Gå til innhold
  • Bli medlem

Navnsetting av topper


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg litt her, er veldig usikker på om det jeg har navnsatt er riktig. Jeg klarer heller ikke å få bestemt meg helt hva de to toppene jeg har satt spm tegn på er. Jeg legger ut bildet her, håper noen kan hjelpe til tross for redusert kvalitet på bildet.

post-1657-133474435096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et litt oppdatert bildet med noen navn til og en korreksjon på en feil jeg oppdaget. Er det ingen som kan hjelpe meg? Hører nesten hjemme under fjell-quiz denne her jo virker det som..

Uansett er jeg taknemlig hvis noen navngir topper som enda ikke er satt navn på :wink:

Og selvfølgelig arrestere meg på feil jeg har gjort, de finnes nok!

post-1657-133474435158_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rota litt på Store Memurutinden; "Austtoppen" skal være Midttoppen og "Ø-1" skal være Austtoppen. Du har også satt "Ø-1" på toppen litt lengre til venstre, og dette er vel riktig.

Du ser også en del Bukkeholstinder på begge sider av Styggehøe. Og du finner sikkert en topp til på både Leirhøe og Spiterhøe. Ikke glem Svellnose og Keilhaus topp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg arresterer deg ørlite: Du har smurt litt tjukt på når det gjeld høgda til Styggehø. Flott bilete, forresten.

E

Da er det rettet opp og takk for det, det var når jeg kom meg opp hit jeg skjønte at ikke fjellturen min skulle bli et engangstilfelle :wink: Ikke feil å sitte på toppen med en så vakker utsikt og ikke et eneste vindkast!

Du har rota litt på Store Memurutinden; "Austtoppen" skal være Midttoppen og "Ø-1" skal være Austtoppen. Du har også satt "Ø-1" på toppen litt lengre til venstre, og dette er vel riktig.

Ok, takker, kartet mitt var litt uklart på dette. Men skjønte ikke helt det du sier her, du sier jeg har satt Ø-1 feil, men du avslutter ved å si den er riktig :?hehe

Ikke glem Svellnose og Keilhaus topp

I know 8) Blir bare så forbanna trangt..kremt, er jo kanskje det allerede. Tenkte jeg skulle bare navngi hovedtoppene, men ble litt revet med i iveren her, får vel ta med alle da, det var fler enn jeg hadde trodd :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
I know 8) Blir bare så forbanna trangt..kremt, er jo kanskje det allerede. Tenkte jeg skulle bare navngi hovedtoppene, men ble litt revet med i iveren her, får vel ta med alle da, det var fler enn jeg hadde trodd :o

Ingen Glitre :wink:

Hvilken dato er dette tatt - og når på dagen - solforhold ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Hva mener du?

Dette bildet ble tatt 06.08.06 klokka 10:31. Angående solforholdet så tror jeg du ser det best på bildet, den skinte på meg iallefall :?

Kremt 8)

Glitretind - men den er vel utom bildet...

Solforhold sa seg sjøl ved 10.31, men var det helt blankt å blått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står jeg på Glittertind, den toppen du ser midt på er der jeg sto og tok det andre bildet. Været blei bare dårligere og dårligere denne dagen, hadde skyfri himmel når jeg starta, men som du ser på det første bildet trekker det noen lette skyer innover fra vest, og det ble det bare mer av utover:(

Dette er tatt 14:34 samme dagen

post-1657-133474435231_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg litt her, er veldig usikker på om det jeg har navnsatt er riktig. Jeg klarer heller ikke å få bestemt meg helt hva de to toppene jeg har satt spm tegn på er.

Der hvor spørsmålstegnene er ser det ut som det er noen bommerter:

* Leirhøe Ø 2110m er det rødlige fjellet rett under m'en i "Leirhøe Ø 2110m". Det du har markert som Leirhøe Ø 2110m ser ut til å bare være nordøsteggen på Nørdre Heillstugutind 2218 moh.

* Heillstuguhøe 2072m ser du ikke på bildet, da den gjemmer seg bak sørøstskulderen til Leirhøe. Toppen du har satt Heillstuguhøe 2072m på, er derimot Nørdre Heillstugutind 2218 moh.

* Spørsmålstegnene til venstre (dvs rett over "2339m", peker ned mot Heillstugutind N1 2176 moh.

* Derimot er jeg mer usikker på hva de 3 andre spm markerer. Ser ut som noe stikker fram bak Nørdre Heillstugutind. Mitt tips er at dette kan være store Urdadalstind 2116 moh. Ifølge kartet skulle det stemmer bra. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.