Vandrefalken Skrevet 12. juni 2019 Skrevet 12. juni 2019 Kjent form pÄ teltet, men hakket mer fleksibelt kanskje enn andre typer telt som dette?  Er uansett veldig spent pÄ dette selv kjenner jeg, satt senest i dag og sÄ etter nye telt litt tidligere.  8 Siter
Vandrefalken Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Skrevet 12. juni 2019 Kort video som viser teltet i litt forskjellige konfigurasjoner. Siter
+Kristian V. Skrevet 12. juni 2019 Skrevet 12. juni 2019 Dette likte jeg! Faktisk sÄpass at jeg kunne gjerne hatt det, men fornuften tar fort tak i meg og sier at det holder med det teltet jeg har  Siter
tubbs Skrevet 12. juni 2019 Skrevet 12. juni 2019 3 minutter siden, Kristian J. VabĂž skrev: Dette likte jeg! Faktisk sĂ„pass at jeg kunne gjerne hatt det, men fornuften tar fort tak i meg og sier at det holder med det teltet jeg har  Du rekker jo Ă„ ombestemme deg til 2020 đ€Łđ€ 1 Siter
Vandrefalken Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Skrevet 12. juni 2019 6 minutes ago, Kristian J. VabĂž said: Dette likte jeg! Faktisk sĂ„pass at jeg kunne gjerne hatt det, men fornuften tar fort tak i meg og sier at det holder med det teltet jeg har  Er stygt redd for at jeg kommer til Ă„ kikke myyyye pĂ„ dette i tiden fremover nĂ„r ny info/videoer og pris evnt mĂ„tte komme. đ  Satt tilfeldigvis Ă„ sĂ„ pĂ„ liknende telt/lĂžsninger selv, mesh telt med tarp over osv osv. Og sĂ„ dukker dette opp som svar fra himmelen! Aiaiai đ€Łđ 2 Siter
+Kristian V. Skrevet 12. juni 2019 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, tubbs skrev: Du rekker jo Ă„ ombestemme deg til 2020 đ€Łđ€ I motsetning til andre her inne, sĂ„ klarer jeg Ă„ styre meg. (Forbeholder meg retten mot at jeg IKKE kan siteres pĂ„ dette ved en senere anledning!)  KjĂžper heller oppgraderinger til Unna. Mesh-innertelt feks  Unna4Life! â€ïžÂ 1 Siter
Thomas E Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 Er det bare meg eller finnes det allerede titalls mer eller mindre like telt som dette? 1 Siter
tubbs Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 3 minutter siden, Thomas E skrev: Er det bare meg eller finnes det allerede titalls mer eller mindre like telt som dette? Stemmer nok det PÄ lik linje som at det finnes 100vis av tunnel og kuppeltelt. Men kjÞper man Hilleberg sÄ veit man at man fÄr kvalitet og en vare som tÄler endel 2 Siter
Terka Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 Fasinerende Ă„ se at vi har sĂ„ ulike prioriteringer og behov. đ Dette er et telt som kommer hĂžyt pĂ„ Ăžnskelista for enkelte, men som er milevis unna min "liste". 2 Siter
tubbs Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 Uten tvil lav Everest-faktor pÄ teltet men kjekt pÄ lavlandet om man benytter seg av staver 1 Siter
Gittiamo Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 Teltet minner meg om det jeg brukte pĂ„ Roskildefestivalen pĂ„ tidlig 90-tallet. Det funker kun i visse tilstander og er derfor ikke noe jeg kunne tenkt meg Ă„ bruke đ 1 Siter
BjĂžrn J Skrevet 13. juni 2019 Skrevet 13. juni 2019 5 hours ago, Gittiamo said: Teltet minner meg om det jeg brukte pĂ„ Roskildefestivalen pĂ„ tidlig 90-tallet. Det funker kun i visse tilstander og er derfor ikke noe jeg kunne tenkt meg Ă„ bruke đ Det er mine tanker ogsĂ„. Et nisjetelt for spesielle bruksomrĂ„der. Dette er ikke mitt fĂžrstevalg hvis jeg skulle ha et telt under 2 kilo. Siter
PopulÊrt innlegg Tom B Skrevet 13. juni 2019 PopulÊrt innlegg Skrevet 13. juni 2019 Nei fÄr holde meg til mitt gamle Helsport telt 13 Siter
PopulÊrt innlegg Per Fredrik Skrevet 13. juni 2019 PopulÊrt innlegg Skrevet 13. juni 2019 2 minutter siden, tberg4 skrev: Nei fÄr holde meg til mitt gamle Helsport telt Helt enig, her er mitt fra 1968  11 1 Siter
PopulÊrt innlegg Per Fredrik Skrevet 13. juni 2019 PopulÊrt innlegg Skrevet 13. juni 2019 FÄr nesten ta med dette ogsÄ. Bilde er 45 Är gammalt og tatt pÄ Hardangervidda et sted mellom Hein og Tuva seter. I dag har vi til og med 50 Ärs bryllupsdag. Jeg starta tidlig.     24 1 Siter
+PTG Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 Heheh se der ja, nostalgisk form, men ikke noe telt jeg ville valgt i dag. Husker fortsatt en overnatting utafor Olavsbu hvor jeg mÄtte holde fast teltstengene i vindkasta  , men til lavlands bruk var det jo helt topp. Siter
Gittiamo Skrevet 14. juni 2019 Skrevet 14. juni 2019 18 minutter siden, PTG skrev: Heheh se der ja, nostalgisk form, men ikke noe telt jeg ville valgt i dag. Husker fortsatt en overnatting utafor Olavsbu hvor jeg mĂ„tte holde fast teltstengene i vindkasta  , men til lavlands bruk var det jo helt topp. Ikke sĂ„ lavland som Danmark. Det tĂ„lte de ikke đ stanga knakk tvert av đ 1 Siter
+PTG Skrevet 15. juni 2019 Skrevet 15. juni 2019 PĂ„ 14.6.2019 den 13.12, Gittiamo skrev: Ikke sĂ„ lavland som Danmark. Det tĂ„lte de ikke đ stanga knakk tvert av đ Nei Danmark blir for lavt igjen đ. 1 Siter
+Memento mori Skrevet 18. juni 2019 Skrevet 18. juni 2019 (endret)  Den korte endeveggen som ser 25 cm hÞy ut, gjÞr at reel liggelengde blir betydelig kortere ved mitt «krav» om 40 cm fri hÞyde - da er vi vel fort ned 170-180 i praktisk lengde. Men mye plugger ogsÄ pÄ dette. Store rette flater er jeg ikke spesielt fan av, veldig utsatt nÄr det blÄser. Men veldig artig at Hilleberg lager et gÄstav telt igjen, de har de ikke gjort siden Rajd. Legger ved et par bilder av Rajd som jeg hadde. Endret 18. juni 2019 av Memento mori 6 Siter
Arcticpeak Skrevet 18. juni 2019 Skrevet 18. juni 2019 Helsport Dividalen var ett ordentlig fjelltelt som tÄlte skikkelig uvÊr, jeg har hatt mange netter i ett sÄnt, sÄ det er artig Ä se at Hilleberg kommer tilbake med ett lignende telt. Enkel og grei design. Rajd var ogsÄ fint og enkelt, men siden det bare hadde en duk tÄlte det ikke regnvÊr sÄ godt. Anaris ser ut til Ä hente inspirasjon bÄde fra de tidlige fjellteltene til Helsport (modellene etter Dividalen fikk ytterduken helt ned til bakken og tÄlte derfor enda mer uvÊr) ved at det har ett innertelt og Rajd ved at det er avhengig av at man medbringer gÄstaver eller finner trÊr man kan henge teltet pÄ. Dersom prisen ikke blir for stiv kan dette bli ett populÊrt lite telt. Siter
Humbug Skrevet 18. juni 2019 Skrevet 18. juni 2019 PĂ„ 13.6.2019 den 12.43, Thomas E skrev: Er det bare meg eller finnes det allerede titalls mer eller mindre like telt som dette? Det er ikke bare deg đ Siter
Hemsedalkite Skrevet 8. august 2019 Skrevet 8. august 2019 PĂ„ 18.6.2019 den 14.03, Humbug skrev: Det er ikke bare deg đ Noen forslag pĂ„ gode lignende alternativer ? Siter
tronn Skrevet 8. august 2019 Skrevet 8. august 2019 Innerteltet er 10cm for smalt i mine Þyne. BÞr vÊre 2x65cm for Ä vÊre fullverdig 2 pers. Trives med Scarp 2 enn sÄ lenge. 1 Siter
Gjest Skrevet 9. august 2019 Skrevet 9. august 2019 Dette teltet ligner svÊrt mye pÄ mitt Six moon haven tarp telt. Det er er meget lett telt med bra plass til to, men litt for sparsomme yttertelt. Det fungerer bra i beskyttet skogsterreng, men er helt ubrukbart i fjellet hvor man mÄ regne med vind. Selv en laber bris blir for mye. Siter
gramjeger Skrevet 12. august 2019 Skrevet 12. august 2019 PÄ 8.8.2019 den 14.36, bionicon skrev: Noen forslag pÄ gode lignende alternativer ? Dette likner jo pÄ bÄde 3F UL Lanshan 2 som er en meget billig variant over den meget mer robuset Zpacks Duplex (som ogsÄ har lavere vekt). Det jeg er mest spendt pÄ her er hvor legger Hilleberg seg i pris, antatt samme nivÄ som Zpacks ... og da ser jeg ikke helt poenget med dette teltet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.