Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hei. Vår avdøde gordonsetter brukte "kennelkløv" i flere år. Bare gode erfaringer , så lenge hunden ikke setter utstyret på alt for harde prøver. "Det har jo gordonsettere av hankjønn en tendens til å gjøre, særlig de 3-4 første årene " Etter 4 år med hyppig bruk er kløvet enda fullt brukbart

og jaggu forserte han noen mil med kratt av seig fjellbjørk

Skrevet

Hei!

Har brukt kløv av merke Laika (Nortro), 40 liter, på min strihårede vorstehr i 5 sesonger nå. Det har vært mange og lange turer, opptil 33 dager i strekk. Kløven bærer fint lite preg av å være slitt selv om den har fått atskillig juling i kjerr og ur. Har vært et par tilfeller av gnagsår, men de har oppstått som følge av feil justering fra min side. Kløven er ellers enkel å justere, det kommer med erfaringen... Har vært på tur med andre fuglehundeiere som har brukt andre kløver, med atskllig mer gnagsår som resultat. En av de store fordelene med Laika-kløven er at den er svært enkel å ta av og på, selv om den har 2 bukgjorder. Den er også tilfredsstillende vanntett. Den koster en del, tror jeg betalte rundt 1700 kr for den, men den er av en så god kvalitet at jeg ser på det som et særdeles godt kjøp!!

Anbefales!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.