Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og ser etter en grei sovepose til vår 12-åring, som skal benyttes til lett vinterbruk og turer med skolen, kompiser osv. Dyrere soveposer av dun utgår naturlig nok... får heller få en skikkelig en dersom behovet melder seg etterhvert.

Fant soveposen Basecamp Sarek Extreme hos sportsdeal.no, til 499 kroner.

Toppmodellen fra Basecamp. Sarek Extreme har en komfortgrense på -12 og en ekstremtempratur på -25, dette er en sikker comfortpose for aller fleste! En fin pose for den sparsommelige villmarksentusiasten som trives bedre blant rype, rein og brefall enn i storbyjungelen.

Sarek Extreme er en klassisk norsk 4-sesongspose, og funker i snøhule eller til teltliv bortsett fra under de mest ubarmhjertige vær- og klimaforhold. Spandabelt stappet med 7-hulls syntetfiber er ikke dette den letteste posen i klassen, men absolutt et godt valg dersom vekt og volum ikke er dine viktigste kriterier. Har du noen gang smekket opp teltet ditt for å oppdage at bunnen ikke er helt i vater? Da vet du at dette kan ha kjedelige resultater søvnmessig. Sarek Extreme gjør noe med dette: Med friksjonsstriper i posebunnen ligger man stabilt på de fleste underlag uten å havne som en stakkarslig bylt i hjørnet av teltet. Hvis du bruker mer tid på å lese kart enn lønnsoppgaver er nok dette en pose du bør se nærmere på.

Komforttemp: -12

Ekstremtemp: -25

Mål: 230x85 cm

Vekt: 2350 gram

Fyll: Swiss fill

Normalpris er angivelig 999 kroner. Noen som har prøvd posen? Er den verdt 499 penger? Hva er Swiss fill? Finner ikke så mye informasjon på Basecamp sine nettsider...

post-484-133474432458_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

har selv jobbet i sportsbutikk i Trondheim, der solgte vi denne modellen på tilbud til 30% av 999 altså ca 700, et tilbud mange benyttet seg av, det jeg har hørt er utelukkende positive tilbakemeldigner på denne posen.

Har fortsatt tilgode og prøve den selv, men vet at "lillebroren" sarek Classic vant forbrukerrapporten sin test i fjor!!!

Så 499,- hørtes ut som et godt kjøp for meg... :P

Skrevet

Da var den kjøpt... virker grei nok til 500, og kan kanskje hende den gjør susen ned til 10-15 blå... men jeg tviler litt på om jeg hadde betalt 1000 for den. Da melder det seg fort andre alternativer...

Grunnen?

Vekta først og fremst - selv om jeg vet godt at vintersoveposer med syntetisk fyll aldri blir noen lettvekter i sekken. For det andre lar den seg ikke komprimeres så godt. For det tredje er yttermaterialet "løstsittende" utenpå, og isolasjonsmaterialet er sydd fast fast inni posen.. det er altså ingen sydde kanaler som er fylt med isolasjonsmateriale. Mulig at jeg er ute på tynn is med kritikken min... hehe

Vet ikke helt hvordan denne konstruksjonen vil virke når det blir kaldere/kaldt. Det vil tiden vise. Men så ille kan det vel neppe være, siden 'lillebror" vant en test i Forbrukerrapporten... Foreløpig konklusjon må derfor være at dersom temperaturangivelsen er noenlunde korrekt, så er det en grei pose til en grei pris!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.