosetur, ikke treningstur

- Snaufjell er et absolutt krav, ellers er jeg fleksibel på de andre kravene

- Gjerne merkede stier

- Jeg drar på hverdagene, så folkemengde er ikke så viktig. Tåler å se folk, bare ikke hele tiden da jeg har en valp som ikke er skikkelig lydig enda og som tror at alle vil hilse på han. Ham er så klart i bånd døgnet rundt

- Jeg skal ligge i telt

- Må være rundtur. Har bil som ikke flytter på seg uten min hjelp 🤪

Annonse
Skrevet

Å følge DNT-merking på Blefjell er jo lett, men vanskelig å lage rundtur av det. Jeg startet litt sent fra parkeringsplassen og gikk opp til Eriksbu hvor jeg overnattet i nærheten. For så å gå til Sigridsbu og overnatte der. Dagen etterpå gikk jeg tilbake innom Bletoppen. Det blir jo noen høydemeter som man ser ut fra DNT-beskrivelsen men er overkommelig. Litt over tre mil fram og tilbake. 

For en noe kortere tur så er det mulig å starte fra Nordstul og lage en rundtur om Bletoppen og Sigridsbu og ta en en annen vei tibake til Nordstul. 

Veldig flott terreng på Blefjell 😊

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk. Det var noe slikt i den gata jeg tenkte. Da skal jeg se nøyere på det. Har sett bilder og filmer derifra, så har veldig lyst til å dra først opp selv for å få et inntrykk , og siden med barna. 

• Liker 1
Skrevet

Starte ved Nordstul, gå rundtur til Sigridsbu over Sigridsfjell hvor det er flere vann og fine teltplasser. På turen hjem kan du ta en "topptur" til Bletoppen, eller bare gå hjem via Langedalen. Fin og enkel tur med noen høydemeter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.