Vallers Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Har et standard platekompass, men irriterer meg grønn over at det sklir rundt på kartet/kartmappa når man skal forsøke å ta ut en nøyaktig kurs eller andre operasjoner. Før jeg investerer i et litt mer avansert kompass, så tenkte jeg å sette på noen svært små gummiknotter i hvert hjørne, for å se om det kunne gjøre susen. Tenker på typ selvklebende møbelknotter, men så små som mulig (5mm ish), og med så høy friksjon som absolutt mulig. Mykt gummi, f. eks. "Antiskli" er det vel noe som heter. Noen som har forslag til slike knotter og hvor man får fatt på det? Siter
Jaahan Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Hvis det fester seg på kompasset så kanskje trikset for liggeunderlag kan funke. Legg noen striper enten silikon eller seam-sealer på baksiden 1 Siter
Arcticpeak Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Elfa har flere varianter med gummiknotter, f.eks. denne: https://www.elfadistrelec.no/en/rubber-mat-clearx3-3mm-rnd-components-rnd-455-00582/p/30095900?pos=2&origPos=2&origPageSize=10&prodprice=91.3&q=rubber&p=cat-L2D_379536~cat-DNAV_1615~cat-DNAV_PL_171503&isProductFamily=false&campaign=&track=true 1 Siter
Vallers Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Skrevet 22. mai 2019 Biltema hadde like knotter som @Arcticpeak viser til, fra 3M. Kosta 30kr for en pakke med 72 stk. 5mm brede. Testet på kart i kartmappe nå, og det fungerte utmerket! Nå kan jeg holde en hånd under kartet, legge kompasset oppå og vri på kompasshuset med den andre - uten at kompasset flytter på seg. Veldig behagelig. Så spørs det hvor lenge limet på knottene holder, selvfølgelig. Men går jo an å ta med noen i reserve. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.