FU Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Økonomiske interesser innan turistnæringa får ofte kritikk her på forumet, jamfør det lett tragikomiske plaza-hotellet på Tyin. Men det er ulike interesser også blant turistverksemdene, noko som kjem til uttrykk i denne saka om helikopterflyging over Luster: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.949663 Men ordføraren i Luster har kanskje gått på same skulen som ordføraren i Vang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panda Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Den beste biten er vel han som sa at alternativet til helikopterturisme er å se nasjonalparkene på TV. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 hehe, ja den var rå Nordmenn flest er ikke blitt feitere og sykere enn at de klarer å se nasjonalparken ved å bruke beina. Sikkert en sporty type han dere Asbjørn Nes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bernt Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Eg tykkjer det er heilt urimeleg av dei som krev stans i helikoterturisme. Det vil føre til at folk flest berre får sjå nasjonalparkane på TV. Nå må helikopterturisme ha blitt veldig billig, siden det er for "folk flest".......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Hvis folk ikke gidder å dra selv, så er det ikke synd på dem. Dette er latterlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yngve Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Enig,helt på trynet,se opp for presedenstrollet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okv Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Litt saklig opplysning og hjelp fra foreninger, for eksempel DNT, bør kunne påvirke de avgjørelser som blir tatt med hensyn til bevilgning for helikopterturisme. En ting er i hvertfall sikkert, helikoptertransport blir aldri dagligdags for 'folk flest', og det vil nok ødelegge for mye annen turisme i området. Helikopterturisme må jo også ha et begrenset økonomisk potensiale? Og dette er ikke noen 'kamp' som er dømt til å mislykkes, nede i Alpene reduseres helikoptertransporten nå, så det er tegn i tiden som tyder på at slik aktivitet blir det mindre av, og fjellene får være mer i fred og må oppsøkes på annet vis, for eksempel ved å gå selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Lurer på om det var denne helikopterturismen som forstyrret meg i Ringsdalen i sommer. Jeg skulle legge meg tidlig, men et helikopter som flakset lavt over toppene var til mektig iritasjon. Der lå jeg og skulle bare nyte synet av Ringstinder og herlig natur, så får jeg denne jævla hjulvisperen midt i glaninga. Det var ingen savnede eller noen ulykker i Hurrungane den helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lph Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det var ikke dere som hadde lagt dere til å sove "midt i ei myr" nær veien, sånn kl.20-21 på kvelden, en dag i slutten av juli? Vi gikk innover stien og snublet nesten over noen som hadde lagt seg tidlig under åpen himmel, dypt nedi soveposer og med brebriller på... Vi stusset litt over stedvalget, siden det var noen nydelige gressplasser litt lenger inn, men regnet med at dette var noen seriøst slitne mennesker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alek Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Godt mulig det var oss. Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å gå noe lengere inn, men denne myra var helt tørr og var utrolig mjuk og god. Så natta der ble av de mer komfortable jeg har hatt i fjellet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.