Michael Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Heisann! Jeg sidder hér i lille Danmark og længes efter at komme til Norge Jeg sufer på nettet efter litteratur om flora og fauna i Jotunheimen - men jeg har svært ved at finde små Håndbøger om dette (det vil sige, en lille bestemmelses bog, som kan komme med på tur). Er der nogen af jer, som kan anbefale litteratur om flora og fauna i jotunheimen? Venlig hilsen Michael Århus/DK Siter
Yngve Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Olav Gjærevoll-Fjellflora-Gyldendal Liten og hendig,min utgave er dekket med plast,dette er fjellvandrerens beste venn i så måte. Siter
Lars M Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 Jeg sidder et andet sted i Danmark, ca. 70 km længere mod syd. Jeg kan pege på en anden bog - også udgivet på Gyldendal (Norsk Gyldendal!). Forfatter: Ingmar Holmåsen, titel: Planter og dyr i fjellet. Som titlen antyder, er der både flora og fauna i den. Det er en lille handy bog, som man kan have med sig på turen. Den er udgivet i 1974, og jeg ved ikke, om den stadig kan fås. Lars M Siter
Lars M Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 En lille rettelse: Jeg ser nu, at det er den oprindelige svenske udgave, der er udgivet i 1974. Derimod kan jeg ikke se, hvornår den norske oversættelse er fra. Jeg tror, jeg har haft bogen i omtrent 25 år, så den norske udgave kan ikke være meget nyere end den svenske. Lars M Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.