Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har en Nalgene flaske som setter kraftig plastsmak på vannet. Har aldri brukt annet enn reint vann i den, men prøvde med eddik for å forsøke å fjerne plastlukta uten hell. Noen som har hatt samme problemet og/eller har tips til hvordan få plastsmaken bort? 

Annonse
Skrevet

Må kanskje komme fra lokket det da? 🤔 

Nalgene er jo så bra fordi det ikke smaker så fort plastikk. 

Hvor lang tid tar det fra det smaker plast? 

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg var på tur drakk jeg vann etter ca 4 timer - med besk plastsmak. Lukter det også tydelig hvis en stikker nesa borti flaska, så jeg tror det neppe er fra lokket.

Skrevet (endret)

Det finnes 2 modeller Nalgene :)
Lexan utgaven gir ikke smak men det gjør den matt hvite som er produsert i HDPE  plast.
Denne setter smak på vannet:

nalgene.jpg

Endret av tubbs
  • Liker 1
Skrevet (endret)

putt oppi en god spiseskje bakepulver, fyll helt opp med vann, putt på lokk (IKKE rist), og la stå et døgn. Skyll deretter godt ut, og se om det hjelper.
Evt. kan du også forsøke å helle oppi kokende vann og la den stå en stund.  

Endret av KS10
  • Takk 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, fjellkaren skrev:

Har denne:

image.png.d27190f169b283d27a016450c2b470b2.png

Merkelig at den setter smak 🤔
Ikke en gang de eldste jeg har (10 år+) gjør det.
Test bakepulvertrikset til @KS10. Har fungert for meg på andre ting :)

Endret av tubbs
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde drukket mer av den flaska. Om det er noe feil med kjemien i den, så bør den vel kun brukes til tisseflaske fremover 🙈 

Siden du ikke merker smak på den andre flaska, så er det ikke du som er overfølsom heller.  Da er det noe feil på flaska. 

Skrevet
1 time siden, Gittiamo skrev:

Jeg tror ikke jeg hadde drukket mer av den flaska. Om det er noe feil med kjemien i den, så bør den vel kun brukes til tisseflaske fremover 🙈 

Siden du ikke merker smak på den andre flaska, så er det ikke du som er overfølsom heller.  Da er det noe feil på flaska. 

Enig.

Skrevet

Send en Mail til Nalgene og forklar problemet. 

Kan hende de har ett svar til deg. Er du heldig så sender de deg kanskje en ny flaske :-)

• Takk 1
Skrevet (endret)

Har to Nalgene-flasker av samme type som deg. Og vann i de smaker og lukter bittelitt plast begge to; mye mindre enn andre plastflasker dog. 

Sannsynligvis helt ufarlig. Mottar sikkert mye mindre plast slik enn en svett treningsøkt ikledd nylon/plast-treningstøy. 

Endret av RoyN
Skrevet
På 15.6.2019 den 11.47, KS10 skrev:

Forsvant lukten?

Har vært på tur i helga (uten flaska), skal ta en sjekk i morgen.... Fylt flaska med vann i kveld og sjekker smaken i morgen tidlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.