Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cindy, min lange og slanke venninne, 17 fot lang og 19 kilo tung er tatt av steinras. En stor stein har trillet ned fra skrenten ovenfor hennes sommer-plass og skadet henne bakerst i stjerten.

Jeg ser 3 muligheter :

1: Fikse dette selv eller ved hjelp av andre og beholde henne

Ønsker tips til hvordan jeg fikser dette, eller om gode reparatører

2: Selge henne som hun er, så får kjøper ta ansvar for reparasjonen.

Får jeg en brukbar pris for Cindy selger jeg henne. Åre og ny, nesten ubrukt vest medfølger som vist på bilde. Cindy er ellers i god stand. Gi bud !

3: Dynga

Cindy er en skjærgårdskajakk av typen Struer Malik. De siste 2 årene har hun nesten ikke vært brukt, da lysten på vann-aktiviteter har forsvunnet etter en rafting-episode som var i tøffeste laget for meg. Skibet er forholdsvis stødig, retningsstabilt, og har en marsjfart på ca. 10 km/time for en som ikke er spesielt sprek. Det er vanntette skott med gode lasteluker foran og bak, så hun er en fin turbåt. Årets modell tilbys for 18.490,- på www.bull-ski-kajakk.no/sommer/index.php kr.15990 + 2500 ekstra for skott.

post-480-133474434482_thumb.jpg

post-480-133474434503_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

hei

Struer Malik er jo både en stødig og retnings stabil kajakk. Skaden ser ikke så veldig stygg ut og stort sett allt kan enkelt repareres på Glassfiber kajakker.

Struer pleier å utføre sine kajakker i glassfiberarmert POLYESTER og jeg vil tro at dette også er tilfellet her! særlig med vekt på 19 kg. Spesialutgaver kan være utført i glassfiber armert EPOXY.

Les evt. et par bøker om reperasjon av småbåter. Rep. Materialene er rimelige og det er enkelt å utføre. Det krever en del sliping, men ellers enkelt.

Eller spør på det lokale småbåt verft, hva det vil koste der. Bør også være rimeligt der!

Jeg ville absolutt fikse den og beholde den. Alle hav kajakker veier jo ca. 5 kg mer!

Hilsen Elgen

Skrevet

Dette fikser du sjøl.

Ut fra skaden og at det ikke er i "bærende" del av skroget så gå for lettvint varianten :

1) vask med aceton og Hell Polyester Resin blandet med littfiber på innsiden (der hvor skaden er, la dette tørke).

2) Slip litt ned på yttersiden, i og rundt skadested (pussepapir #100), Bygg deretter opp fra yttersiden skadepunktene til skroget igjen er som det var, legg eventuelt i litt ny fiberduk (armering)

3) Puss ned til okei finish, legg på litt ny coating (eller malingsspray)

Rep.sett med Polyster Resin med litt fiberduk koster ca 100 kr (fåes i de fleste malingsbutikker)

Malingsspray ca 50 kr i bil rekvisitabutikker.

Vil du gjøre det oppfattende og korrekt står det litt mer på linken under

http://home.online.no/~b-svi/reparasjon.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.