Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på ut.no at Spitserstulen-Galdhøpiggen har "sesongslutt" i aug. Hvor bastant er det? Selvsagt kommer det jo an på været, men er vel en pekepin?

Jeg er har ikke gått mye i fjellet, men er en god form, og vant til gå både bratt, ulendt og langt. (denne ruta er jo ikke lang i km, men kan jo være krevende)

En kompis og jeg vurderer og gjøre dette i høst. Ser at Spiterstulem stenger 15. okt. 

Det er uaktuelt å gå fra Juvasshytta, siden vi ikke vil gå i kø over breen, og være litt mindre bundet til tidspunkter. 

Annonse
Skrevet

Jeg har tatt turen i juli og august, men ikke så sent som nå. Islagte/glaserte steiner/partier kan dere støte på ved rett værtype på denne årstiden. Det er ikke moro å gå på alle fire. Ville hørt med Spiterstulen rett før ev. avreise. Som du sikkert vet skifter været fort i høyden. 

Skrevet

Er vel bare å ringe opp å sjekke forholdene og værmelding før dere drar. Ta evt med kraftige brodder som feks kahtoola. Kan møte på alt slags vær på den tida. 

Skrevet

Var der nylig. Det er ikke snø der nå. Hvor bastant slike oversikter er avhenger av været, og at dagene blir kortere. I prinsippet kan man gå der året rundt, så lenge man har ferdighetene til å ferdes i vinterfjellet. 

Skrevet

Jeg var der sist i starten av september 2016. Opp fra Spiterstulen. Da gikk snøgrensa et stykke under toppen, kanskje på 1800 moh. Det var ikke mer snø enn at det var fotføre

P1040318.JPG

Skrevet

Typisk tid av sesongen og høyde der du må vurdere forholdene dag for dag, opp mot egne evner/kompetanse.

Det kan bli tur i fint høstvær, og det kan bli vinterforhold oppover eller isete pga regn+frost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.