Sjoerd Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Kjøpte nylig en Marmot Limelight 3P telt, og siden den viser seg å være ganske stort så ønsker jeg å komprimere teltet neste gang jeg er på tur. Jeg har tidligere brukt vakuumposer (se bilde) til f. eks. klær, så jeg hadde egentlig tenkt å bruke samme løsningen denne gangen. Men så har jeg nå ogsa funnet 'profesjonelle' kompresjonssekker på nettet, som ser litt stødigere ut og enklere å håndtere på tur. Vakuumposer er for sårbare kanskje. Hva er deres erfaringer med slike ting? Noen gode tips? Er det annet utstyr jeg bør vurdere? Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajakkpadler1 Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Jeg har begynt å bruke disse: http://www.exped.com/norway/en/product-category/packsacks/waterproof-compression-bag-m-blue, blant annet til et Marmot 3p telt. Synes de blir litt lettere å pakke ned i sekken enn kompresjonsposer som komprimerer i "høyden". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 1 minutt siden, kajakkpadler1 skrev: Jeg har begynt å bruke disse: http://www.exped.com/norway/en/product-category/packsacks/waterproof-compression-bag-m-blue, blant annet til et Marmot 3p telt. Synes de blir litt lettere å pakke ned i sekken enn kompresjonsposer som komprimerer i "høyden". Jeg bruker også disse, på det aller meste av myke ting. De er så mye lettere å pakke med enn runde klumper. Med det at de er avlange kan de fortsatt bøyes litt til. Men vær forsiktig at du ikke komprimerer for mye med dem, det kan jo komprimeres veldig hardt når man har ventil. (Ta lufta ut i flere omganger.) Det er praktisk med klær og sånt, men med telt som har glidelåser og kjempetynn duk så kan det være fare for skade. Jeg tror det må ha vært sånn jeg fikk skade på mitt telt. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Telet du har er vel slik du normalt setter med innertelt først. Har samme system selv. Det jeg gjør hvis jeg skal fylle sekken så tar jeg stengene for seg og så det andre i en pakkpose. Har jo også mulighet å skille inner og ytter. Ofte lettere å pakke flere små ting enn en stor ting. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Jeg pakker telt i myk pose, gjerne litt for stor, slik at det blir lettere å klemme ut luften når jeg har pakket det nedi ryggsekken. Har man knallharde poser så blir det lettere mer luft mellom pakkene, og sekken blir fortere full. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonsen Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Støtter pakkpose. Putter mitt Helsport Fjellheimen Superlight 3 Camp I en 16L pakkpose fra Biltema, og har stenger og slikt for seg selv. Føler det er mye enklere å pakke som dette enn med original pose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Fredrik Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Bruker kompresjonstrekk til både telt og sovepose. Disse legger jeg på tvers i sekken, soveposen i bunnen, jeg tilpasser lengden til ca 33 cm så det passer med bredden på,sekken.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.