Rune Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Jeg har trålet markedet etter ny kajakk (både i butikker og på nettet), men det er ikke lett å finne den rette båten, som passer til ens eget bruksområdet Det jeg ser etter, er en glassfiber/(kevlar/carbon) skjærgårds - touringkajakk som helst ikke bør være over 5 meter. Den bør ha minst 1 lasteluke (på akterdekket) og i tillegg være utstyrt med stropper (dekksrigging) til div. utstyr på dekket forran kockpiten. Kockpitstr. (lengde): Ca 80 cm Bredde: 50 - 60 cm Vekt - kajakk: 16 - 20 kg. Noen der ute som vet om noe ..... Alle tips mottas med takk! __________________________ Rune. Siter
snilen Skrevet 15. september 2006 Skrevet 15. september 2006 Min venninne Cindy, som jeg nylig har skrevet om på dette forum, er av en modell som passer til din spec. Struer Malik. Modellen er såvidt over 5 meter. Om du vil overta henne, kan du bare sage av de bakerste 15.20 cm og tette igjen, så blir hun under 5 meter Siter
Rune Skrevet 15. september 2006 Forfatter Skrevet 15. september 2006 Det finnes en modell hos Bull Kajakk, som passer til min beskrivelse/ønsker (Genesis 9000), men denne har en noe idiotisk løsning på overgangen mellom skrog - kockpit (fremre del). Dvs. at det nesten ikke er noe avskjerming på kockpitkanten, slik at vannet nærmest fosser inn uten hinder, hvis det kommer en liten bølge. Man MÅ derfor bruke spruttrekk hvis vannet/sjøen ikke ligger nærmest flat! Dessuten måler den 5.20 m. _________________________ Rune. Siter
Rune Skrevet 16. september 2006 Forfatter Skrevet 16. september 2006 Nja ..... da har jeg kanskje funnet den! ________________________ Rune. Siter
Mr. Cool Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Jeg kjøper en SeaBird Desing H2O som er gunstig (Ganske billig i Kelvar/Karbon klassen). Ta en titt på hjemmesidene deres for mer info om Diverse kajakker www.kajakk.net Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.