Panzer Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Helsport barduner : totalt kaos og 47 knuter Hilleberg barduner: smoothie er dette standard eller er det no galt med akkurat mine barduner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esphojo Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Tja, muligens 😉 Men kan det være bardunsamlere på teltet? Liten sort strikk med en liten løkke på... Ellers pleier jeg å trekke strammerne helt inn til teltet og tvinne derfra (og ikke utfra og inn), før de stikkes gjennom samlerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panzer Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 15 minutter siden, esphojo skrev: Tja, muligens 😉 Men kan det være bardunsamlere på teltet? Liten sort strikk med en liten løkke på... Ellers pleier jeg å trekke strammerne helt inn til teltet og tvinne derfra (og ikke utfra og inn), før de stikkes gjennom samlerne. Superlight telt så ikke samlere på det. Men Hilleberg teltet mitt har heller ikke og der er bardunene aldri i knute el kaos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheSleepwalker Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Jeg bruker et par sekunder på å snurre opp bardunene på superlight. Og alle andre barduner. Aldri uønskede knuter. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sofasliter Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Jeg stapper bare teltet ned i trekke, uten å binde opp bardunert. Ringstind SL, ingen knuter. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotogubbe Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Hilleberg sine barduner er kraftigere og stivere enn helsport sine, trolig derfor ikke like utsatt for knuter. Strikk på Helsport sine barduner fungerer utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Espen Ørud Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Tipper du har blitt uvenn med Murhpy.... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Hilleberg sine barduner er fullt opptatt med å vikle seg inn i stanghempene, derfor knyter de seg ikke. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arcticpeak Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 12 timer siden, Pettit skrev: Helsport barduner : totalt kaos og 47 knuter Hilleberg barduner: smoothie er dette standard eller er det no galt med akkurat mine barduner? Jeg opplever akkurat det samme, så jeg vil si at det er standard. 😁 Som Fotugubbe skriver, skyldes det nok at bardunene på Hilleberg teltene er litt stivere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Opplevde det noe på helsport. Spes de gamle orange barduner jeg har. Men også det at teltet hadde veldig mange barduner (Svalbard 3). På telt jeg bruker nå er langt færre barduner. PLeier surre de opp lett og det holder fint. Men materialet der er litt stivere enn Helsport. Hvertfall det helsport hadde før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joachim V Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Med Helsport Pro var det lett med de påsydde strikkene. Med SL tar jeg den ekstra tiden å surre de opp. Blir mest vas med alle markstroppene på teltet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Prøv å dra bardunstrammeren ytterst slik at bardunen er mest mulig dobbel og dermed "kortest mulig", da har du ikke en lang flokevillig tamp i alle fall. Så kan du eventuelt tvinne de opp. Forskjellen på 2mm bardunsnor og 3mm av samme type (foruten styrke) er at 2mm har halve vekta av 3mm. Du kan kjøpe "Hillebergbarduner" i 25m kveil i 2 og 3mm. (Fjellsport har best pris på 3mm) Ser du til utlandet så kan du sjekke Cleats.co.uk De selger strammere og snor, 2mm dyneema eller polyester i 2 og 3mm i 30m ruller, Engelsk VAT blir trukket fra. (Dette er "Excel Racing" tauverk beregnet for segling) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elgen Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 hei Jeg pleier bare å legge bardunene "inn" i foldene når jeg folder og ruller teltet sammen. Endebardunene, som jeg også skal bruke først til å sikre tunnelteltet med bruker jeg til å surre rundt om "pølsen". Jeg har normalt ingen problemer med knuter på bardunene. Hvis man gidder kan man jo kveile sammen - i "8-tall" altså! og sikre med fx et dobbelt halvstikk av tampen rund om kveilen. Men det gidder jeg ikke. Biltema har faktisk polyestersilke line 2,8 mm til 80 kr for 65 m bruddstyrke 150 kg, som bør være rikelig til 1 bardun. Det er 10 ganger billiger enn Hilleberg bardune, men kanskje ikke så professionelt?! Pløkken eller noe annet går i stykker før. Vektforskjellen vet jeg ikke. Men barduner er nok ikke det tyngste på et telt. Elgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotogubbe Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Dette er diskutert før under emnene "Løsning for barduner" og "Ryddige barduner". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.