esphojo Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 Har vært artig å følge. Post for post - akkurat som sist 😊 Takk! 1 Siter
RoyN Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 Virker som en flott tur! Veldig kjekt og titte innom i denne tråden daglig. Takk for at du deler! 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 22. mai 2019 Etter tips fra løypebasen, ble det skiløypa første del, så vei. Bare 10 km på sti til vanlig. Mye vær og vind, litt regndrypp også. Bedre vær mot nord, jeg skulle sydover. «Stien»/skiløypa var ille, bare gjørme Det har vært hugst i område, og mye regn i tillegg. Viktig å sette beina rett, selv steiner som normalt bærer gikk til bunns. Heldigvis var dette bare et lite stykke 1-2 km Lett å bli blaut og møkket... Veldig glad når jeg kom til skogsbilveien En glede å gå på etter gjørme og fotbad Møtte disse som var i ferd med å kjøre inn i skiløypa - skulle plante, hadde ikke GPS men 2 A4 ark hvor de skulle plante. De kunne bare engelsk, og fikk sendt de i riktig retning. Kjente skilt dukker opp. Dette skiltet har jeg faktisk satt opp selv! Utrolig mye vann i bekker. Høyre sko lekker... Venstre like tørr Mere og flotte små fosser. Omtrent her måtte jeg ta et valg, kort og over en topp, og veldig vått, eller nedover en lang bakke og mye lenger. Ble det siste. Store dammer på de utroligste steder. Valget var lett. Lettgått, og blir satt pris på når alternativ er vadere, gikk der i fjor og det var helt håpløst på høsten. Nærmer seg Kleiva, lang bakke men kjent og jevn stigning Pyntet med slede. Drikkevannsuttak. Klamt og varmt og fønvind Hadde ikke råd til juletre, så her bruker det pinne. Flotte blomster i store mengder. Tok av scooterløypa, for å spare 4 km på asfalt. Den går delvis går på en høyde. Men har noen søkk. Har blitt små tjern. Flere små tjern med vanlig grass i bunn Dette er gamleveien til Retthella for de som er kjent. Hole/Ringerike begynner å syns, og mobilen funker igjen. Litt ras, skjer hver vår - derfor bør du ikke gå mørkgånga på våren. Mye vær, varmt og fint. Holebygda og Tyrifjorden er flott. Nede i byggefeltet ser jeg også Steinsfjorden, og over til min far. Ble noen skritt i dag også. Bakken ned fra Nordmarka er lang, men nesten hjemme. Så da er turen gjennomført etter planen, fint å være hjemme og ha oppnådd det som var målet. Sitter med mye inntrykk og tanker etter en slik - for meg spesiell tur. Har gått hver dag i 21 dager, ingen hviledager. Vekta var omtrent den samme som ved starten (men glemte å veie meg før start) Ingen gnagsår, kroppen like fin, har ikke falt på turen. Har ikke hatt mulighet eller ønske om å komme inn på mye utstyrsdetaljer, det får komme de nærmeste dagene. Har mye å dele. Men vil takke alle som har fulgt denne «monstertråden» og som har bidratt med innspill og faktisk påvirket turen. Takk til de som også har gitt tilbakemelding - enten ved likerkikk eller kommentarer. Tror denne «Dag for dag- tråden» må ha satt noen rekorder av ett eller annet slag. @Kjell Iver eller moderatorer sitter sikkert på noe statistikk. Men ser at antall visninger er utrolig høyt. Sikkert antall skrivefeil også 😂, for fort har det gått, ellers hadde det ikke vært mulig. Velpolert er vel ikke første ordet jeg kommer på - men dele turglede😀 mens det faktisk skjer, ikke som å se en fotballkamp når du vet resultatet. Her skjer det der og da - og du kan påvirke resultat. Hyggelig å møte @gramjeger og @tubbs også. Takk til @ost og @steingrd for konkrete råd Hode er ellers fullt av tanker - får dele de når jeg har fått summet meg. 35 18 Siter
tklami Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 Syns det har vært veldig hyggelig å lese om dine opplevelser dag for dag. Så jeg er en av dem som har fulgt med deg fra dag én. 1 Siter
tubbs Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 Takk for "turen" @Memento mori Mye koselig lesing og bilder. Veldig hyggelig å treffes også. I morra har du lov til å sove lenge og bare ligge på soffan 🤗 1 Siter
fjellkaren Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 Ja, det har vært kjekt å følge deg. Spennende å se hva ditt neste stunt blir 🙂 1 Siter
+Krankman Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 (endret) Det har vært kjempehyggelig å få være med deg på tur igjen disse tre ukene! Takk! Endret 23. mai 2019 av SnorreL 1 Siter
+Rino Holt Larsen Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Gratulerer med gjennomført langtur! Du har vært utrolig flink til å dele tanker og bilder, og det har vært en daglig nødvendighet å følge med deg på turen. Artig å se på bildene hvordan naturen endrer karakter etter hvert som du går. Ikke alltid de store forskjellene, men små detaljer som sikkert er typisk for de ulike områdene du har vandret i. Fascinerende! Takk for at du delte så raust 3 Siter
gramjeger Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Som jeg sa når jeg traff deg på turen: "Dette blir det nærmeste jeg kommer Darwin onthetrail eller Dixie Homemade Wanderlust" Du deler turopplevelsen din med oss like bra som dem, men du deler nærmere sanntid Takk for en flott turrapport, og gleder meg til oppfølging med Pro og Con på utstyr pluss .gpix over hvor ruta endte opp med å bli. 1 Siter
Kjetil E. Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Takk for at du tok deg bryet med å holde oss daglig oppdatert @Memento mori 1 Siter
Miamaria Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Flott turrapport, det eneste er at jeg ble litt obs på hvor fort livet forsvinner når man sitter på jobb. Jeg trodde du hadde bra langt igjen ennå. Veldig artig å få "være med" på denne måten. 2 Siter
Jofa19 Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Vel gjennomført og takk for at du deler! Dette til stor inspirasjon for min del😊 Utrolig artig med bilder, detaljer og små historier fra turen. Gleder meg også til å høre litt om utstyr og tanker om turen i etterkant👍😊 1 Siter
ArveS Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Tusen takk for turen! Ser frem til utstyrserfaringene! 1 Siter
Gittiamo Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Jeg har kost meg med denne tråden selv. Takk for turen 👍🏻 Men jeg lurer på en ting. Hvorfra er det så mange som er interessert i utstyret til Memento? Det er litt kinky all den tid det var han fysisk som tok han igjennom turen. 1 2 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 23. mai 2019 Tanker etter turen Dette har for meg vært en liten «Norge på langs» tur. Gjennom hele Østfold på langs, krysset Akershus og Oslo, og så litt i Buskerud fylke. Ruta har vært innom Sørmarka, krysset Østmarka, Lillomarka, Maridalsmarka, innom midtre og indre delen av Nordmarka og krysset Krokskogen. Gått forbausende lite på asfalt, men mye på stier, skogsbilveier og leder, men også gått «Skauleis». Har hatt det meste av av vær, fra -6 grader og snø i lufta, fra tørke til styrtregn med torden, vårløsning med råtten snø og bakke som ikke holder en voksen mann. Til sol og varme dager. Overnatting har vært gapahuk, 2 DNT hytter og resten i telt. Lettvektsutstyr og «post restante» pakker 5 steder har gjort sekken lett. 7-8 kg på det minste til 12-13 på det meste. Men med så mye variasjon i været har jeg vært på grensen av utstyret jeg valgte for turen. April var usedvanlig varm og tørr, det samme var mai i fjor, og nå skulle jeg til normalt varmere strøk. Men den gang ei. Men hadde med nok til å greie meg, «alltid tørt» posen med tøy og syntetisk dunlue på natta reddet turen. Det har en utrolig stor variasjon i kulturlandskapet gjennom hele turen, mye dyr og blomster - ikke en dag som har vært lik. Når jeg kom hjem i går hadde jeg «stuket» som en som har vært lenge på tur, 3 ukers skjeggvekst, ikke dusjet på 3 uker, og med 2 underbukser som har vært byttet på, men ikke vasket. Samme t-shirt på hele turen, men fått en skylling i ei elv. Lukter faktisk ikke så ille som en skulle tro. Mest brun i nakken, siden jeg gikk mot nord. Føler jeg har knekt koden med langtur, til og med beina holdt, selv om jeg gikk hver eneste dag i 3 uker. Jevn og rolig gange er bra for både kropp og sjel. Helt ut restituert hver morgen. Håper noen kan lære litt av dette og ikke starte for hardt hvis de er heldige og får mulighet til å ta en langtur. Ikke ødelegg bein og kropp med en hard start, du/dere har god tid. Nyt turen ikke -kilometer eller rekorder. Fikk spørsmål i går av naboen, hvor langt jeg hadde gått, og jeg måtte innrømme, at nå var det så langt at jeg faktisk ikke visste det. En ny dimensjon for meg, 21 dager på fottur er også min nye rekord. Så satte sammen en liten tabell fra skrittelleren på iPhone - sikkert ikke 100% men nær nok. For min del er det en tur som vil bli husket så lenge jeg lever vil jeg tro. At Østfold hadde så mye å by på som turfylke forbauset meg. Men mest av alt, vil jeg huske hvor viktig vann er, ikke minst rent vann. Så tørt som det var til å begynne med, og strekninger på 6-7 km og ikke en dråpe vann er veldig uvant, og jeg tror vi tar det som gitt at vann er tilgjengelig og rent når vi er på tur. Men med det klima vi har sett i fjor og våren i år, vil nok endre vårt syn på dette over tid. Så oppfordringen må bli å komme seg på tur, nyte naturen, og de fleste har vel kjøpt inn sommerens og høstens turutstyr alt. Bruk det! Ha mer fokus på tur enn utstyr. Har testet mye, og det perfekt finnes ikke. Men har tatt bilder og vekter av alt som var med på turen, også det som ble sendt hjem. Så lager et eget innlegg på selve utstyrsoppsettet og min erfaringer rundt hver ting i nerdestil. Tar litt tid å sette det sammen. Har hatt et ønske om å ha selve turen som hovedfokus - denne runden. Utstyret er bare et lite middel for å komme seg ut på tur, og lett sekk hjelper for oss som ikke har verdens beste helse eller form. Ikke minst en stor takk til Konemor, som lot meg få 3 uker til en egotripp, selv med Sølvbryllupsdag midt inne turen. Fokuset har også vært å dele opplevelsen i nåtid så nærme som det lar seg gjøre for en person. Så ligger 3 uker etter på Facebook, lokalavisa og Instagram etc. - og det har ikke vært noe savn overhode. Vil takke nok en gang for alle gode tilbakemeldinger, og vil ønske alle fjellforumere mange fine små og store turer i en den flotte sommer og høst perioden som vi nå står foran. Memento mori i betydningen - husk å leve mens du lever, for en dag skal du dø. 25 6 Siter
Eivind T Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 Har vært en sann fornøyelse å følge deg på turen. Tusen takk for at du tar deg tid til å dele opplevelser i tekst og bilder. Og ikke minst, glimrende gjennomført tur! 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 23. mai 2019 (endret) På 23.5.2019 den 16.04, Gittiamo skrev: Men jeg lurer på en ting. Hvorfra er det så mange som er interessert i utstyret til Memento? Her er mer av bakteppe ang utstyr og litt viktige rutiner. Dette er del 1 av flere deler, og vi er er gått over i nerdebiten 😀 Når jeg kom hjem, var det varmt og rått, og hadde hatt mye regn, så vekter etc er nok påvirket av dette. Blir mye info. Som blir delt i flere deler. Vi starter med hva jeg hadde på meg og noe av det utenpå sekken. Sekken med alt som var i og på den veide 40gram over 10 kg. Dette er inkl alt av tøy som jeg hadde tatt av, gåstaver etc. Dette var ankomst antrekket, hadde tatt av alle 4 delene med bein på buksa. Damestrømper, tynne sokker og tykke sokker, gode sko. I buksa hadde jeg denne lille Gerber LST kniven på 18 gram som var hovedkniven på hele turen. Hadde også en lommetørkle til å pusse briller og mobilglasset og linsa på mobilen. Crispi Briksdal skoa hadde fått kjørt seg de siste dagene, og ene støvelen er ikke 100% tett lenger. De er ca 8 mnd og er det beste fjellsko jeg har hatt, selv om de er i dyreste laget. Reklamere på disse. Er en søm som er dårlig sydd. Lette å justere hvor du vil ha presset, siden di har en skolissestopper midt på. De har også en knallfint gramasjsystem som passer til skoa, de lå i sekken, siden det var vei siste km hjem. Må også ha sko med stiv såle siden jeg har minsket kraft i tær på grunn av sykdom. Gramasjene veide 160 gram og lå i sekken, passer også fint mot huggorm. Noe av det viktigste med å gå på tur er å ta vare på kroppen, jo lenger tur jo viktigere. Gnagsår dreper mange turer og skal du gå langt og slik som jeg som har lett for å få gnagsår og i tillegg har store beinkuler nå begge hæler. De indre damestrømpene holdt faktisk i 3 uker. Beina er ikke vasket på 3 uker heller. Men ser bra ut, ingen gnagsår Konemor trodde det var sportstape som var blitt helt brun.... Men bruker Leuko-tape som sitter bra og lenge. Lakker neglene med klar neglelakk før turen, da tåler de mere. Klipper de også, samt pusser vekk all hard hud. Ene stortåa er stiv etter at jeg ble påkjørt mens jeg kjørte mc. Så den må passes ekstra på. Bruker Tensoplast tape innerst Etterser og klipper vekk det som blir løst og setter på ny tape ved behov. Merker du noe med beina, er det full stopp og sjekk. Ikke gå litt til, da blir det fort skader/ gnagsår. Har compeed plaster under leukotapen. Compeed plus som er den tykkeste holdt også i 3 uker. Hadde med ekstra damestrømper, Compeed, tensoplast og Leucotape. Den blir også brukt som reptape. Sitter på det meste, og har du med antiback kan du vaske og gjøre rent før du taper. Minste multiverktøy som finnes, men har saks og det er viktig. Leatherman squirt ps4. Har også tang om du må ta ut en fiskekrok. Ekstra tykke sokker. Ekstra tynne sokker. Brødposer hvis du virkelig plumper. Da kan du ha på tørre sokker og ha brødposer mellom tynne og tykke sokker, evnt utapå de tykke, og ned i de gjennombløte skoa. I hver pause, er det viktig å lufte beina, ta av alt av sokker, og ta ut såler av skoa, tørk i sola, eller heng de opp i trær hvis det er vind. Bytt i værste fall mellom parene og tørk sokkene bak på sekken eller ha en sokk i hver sidelomme på buksa/shortsen. Da blir de tørket av kroppsvarmen. Svette og våte bein gir fort problemer, så tørre bein er meget viktig. Blir det varmt vokser beina, og da skipper jeg de tynne innersokkene. Da passer sko bedre. Selve Zpacks arc blast sekken veier 660 gram inkl svette, og Drikkeflaskeholder - MLD kjøpt brukt av @Rino Holt Larsen og i den har jeg mobilen. Den sitter på venstre skulderrem, lett tilgjengelig. Garmin Inreach mini henger på høyre skulderrem. Lett å lese av og den har gode plassering i forhold til sending og mottak. Lett, men karabinkroken har for svak fjær, må byttes ut/ eller sikres med en tråd i tillegg. Ramlet av engang når jeg tok av sekken. Har også en liten Zpacks karabinkrok til å henge strikker etc i nettinglomma bak på sekken, sparer mye tid på å lete etter di, da de har en fast plass. Inngår i sekkevekta. Liten thermos 0.35 L til kaffe, eneste koppen jeg har med også. Små kaffepauser gjør seg på tur og du sparer tid. Vann kan også være vanskelig å finne der hvor du vil ha pausa, feks på en topp. Smartwater flaske på 0.6 L som jeg fikk av naboen @roger_i_marka på Tyrifjorden rundt turen i fjor. Passer utmerket til mitt litt amerikanske oppsett. Locus Gear CP3 Carbon gåstaver, en i hver sidelomme, hvis de ikke er i bruk. En blir også brukt som teltstang også. Bruker de også som oppheng til å filtere vann om det ikke er noe å henge det systemet opp i. Med karabinkroken som er 2 bilder opp, kan jeg feste kaffekjelen i snora og hente opp vann, hvis det er langt ned til vannet, som en omvendt fiskestang med kaffekjelen som krok. Stavene kan justeres og de blir 1.35 cm høye. I andre sekkelomma har jeg alt av «alltid tørt tøyet» Det er montebell ullstilongs, i str XL, den ble også brukt på dagen, siden det ble mye kaldere enn beregnet første del av turen. Montebell ulltrøye også i str XL. Ekstra truse Stort MSR Badehåndkle i microfiber for å tørke opp søl/kondens eller etter bading. Tørket utrolig fort, og holder akkurat til en stor mann som meg. Denne ble ikke brukt på turen, var bare en dag det gikk å bade, og det var en drikkevannskilde, og på DNT Tømte, kom det mange når jeg skulle til å ta kroppsvask. Artyrex Hansker, ble brukt mange dager for å holde varmen på starten/eller inni vondvottene. Zpacks Beanie Lue i fleece, lett og gull verd når det var kaldt. Ekstra t-shirt. Kunstfiber er lettere, men stinker som fy etter noen dager. Ekstra brilleklut/linsepusseklut, og kan brukes til å tørke av ting ved behov, prøver å spare denne, kan brukes til førstehjelp også hvis den er ren. Dette ligger i en Zpacks tall pakkpose som er helt vanntett og som passer nedi sidelomme på sekken, clipser den fast i snøringen på siden. Når maten minker havner den oppi sekken. Zpacks og de amerikanske UL produsentene regner åpne sidelommer som 2.5 liter på hver side og nettinglomma bak som 8 liter på en sekk på 52liter. Det gjør at hovedrommet blir lite, ca 38 liter. Her måtte jeg henge opp sekken under uværet selv om jeg stod under tak. Endret 25. mai 2019 av Memento mori La til Roger i marka, rettet skrivefeil 11 Siter
tubbs Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 Hvordan syntes du at Anker solcellepanelet fungerte i såpass varierende vær? Siter
Bendikb Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 Dette gikk fort! Gratulerer med en vell overstått tur, og takk for at du deler med oss Har vært en fryd å følge med på dine daglige innlegg 1 Siter
Eksilbergenseren Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 Fantastisk tur, og gode reportasjer. Da er det vel bare å begynne å planlegge del 2, til Hemsedalsfjellet, så har du gått hele Viken fylke https://www.viken2020.no/viken-fylke/dette-er-viken/kart/ 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 24. mai 2019 3 timer siden, tubbs skrev: Hvordan syntes du at Anker solcellepanelet fungerte i såpass varierende vær? Det kommer, jobber meg gjennom sekken. Strøm blir en eget innlegg. Del 2 av hva jeg har «utenpå» sekken, da nettinglommer inngår i sekkevolumet. Har en liten titan spade til å grave hull for å bæsje i. Da kan jeg også grave ned dopapiret, siden hvis er for tørt til å brenne det opp., Har denne i en ziplock bag, selve spaden er lett å vaske også. Vanntett SEA to Summit dorullholder. Den er gull verd, med snor til å henge rundt halsen, og dopapiret er tørt selv om du må på do når det regner. Vekta er inkl dorullen som er inni. Kanskje litt mye dopapir, men magen kan bli litt lei, med mye tørrmat ala Real. Ingen mageproblemer i det hele tatt på turen. Antibac, wilderness wash til håndvask, kroppsvask og oppvask, en litt større desinfeksjons serviett om rompa må vaskes. Myggolje, var litt bekymret for mygg før turstart, men så nesten ikke mygg. Så mygg olja kunne vært igjen hjemme, ble brukt en kveld. Sawyer Squize mini vannfilter, den oppgitte vekta på nettet er tørr, og den trekker vann, derfor blir den tyngre. Gull verdt, fjerner pollen og viktig i enkelte områder, men i Østmarka og Nordmarka var det mye fint vann og der var det ikke i bruk. Platypus 1L drikkeblære, er vel 11 år gammel og har vært med på mange turer - meget god kvalitet og setter ikke smak på vannet. Tar liten plass tom. Dirty bag - Urent vann vannposten, inkl oppheng. Disse er ikke av de beste, og denne røk på turen, men litt leucko sportstape fikset det. Har også vært med på mange turer. Henges opp og renser seg ved hjelp av tyngdekrafta, men må back flushes - det vil si at du dytter det rene vannet tilbake gjennom filteret, etter å ha tatt vekt dirtybagen. Der som kommer da var veldig gult, mye pollen etc. Renser filteret og posene med klorvann etter turen. Papirkart i vanntett mappe er veldig viktig. Ingenting slår et godt kart helst tur-typen med både stier og skiløyper inntegnet. Du får en helt annen oversikt på et stort kart kontra all verdens GPSer og mobiler. Funker bra når gamle folk skal vise deg hvilke vei de mener er lurt å gå. Burde hatt med et sett lesebriller til utlån - de gamle ser dårlig på kart. Vi som er nærsynt, tar bare av oss brillene. Blir studert i pauser, og på kvelden. Kjøp kart, ikke skriv ut selv, det var noe av det jeg angret på etter turen rundt Tyrifjorden i fjor. Du gjør bedre og riktigere valg med et godt kart. Koster ned mot 200kr PR kart, så her bør du ikke spare penger. Bruker bare et lite Suunto clipper compass på 5 gram. Funker til slik bruk. Fester det på toppen av kartet. Har med 10 teltplugger, i en Cuben pose. Disse ligger nederst i nettinglomma foran på sekken. Da kan jeg slå opp teltet uten å åpne sekken når det regner. Det er 2 Hilleberg Y plugger, 2 Zpacks Carbon plugger, 4 MSR Carbon core med titan utenpå, og 2 J hooks titanplugger. Da har jeg litt å velge i, avhengig av underlaget. De små J hooks pluggene kan du presse inn i litt røtter/ myke trær hvis behov, eller bruke som låsepiner på bardunløkkene. Zpacks Plexamid teltet tar liten plass. Står bra, og du kan greie deg med 6 plugger, men står best med 10 plugger. Krever litt trening å sette opp. Men tåler mye vind, og kondensen på innsiden renner ut gjennom meshen. Men det er er kaldt og luftig telt, tenk litt tarp med myggnetting. God plass selv for meg på 1.94 - faktisk større i praktisk bruk enn Duplex. Ikke veldig tykt. Fysisk lite sammenpakket. @Omnilite her kommer infoen du trodde du ikke hadde fått med deg. Oppslått i stua, men vindusspylerkanner som barduner. Carbon toppkryssset gjør at faktisk plass blir opplevd større en Duplex, teltet setter en ny standard. Veid nytt inkl repsett (tape og bruksanvisning, når det var nytt). Her er det oppslått med 9LW underlag og WM puma -32 grader for personlengde 200 cm og det får fint plass. Kan til å med lage det litt høyere. Fotenden, tar ikke borti duken. Hodeenden har også god plass. Full utsikt når dørene er surret opp. Våt vekt, selve duken trekker ikke vann men det gjør barduner. Finnes også i en Beta versjon med tynnere barduner, men ikke i camo. @Admiralen mener jeg har det. Veier 436 gram tørt. Beta veier 386 gram. Trangoworld plus skum liggeunderlag til bruk i pauser, og under det opplåsbare underlaget om natta. Det blir brettet og lagt dobbel opp til 4 dobbelt. De holder ei stund 2-3 år med mitt bruk, men ikke like holdbare som bamse. Når jeg pakker sekken legger jeg alt utover, må pakke i et visst system for å få plass, og da slipper jeg å få barnåler og våte ting i en tilnærmet vanntett sekk. Da er vi gjennom hva som er utenpå sekken. 10 Siter
tubbs Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 (endret) 1 time siden, Memento mori skrev: Burde hatt med et sett lesebriller til utlån - de gamle ser dårlig på kart. Takk for omtanken Endret 24. mai 2019 av tubbs 1 Siter
Admiralen Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 Takk for turen! Har du "spec" på sovepose/quilt du brukte under turen? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.