Populært innlegg Saksemann Skrevet 19. juli 2019 Populært innlegg Skrevet 19. juli 2019 Denne karen fra Statskog har et smart tips for å løsne sluken når den sitter fast.(y) Noen andre som har noen forslag, utover det å vasse ut i vannet eller kutte sena ? 10 Siter
+Tom42 Skrevet 20. juli 2019 Skrevet 20. juli 2019 Krans: Et smart "gammelt" triks. Nå er jeg ingen slukfisker, men jeg har hatt (en viss) suksess med to andre gamle triks. Det ene er å fysisk endre vinklen - gå noen meter opp eller nedover. Det andre er å "skyte" sluken løs, kort og godt ved ta tak i senen og stramme så mye en tør, for så å slippe. Det er også viktig etter slik hendelser, å kutte en halv meter av senen og knyte en ny knute. Dette fordi senen kan ha blitt svekket av å gnisse på en stein, og/eller knuten er blitt svekket. 1 Siter
+sofasliter Skrevet 20. juli 2019 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, Tom42 skrev: Det andre er å "skyte" sluken løs, kort og godt ved ta tak i senen og stramme så mye en tør, for så å slippe. Ja, denne teknikken har jeg selv brukt, med monofilament. Fungerer bra, oh alltid like tilfregtillende når kroken endelig løsner Men med multifilament, som er helt dødt, så blir det ikke noe strekk i senen. Og umulig å "skyte" løs kroken Siter
Vallers Skrevet 22. juli 2019 Skrevet 22. juli 2019 Krans ser ut til å være et smart triks i rennende vann! Man kan også bytte ut treblekrokene med enkeltkroker. Da skal det mye mer til før sluken setter seg fast. Noen mener det kan føre til reduksjon i krokingsevnen og at flere fisk vil gå tapt. Til en viss grad, helt sikkert - 3 x krokingspunkter vs. 1 er simpel matte. Men så øker jo også sjansen for å få fisk når man i stedet bruker all den tiden man benytter på å løsne en treblekrok/slukmist/sette på ny svivel/sluk heller på effektiv fisking med enkeltkrok . 1 Siter
Timmey78 Skrevet 22. juli 2019 Skrevet 22. juli 2019 2 hours ago, Vallers said: Krans ser ut til å være et smart triks i rennende vann! Man kan også bytte ut treblekrokene med enkeltkroker. Da skal det mye mer til før sluken setter seg fast. Noen mener det kan føre til reduksjon i krokingsevnen og at flere fisk vil gå tapt. Til en viss grad, helt sikkert - 3 x krokingspunkter vs. 1 er simpel matte. Men så øker jo også sjansen for å få fisk når man i stedet bruker all den tiden man benytter på å løsne en treblekrok/slukmist/sette på ny svivel/sluk heller på effektiv fisking med enkeltkrok . Min erfaring er at jeg mister langt mindre fisk med en god enkeltkrok enn med de små treblene som sitter på 8-12g sluker. Lettere å ha orden i slukskrinet blir det og:) 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.