Skogstoken Skrevet 7. juni 2019 Forfatter Skrevet 7. juni 2019 Takk for alle tilbakemeldinger. Både av det jeg har lest på nett og ut i fra kommentarene fra dere som har erfaring med turer i områder med bjørn er ganske like: gjør som normalt og nyt turen må vel være konklusjonen 🙂 Turen starter i dag og jeg gleder meg stort! Jeg har tilgang på hytte i natt, men lurer på om hengekøye blir valgt uansett. Da får jeg testet både utstyr/temperatur og hvordan første natt i bjørneland føles. 4 Siter
Skogstoken Skrevet 7. juni 2019 Forfatter Skrevet 7. juni 2019 10 timer siden, Jan Erik Hansen skrev: Her er en liten historie fra et nestenmøte med bjørn fra egen blogg: https://www.tursiden.net/2010/06/historisk-sauedrap/ Får ikke åpnet linken, feil med link eller nettside? Siter
+Krankman Skrevet 7. juni 2019 Skrevet 7. juni 2019 Linken funker her, uten at det hjelper deg stort da... Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 7. juni 2019 Skrevet 7. juni 2019 1 time siden, Skogstoken skrev: Får ikke åpnet linken, feil med link eller nettside? Kortversjon: Er fra da jeg jobbet som tilsyn i fjellet i nord for noen år siden. En natt jeg akkurat hadde fisket i et lite vann, ble en sau slått av bjørn noen hundre meter unna. Gikk for å inspisere kadavret og ta noen bilder. Bjørnen trykket i krattet, og selv ikke i en situasjon med mat inne i bildet viste den seg. Først ut på ettermiddagen ble bjørnen observert da den sprang vekk fra området. Så ingen grunn til å være nervøs. Men har full forståelse for at det kan være litt ekstra tanker i hodet før første turene i område med bjørn. Det er naturlig. Siter
Vallers Skrevet 7. juni 2019 Skrevet 7. juni 2019 Bare et spørsmål, HVIS man skulle møte på en nysgjerrig bjørn - enten man har hund eller ikke, men ikke noe våpen. Er et knallskudd eller en litt stor "kinaputt" noe å vurdere å ha i sekken når man ferdes i skandinavisk bjørneterreng? Varselskudd virker ofte som det som til slutt får en nysgjerrig bjørn til å stikke av i Nord-Amerika. Så noe som gir et "smell" har vel samme effekt. Siter
fiskekongen Skrevet 7. juni 2019 Skrevet 7. juni 2019 Kanskje det viktigste: Skulle en bjørn anngripe, IKKE løp! Det er ikke nødvendig å dø sliten! 1 2 Siter
På Ville Veier Skrevet 9. juni 2019 Skrevet 9. juni 2019 (endret) På 7.6.2019 den 12.36, Vallers skrev: Varselskudd virker ofte som det som til slutt får en nysgjerrig bjørn til å stikke av i Nord-Amerika. Så noe som gir et "smell" har vel samme effekt. Ikke nødvendigvis... Men det blir god stemning, da... Endret 9. juni 2019 av Erlend Gudvangen Bjørkeng 1 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 9. juni 2019 Skrevet 9. juni 2019 Møter du en hissig bjørn, er det hen du står ved siden av du må være raskere, ikke bjørnen... 1 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.