Rob1 Skrevet 21. juli 2019 Skrevet 21. juli 2019 (endret) Hei Kanskje litt utenom det vanlige, men jeg trenger et liggeunderlag og en sovepose som er lett og tar lite plass, som mest sannsynlig kun blir brukt innendørs(Skole, hytte osv). Skal pakkes i koffert som går som håndbagasje på fly, så må få plass sammen med andre essensielle ting for en helg/langhelg. Helst ikke så veldig dyrt, selv om jeg ikke vil ha syntetisk fyll. Dette er vel tyngre og ikke like lett å pakke tett heller? Ettersom det er innendørs trenger det ikke å holde på så veldig mye varme heller. Endret 21. juli 2019 av Rob1 Siter
Shun Skrevet 21. juli 2019 Skrevet 21. juli 2019 Lite og lett betyr som oftest dyrere. Jeg ville søkt på sommerdunsoveposer med nedre temperaturgrense på plussiden.Her har du et slikt utvalg fra sportsnett. Siter
tubbs Skrevet 21. juli 2019 Skrevet 21. juli 2019 Warmpeace 300 tar ikke mye plass og er "rimelig" mtp kriteriene https://www.hektapatur.no/warmpeace-viking-300 Siter
Thomas E Skrevet 21. juli 2019 Skrevet 21. juli 2019 Hvis vekt og volum er hovedprioritet er "quilt" og underlag overlegent alt annet. Har du prøvd det? Er ikke alle som liker det, men jeg foretrekker det foran sovepose uten å tenke på vekt. 1 Siter
Rob1 Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Skrevet 21. juli 2019 13 minutter siden, Thomas E skrev: Hvis vekt og volum er hovedprioritet er "quilt" og underlag overlegent alt annet. Har du prøvd det? Er ikke alle som liker det, men jeg foretrekker det foran sovepose uten å tenke på vekt. Har ikke prøvd noe som helst, første gang jeg kjøper noe slikt. Har du link til slike produkter? Siter
Thomas E Skrevet 21. juli 2019 Skrevet 21. juli 2019 3 timer siden, Rob1 skrev: Har ikke prøvd noe som helst, første gang jeg kjøper noe slikt. Har du link til slike produkter? Enlightened Equipment er merket jeg har kjøpt fra. Ellers er det bare å google "backpacking quilts", finnes masse der ute. Therm-a-rest og western mountaineering er vel blant de som er mulig å få tak i i norske butikker. Siter
varmtvann Skrevet 21. juli 2019 Skrevet 21. juli 2019 (endret) Denne er ikke dun, da, men den er liten og lett og billig https://www.bergans.com/no/katalog/outlet/utstyr/super-light-195 Mountain Equipment har noen lette liggeunderlag som pakkes smått (synmat-serien). Du får et til 950 hos Fjellsport nå. Endret 21. juli 2019 av varmtvann Siter
Panzer Skrevet 22. juli 2019 Skrevet 22. juli 2019 Hva med en silke lakenpose? Med tanke på at du kun skal sove innendørs? Brukte min utendørs forrige uke i regn og 12 grader. Da kun m t skjorte og det funket helt fint. En enkel Thermarest versjon Siter
olarabben Skrevet 22. juli 2019 Skrevet 22. juli 2019 Europris har en på 550gram, tar liten plass og koster 160kr denne uka. Måtte kjøpe den når jeg så den, ikke fått prøvd den enda dog. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.