+Marius Engelsen Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Noen som har prøvd både Fisher sitt system, og Åsnes sitt system, som kan si noe om det er stor forskjell på gliden mellom de to? Lurer på om fraværet av fellelås har særlig betydning, eller om det er stort sett lik glid. Jeg bruker foreløbig Åsnes, og en stor fordel er at det er så lett å ta av og på fellene selv, uten å ta av skiene. 1 Siter
Tessatroll Skrevet 4. mai 2019 Pålogget Skrevet 4. mai 2019 Marius Engelsen skrev (På 4.5.2019 den 8.25): Noen som har prøvd både Fisher sitt system, og Åsnes sitt system, som kan si noe om det er stor forskjell på gliden mellom de to? Lurer på om fraværet av fellelås har særlig betydning, eller om det er stort sett lik glid. Jeg bruker foreløbig Åsnes, og en stor fordel er at det er så lett å ta av og på fellene selv, uten å ta av skiene. Ekspander Dette er eg au nysgjerrig på. Synes Fischer sitt ser bedre ut, og mindre sårbart. Siter
Tessatroll Skrevet 4. mai 2019 Pålogget Skrevet 4. mai 2019 Tråd utskilt frå "Åsnes kortfell som går i stykker". 1 Siter
Gal Krokfot Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Har erfaring med båe systema og syns Fischer sitt system er å foretrekke med god margin. Har aldri opplevd at Fischer sine feller faller av og dei har langt betre gli. 3 Siter
Tessatroll Skrevet 4. mai 2019 Pålogget Skrevet 4. mai 2019 Gal Krokfot skrev (På 4.5.2019 den 14.30): Har erfaring med båe systema og syns Fischer sitt system er å foretrekke med god margin. Har aldri opplevd at Fischer sine feller faller av og dei har langt betre gli. Ekspander Kva ski har du? Siter
Gal Krokfot Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Har hatt Åsnes Combat, Åsnes Combat, Åsnes Ingstad og Fischer 109. No har eg Tua. Siter
fjellkaren Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Er ikke spesielt fornøyd med Åsnes sitt system. Det er dårlig glid og de faller av. Men har ikke prøvd Fisher sine så jeg har ikke noen referanser å sammenlikne med. Bruker de på Nansen. Siter
+Sig Man Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 Har aldri opplevd at dem faller av, men de to siste rundene har d vært dårlig lim på mohairfellene. Dem jeg brukte i fjor løsnet i bakkant, men ble ordnet med colltex fellelim. Årets par med feller så kleba limet kun til en fell når jeg limte dem sammen.. Siter
Tessatroll Skrevet 4. mai 2019 Pålogget Skrevet 4. mai 2019 Gal Krokfot skrev (På 4.5.2019 den 15.36): Har hatt Åsnes Combat, Åsnes Combat, Åsnes Ingstad og Fischer 109. No har eg Tua. Ekspander Beklager skulle vore meir spesifikk ; kva ski har du fischer sitt kortfellesystem på 😁 109? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.