Emanuel Desperados Skrevet 21. oktober 2019 Skrevet 21. oktober 2019 Etter en grundig inventarsjekk ser jeg at jeg nå må gå en ny runde på vanntette pakkposer før vinteren kommer. Har i dag fra poser fra Helsport og UL- pakkpose fra exped, men ingen av disse er tette lenger etter flere års bruk. Har egne poser som brukes til hundemat når bikkja bærer kløv, og andre poser til klær, mat og drivstoff i sekk og pulk. Alt må nå erstattes med nytt, så hva gir best valuta for pengene der ute om dagen og hvilke bør man styre unna? Siter
+Luesveis Skrevet 21. oktober 2019 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg er godt fornøyd med Exped shrink bag pro. De er veldig solide. Siter
Emanuel Desperados Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter Skrevet 21. oktober 2019 litt stiv pris med 539 kr for en pose syntes jeg, men ser addnature har de på tilbud til 389 kr nå. Trenger forsåvidt ikke ventil på posene, så da er det muligens rimligere med standard utgaven. Merker at det siver luft ut av sømmene ved pumpbagen jeg har i UL varianten fra Exped. Du har ikke hatt det problemet på disse? Siter
TomWithoutVom Skrevet 21. oktober 2019 Skrevet 21. oktober 2019 Hvis ikke du er svoren gramjeger er Big River-serien til SeatoSummit tette og holdbare. Bruker de både i ryggsekk og kajakk. Har aldri hatt noe trøbbel med de. 1 Siter
+Luesveis Skrevet 21. oktober 2019 Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, Emanuel Desperados skrev: Merker at det siver luft ut av sømmene ved pumpbagen jeg har i UL varianten fra Exped. Du har ikke hatt det problemet på disse? Nei, har ikke merket de på de tre posene mine. Siter
ArveS Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 Osprey sine er hakket rimeligere enn exped, om jeg husker rett. Siter
+Miamaria Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 En ting å være oppmerksom på, er også låsen på disse posene. Noen er vriene å både å opp og igjen spesielt når det er kaldt. Mens f.eks. de på en Ospreypose jeg fikk nylig, var kjempelette. Det kan ha sitt å si når man har kalde, stive fingre, og trenger å få fatt i varmeposene man har inni… 1 Siter
Leif88 Skrevet 26. november 2019 Skrevet 26. november 2019 kan sikkert være og banne i kirka for mange her. men jeg kjøpte en drøss på Ebay, for 3 år siden for samme pris som en stor en på sportsbutikk, og de gjør fortsatt jobben. * løper og dukker * 1 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 26. november 2019 Skrevet 26. november 2019 Bruk gummireprasjon fra biltema/casco rubberfix, Tec7 eller tearaid til å reparere hullene i pakkposene du allerede har. Ikke alle posene trenger å være 100% tette heller 2 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 26. november 2019 Skrevet 26. november 2019 Jeg kan legge til at jeg har en stk. kraftig pose, og det er en vanntett kompresjonspose fra Exped. Veier litt ekstra, men soveposen synes jeg er grei å ha tørr altså Ellers bruker jeg mest poser av vanntett stoff, men uten vanntett/lufttett åpning, jeg synes det er lettere å pakke ned poser som er «løsere» og ikke fanger luft, litt avhengig av hva som skal oppi såklart. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.