EinarW Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Noen som har peiling hvordan en best jakter skogsduer? Tar i mot tips!!! Har ikke jaktet due i det hele tatt før, og trenger tips om dette, eventuelt linker... PS: Området er Femunden om det hjelper på noe... ew Siter
Robinson Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Jeg tror ikke du skal jakte skogduer jeg. Sist jeg sjekket var de fredet , og det tror jeg de er enda. De er ganske sjeldne. Men jeg tror vel egentlig at det kanskje er ringduer du mener. De er tallrike , og jeg jakter på dem i august på nyslådde kornåkre. Etter den 21. selvfølgelig. Også trær i nærheten av bekker er fine plasser å vente på dem om morgenen. De kommer ofte til slike steder for å drikke. Siter
EinarW Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 Jeg tror ikke du skal jakte skogduer jeg. Sist jeg sjekket var de fredet , og det tror jeg de er enda. De er ganske sjeldne. Men jeg tror vel egentlig at det kanskje er ringduer du mener. De er tallrike , og jeg jakter på dem i august på nyslådde kornåkre. Etter den 21. selvfølgelig. Også trær i nærheten av bekker er fine plasser å vente på dem om morgenen. De kommer ofte til slike steder for å drikke. Ja godt mulig det er ringduer.... Vet ikke om det er noe duebestand der borte, men vi får se. Takk for tipset. ew Siter
hakonmar Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Plenty av skogsduer der eg kjem frå. Trudde ikkje dei var freda.... Siter
Robinson Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Plenty av skogsduer der eg kjem frå. Trudde ikkje dei var freda.... http://www.lovdata.no/for/sf/md/td-20020211-0149-0.html Jeg ble jo litt usikker nå , så jeg sjekket for sikkerhets skyld. Og som du vil se av lenken er det bare ringdue, av dueartene, det er åpnet jakt for. Det er noen skogsduer her på sørvestlandet også. Kjenner dem igjen på det fargerike mønsteret rundt halsen. Men det er ikke ofte jeg ser dem. Ringduer derimot..... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.