torese Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 (endret) Hei, Så en reklamevideo fra hvitserk over Grønland med pulk. Alle hadde pariserpulk festet med ett tau og karabinkrok. Fungerer dette og hvordan er dette sammenlignet med draget man får levert med fjellpulken. Er det lettere med tau og brukes pariserpulk pga vekt etc. Hva fungere best? Mvh Tore Endret 21. oktober 2019 av torese Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 Disse to beskriver taudrag : En del andre tråder også: https://www.fjellforum.no/search/?q=taudrag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torese Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2019 Takk! Søkte på pulkdrag, tau og pulk men ikke taudrag. Man skal vite hva man søker på! Tore 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torese Skrevet 22. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2019 Hei igjen, Enkelt skal det ikke være. Etter å ha lest trådene linket til får jeg ikke noe entydig svar. Dette er som alt annet med andre ord. Ingen kvik fiks. Jeg skal få lagd og testet ett taudrag men huske på å ha originaldraget med i pulken. Etter å ha gjort et søk på fb er hele fb fylt opp med reklame fra denne hvitserkturen med ski og pulk over Grønland. Ganske mange ulike filmer som kommer opp. Men det er Parisbrett og tau på alle filmene. Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Marius Engelsen Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Jeg har kommet til konklusjonen: - Flatt terreng: Taudrag. - Kupert terreng: Stivt drag. Så er det litt personlig hvor grensen mellom kupert og flatt terreng går. Selv bruker jeg bare stivt drag, men store strikkløkker i selen for å få det litt friere på flatene. Fester rett i selen i bakker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heriks Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Det er litt smak og behag tenker jeg, taudrag fungerer fint (med stikkdemping og på flata i alle fall). På parispulken kan man montere faste drag fra f.eks fjellpulken og "brette" disse bakover slik at man har dem ved behov, så kan man få det beste fra begge verdener Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Nå er jo en tur over innlandsisen på Grønland noe rimelig spesielt da, så det er ikke rart at alle foretrekker taudrag der. Dag etter dag etter dag på flat vidde. Hvis det er en slik tur du skal ta, så ville jeg gått for det samme. Hvis det er til mye forskjellig bruk, så er jeg enig med de over her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humbug Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Jeg har begrenset erfaring med pulk, men kan si at taudrag i nedoverbakke føles litt som å gå tur med en stor og utålmodig hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 22. oktober 2019 Del Skrevet 22. oktober 2019 Eg har stivt drag og taudrag, og bruker tau i 95% av tida, i mykje variert terreng. Når eg tenker meg om kan eg ikkje hugse siste eg hadde stivt drag, måtte vere for ein gong for eit par år sidan. Det er ei vanesak rett og slett. Edit: blei påminna banning med stivt drag på ein tur for halvanna år sidan. Eg ekje vandt med stivt drag, og synes stort sett det er meir til frustrasjon enn glede. Har sakna stivt drag ein gong kom eg au på. Då var eigentleg problemet mitt at pulken var vridd som resultat av eit lengre opphold under takstyrten, og til stadigheit ville svinge 🤷♀️😂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.