GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

MSR Elixir, Marmot Vapor, Marmot Limelight er alle solide kuppeltelt perfekt for 3-sesongs bruk. Ulempen er at teltene settes lettest opp med innerteltet fÞrst, for sÄ Ä ta over ytterteltet. 

• Liker 1
Skrevet

BÄde Bergans og Helsport lager en billigserie for G-sport og XXL ta en titt pÄ disse, da vet du hva du fÄr. Kvaliteten er neste  like god som de dyrere teltene, men billig teltene veier noe mer og pakkevolumet er stÞrre. Disse kjedene har ofte salg pÄ disse teltene sÄ du kan gjÞre et bra kjÞp for 1000.- til 1500.- .

• Liker 4
Skrevet (endret)

Takker for meget gode innspill folkens! SÄ noen pÄ et svensk forum som sterkt anbefalte Bergans Trollhetta 3. Virker som er lettere enn de rimelige helsport nordmarka-teltene. Noen som har erfaring med dette teltet? Eventuelt Rondane trek 3 nevnes ogsÄ i samme slengen ser jeg.

Endret av JEK
Skrevet

uten at jeg har testa bergans, sÄ fikk jeg rÄd om og gÄ for helsport fremfor Bergans sine, fordi innerteltet henger mer ifra ytterduken enn det gjorde hos bergans. sÄ det var mye mindre kondens.

sjekk ogsÄ helsport outlet. der kan du fÄ rimeligere telt

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, JEK skrev:

DrÞyt optimistiske avvik pÄ hÞydemÄl pÄ de Nordmarka teltene fra Helsport der. Dobbeltsjekk de selv pÄ Helsport.no

Bortsett fra det har jeg hatt flere produkter i serien, lavvo f.eks er latterlig mye for pengene. Tror Nordmarka 6 har vÊrt nede i 1499,- KjÞr pÄ med Nordmarka telt om du syns det passer. Ikke uten grunn at de stikker av med 8/10 pÄ 3/3 telt med i testen. 

Helsport outlet som nevnt over er og godt tips men mÄ fÞlge med litt der, blir lagt ut telt hele tiden,.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Joachim V skrev:

DrÞyt optimistiske avvik pÄ hÞydemÄl pÄ de Nordmarka teltene fra Helsport der. Dobbeltsjekk de selv pÄ Helsport.no

Helsport Nordmarka HIGH er ikke det samme teltet som i testen.

Skrevet

Takk alle for gode tips. NÄ tror jeg det faktisk ligger an til at det blir Naturhike Opalus 3. Grunnen til det er rett og slett vekten i kombinasjon med plassen, samt pris. FormÄlet blir forholdsvis enkle turer med barn, og da vil jeg bli bÊrende pÄ ekstra vekt i sekken fra fÞr. I tillegg er jeg opptatt av at poden fÄr gode turopplevelser, og da er det en fordel med romslighet og comfort. SÄ fÄr jeg heller vÊre bevisst pÄ at kvaliteten ikke er i premiumklassen. Ikke sett noen direkte negative erfaringer med teltet til nÄ. LÄ an til Nordmarka 3, men fristet med bedre plass, og Nordmarka high 3 virket svÊrt tung Ä bÊre pÄ. Var litt fristende med kuppelteltene ogsÄ pga romsligheten de gir i innerteltet, men jeg tenker det vil vÊre en fordel med romslighet i forteltet pÄ regnvÊrsdager som tunnelteltene gir.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, JEK said:

Takk alle for gode tips. NÄ tror jeg det faktisk ligger an til at det blir Naturhike Opalus 3. Grunnen til det er rett og slett vekten i kombinasjon med plassen, samt pris. FormÄlet blir forholdsvis enkle turer med barn, og da vil jeg bli bÊrende pÄ ekstra vekt i sekken fra fÞr. I tillegg er jeg opptatt av at poden fÄr gode turopplevelser, og da er det en fordel med romslighet og comfort. SÄ fÄr jeg heller vÊre bevisst pÄ at kvaliteten ikke er i premiumklassen. Ikke sett noen direkte negative erfaringer med teltet til nÄ. LÄ an til Nordmarka 3, men fristet med bedre plass, og Nordmarka high 3 virket svÊrt tung Ä bÊre pÄ. Var litt fristende med kuppelteltene ogsÄ pga romsligheten de gir i innerteltet, men jeg tenker det vil vÊre en fordel med romslighet i forteltet pÄ regnvÊrsdager som tunnelteltene gir.

Enig! var inne og tittet pÄ siden og fant Opalus 3 og skulle akkurat til Ä foreslÄ dette. Tror nok du blir fornÞyd. Naturehike-teltene har som oftest god kvalitet og man fÄr mye for pengene.

• 2 Ă„r senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.