olavhm Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Torfinnstindtraversern Jeg vurderer å gå Torfinnstindtraversen fra vest til øst. Er det noen som har oversikt over hva slags klatring det er, grad, vedvarenhet, utsatthet osv? Siter
ods Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Det er ikke mer enn treerklatring å gå Torfinnstindtraversen fra vest mot øst. I skaret mellom Vestre og Midtre kan klatringen gjøres enklest mulig ved ikke å klatre rett opp, men på skrå ut mot høyre. Etter denne taulengden gikk vi uten sikring helt opp. Fra skaret mellom Midtre og Østre er det to veivalg som peker seg ut og hvor jeg har gått begge. Når det bratter seg til, kan en skrå opp mot høyre hvor en kan gå uten sikring hvis en føler for det. En kortere variant er å holde lengre ut mot kanten av nordøststupet hvor klatringen er kortere, men litt brattere og med gode tak. Siter
morten Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Hvor gikk dere i forhold til den øverste hammeren som er gradert 4? Det er jo tre markerte hamre på Midtre Torfinnstindens vestside. Da vi traverserte der i sommer (øst til vest) møtte vi noen som klatret motsatt vei. De virket å være klatrere (svasko uten sekk, og littebittegranne nesa opp i sky hadde jeg følelsen av), og det var morsomt å se på dem. De gikk omtrent akkurat slik som beskrevet i føreren på topphammeren, men å gå der usikret? Siter
ods Skrevet 30. august 2006 Skrevet 30. august 2006 Vi holdt til høyre (syd) for de to øverste hamrene langs kanten av nordøststupet.. Vi møtte riktignok en hammer, men kunne balansere langs en hylle opp mot høyre for å komme opp. Videre derfra førte en renne/kamin opp mot toppområdet. Siter
Geir Ralle Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Hei på deg hadde denne turen nå perioden 8-10/09/06!!Helt fantastisk,, med rapell fra østre til midtre og til slutt vestre!!Gikk turen med to kolleger fra jobben.Vi hadde flott vær.De som er innetersert ,kan få sendt over flere bilder jeg tok, ved og sende meg en mail evt.! ;=) Siter
coni Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 se mitt innlegg i turrapporter https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=6372 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.