Populært innlegg +Memento mori Skrevet 18. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 18. mai 2019 Da jeg var ferdig med litt lunsj på Mariholtet, tok jeg av meg regnbuksa. Kom akkurat ut, så begynte det å dryppe igjen. Synkhull i heimen merket med juletre dom det ofte blir gjort. Så bøtta det den, på med alt regntøyet igjen. Enda et skilt med både vinter og sommer😀 Flyradaren på toppen av Haukåsen. Fra den ser du langt mange veier, men ikke i dag. Sp Tryvannstårnet i fjerne, her skal jeg trolig over. Bra merket - ser endepunktet på Østmarka. Litt ned igjen og inn i skogen. Mer klopper. Inn i nok et reservat, usikker på hvilke. Greit å gå, men glatt Noen få fine myrer. Her går stien og det er 15-20 meter rett ned. Sidelengs glatte svaberg og møkket sko er ikke mye gøy. Mere nedover Delvis i bekkefar. Til å med de som jogget tok det med ro her. Lutvann var et flott sted. Men turte ikke gå ut - det var en gjeng med 10-12 åringer som herjet med det som for meg så ut som en slags kamphundtype. De greide ikke å holde den i båndet. Tok et bilde lenger bort, må være fint å padle her Der var Østmarka slutt ved Lutvann. Så var det å finne korteste vei tvers over dalen Lett å se hvor jeg skulle, værre å gå, men fikk hode råd på veien. Har kjørt mye bil her, men det hjelper ikke stort. E6, 163 og RV4 og jernbanen ble passert. Du verden og det bråker i byen.., Men Fant et skilt om Alnaelva, mer turveier. Jeg hentet pakka på Veitvet, og delmål 5 av 6 er gjennomført. @tubbs tok kontakt da han bor rett i nærheten. Vi møttes og jeg fikk verdifulle tips. Jeg tok 8 biter sushi til forrett og denne store middagen i tillegg. Jeg hadde spurt om en gassboks, og Tubbs hadde med en full 230 grams, men jeg har bare brukt en boks på 230 gram på turen. Og Tubbs veide den på posten. Har igjen ca 50 gram. Så jeg var eplekjekk og tok sjangsen på å reise med den gamle boksen. Hadde vært artig å tatt hele turen på en og samme 230 grams boks - Jetboil minimo er supereffektiv ifølge @Anders_G og jeg tror på ham....., Time will show Tubbs fulgte meg inntil Lillomarka og jeg fikk gode råd på veien. Vi kunne sikkert pratet i mange timer, men nesten 2 timer fikk holde denne gangen. Vi kommer nok til å ha mer kontakt. Hyggelig å møte fjellforumere. Bra merket. Artige stoler/installasjon? Gode kart også -Lillomarka er krevende å navigere i. Rene motorveier av grus Mer gode kart. Så inn i stisystemet Opp og ned her også Plassen som Tubbs hadde pekt ut var perfekt. Men det er lørdagskveld og full fest på speiderhytta. So de sier i speideren, de begynner å drikke tidlig - men det er alltid en voksen med😂 Masse teltplasser rundt hele vannet. På jakt etter et nytt sted, begynte å bli sliten og på tide å få opp teltet. Det ble her, med utsikt over hovedstaden. Fin utsikt fra Lillomarka. De som er lokalkjente vet nok hvor dette er. Lite telt er en fordel «God plass» mellom tær, men flatt nok. Her er plassen. Topo kart krasjet i dag igjen, ser ut som sporinger over 8 timer lager noe krøll. @Ivan Lé Hjelmeland Har fått en filmsnutt, og løser det nok, har sporinga på inreach, men ble en lang og seig dag. Men kroppen og beina fortsatt ok. Da jeg fikk nytt kart må det legges opp en rute i morgen - yr påvirker hvilke valg. Men har mat for 4-5 dager og trolig gass for det samme. Dagend konklusjon - tyngre å gå ned når det er glatt enn opp😅 27 Siter
tubbs Skrevet 18. mai 2019 Skrevet 18. mai 2019 Pokker, har festfolket overtatt isdammen også @Memento mori Takk for koselig prat og god tur videre. Vi holder sef kontakten 1 Siter
+ost Skrevet 18. mai 2019 Skrevet 18. mai 2019 Du er jo rett under hytta til Harald uteligger https://nab.no/lokalhistorie/her-bodde-harald-uteligger-na-er-hytta-restaurert/19.17475 Skulle lagt deg der i natt 1 1 Siter
Gittiamo Skrevet 18. mai 2019 Skrevet 18. mai 2019 (endret) Barlindåsen 👍🏻 Du beveger den nå inn på mine trakter. Skulle gjerne gått derfra med deg et stykke men er ikke der nå. Jeg kjenner alle de skjulte stiene derfra og til nordsiden av Sognsvann. Går du ovenfor eller nedenfor vannet? Jeg har hatt hest ved Dausjøen og er godt kjent. Edit. Ser du er langt nedenfor barlindåsen. Var litt kjapp der jeg Endret 18. mai 2019 av Gittiamo 2 Siter
+ost Skrevet 18. mai 2019 Skrevet 18. mai 2019 55 minutter siden, Gittiamo skrev: Barlindåsen 👍🏻 Du beveger den nå inn på mine trakter. Skulle gjerne gått derfra med deg et stykke men er ikke der nå. Jeg kjenner alle de skjulte stiene derfra og til nordsiden av Sognsvann. Går du ovenfor eller nedenfor vannet? Jeg har hatt hest ved Dausjøen og er godt kjent. Edit. Ser du er langt nedenfor barlindåsen. Var litt kjapp der jeg Hadde jeg valgt vill jeg gått via Solemskogen, Barlindåsen, flyvraket ved Movatn, Maridalsalpene, og så stier mot Kikuttoppem og vestover. Tidligere har @Memento mori sagt han skal over Tryvannsåsen, da høres det ut som om han tenker Brekke, Sognsvann, Frønsvoldstråkka, og så nordvestover. Blir spennende å se hva han velger... 5 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 19. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 19. mai 2019 Dag 18. Voknet ved 6 tia, der regnet fælt og øre proppene hadde falt ut. Men sovnet igjen. Kan bli en våt dag i morgen igjen..... Akkurat nå er sola nesten til å bryte gjennom, og jeg klar til å pakke teltet, resten er pakket. 11 timer siden, ost skrev: Hadde jeg valgt vill jeg gått via Solemskogen, Barlindåsen, flyvraket ved Movatn, Maridalsalpene, og så stier mot Kikuttoppem og vestover. Da været ser slik ut satser jeg på forslaget tilm @ost - litt mer veier å velge i om jeg tar den nordlige ruta. Seint igang i dag, ble en lang dag i går, men kropp og sjel er klar for nye utfordringer. Litt uvant med så mange ute i marka, når en har gått helt alene i mange dager(uker). Teltet godt skjult i bakgrunn. Blir nok en fin dag på tur😀 18 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 19. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 19. mai 2019 Uvant med så mye folk ute. Rundt Linderudkollen var det utrolig mange. Trivelig å se så mange barnefamilier på tur. Bra skiltet i området her også. Gikk forbi en artig gammel bro, de var flinke før , og det varer evig. Det sto et minneskilt på den. Gamle hustufter og trappa står like fint! Steingjerder. Så litt nedover igjen, fortsatt med Steingjerder ikke merket sti/vei. Ble en rast på Monsetangen Så inn i skogen igjen, fint å gå etter mye grusveier. Skogbunn er og blir best å gå på. Litt alternativer også, skiløype? Klart fint vann i område, smaker bra også. Solid bord, med innlagt vann😀 Mere motorveigrus - Her kommer sykkelene fort og de er mange. Ikke mye utsikt å se i dag. Når jeg set damplokomotiv skiltet, tenker jeg at Vy har et langt lerret å bleke.... Siste jernbanekryssing på turen. Lenge siden denne var åpen. Noen er ute i skogen, og har bulen like ved, bra de kommer seg ut. Så litt grøvre vei. Mer flotte blomster - vet ikke navnet - men sikkert noe med klokker.... Så små stier. Små flotte fosser med klart fint vann😀 Traff en «engel» med lokalkunnskap og orienteringskart. Han hadde lokalkunnskap også, om turen videre også. Så nå blir flyvraket lett å finne. Bra tips for å spare høydemeter på turen videre, settes alltid pris på😀 Her er jeg nå, ca 15 minutter unna flyvraket og radiostasjonen. 18 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 19. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 19. mai 2019 Litt rufsete og glatt opp mot toppen av Hansakollen. Nok et reservat. Mye blokker og rette bergvegger. Litt trolsk og kaldt, snø i bakken? Fant flyvraket der @ost hadde beskrevet det. Ikke så mye igjen. Noen flott utsktspunkt på veien opp. Ser radaren på Haukås hvor jeg var i går, langt i det fjerne. Maridalsvannet. Grønt som på film, helt kunstig Fant også der hvor radiostasjonen hadde vært. Skjønner plasseringen bra. Full dekning, og som radioamatør ser jeg grunn til valget. Her kan du sende langt. Men du er utsatt til for peiling. Gjengrodd, så ikke lett å se så mye på toppen. Og myggen er kommet... Da er planen å finne en camp og få opp teltet. Men regner med å miste dekning igjen på veien ned. 17 Siter
tubbs Skrevet 19. mai 2019 Skrevet 19. mai 2019 Vraket er ett Dornier DO17M bombefly som styrtet i tett tåke og duskregn 29 Juni 1942. 3 Siter
+ost Skrevet 19. mai 2019 Skrevet 19. mai 2019 Og radiostasjonen er omtalt her: https://www.kjentmannsmerket.org/Corona.htm. Ett under at man fortsatt finner flyvraket (eller deler av det). Er nok av folk som bare skal ta med seg en liten suvenir... 2 Siter
+Luesveis Skrevet 19. mai 2019 Skrevet 19. mai 2019 35 minutter siden, tubbs skrev: Vraket er ett Dornier DO17M bombefly som styrtet i tett tåke og duskregn 29 Juni 1942. Ja, og det var en lang artikkel om flystyrten i A-magasinet som kom ut sist torsdag. 1 Siter
Miamaria Skrevet 19. mai 2019 Skrevet 19. mai 2019 De "klokkene" ser ut som hvitveis som har lukket seg litt, de har du for øvrig hatt bilde av tidligere på turen også, tror jeg. (Da i åpen tilstand.) 1 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 20. mai 2019 Mistet dekningen som antatt. Ble en lang dag, mye opp og med og en del skauleis gåing. Men snøen har ikke helt forsvunnet i marka, og det var kaldt i enkelt områder. Til å med på veien like ved Tømte lå isen. Planen var å ligge ved Finntjern, og jeg gikk dit. Men regnværet som var meldt, jeg var sliten, det var rått og kaldt, hadde ikke gjort noe å få tørket og sett litt over/sortert utstyret, og ikke minst få tatt en kroppsvask. Så sjekket og DNT Tømtehytta den store var helt ledig. My snø langs stien. Nok et naturreservat. Is i stien også. Ikke mye, men 20 mai er det seint syns jeg. Denne flotte knollen var rett ved stien, mange som kunne tenke seg den tipper jeg. Da satte jeg kursen dit. Var der kl 20.44. Del en av dagens etappe. Del 2, det er en liten bug i Topokart, når etappene blir over 8 timer ser det ut til, Dialog pågår, og @Ivan Lé Hjelmeland løser det nok snart. Har trackinga fra Inreach. Men glemte å ta bilde av den. Det ble mange skritt og etasjer til meg å være. En flott dag og kropp og bein funket bra, hadde mange fine gode pauser. Hadde hentet vann, fått fyr i ovnen, og sprett alle mine saker utover hele hytta. Da banket det på døra, og der stod det 4 franske og en fra Sveits /Det vil si to grupper. De må ha booket plass på tunet, hvis de i hele tatt gjorde det. Så det var den rolige kvelden og kroppsvasken, etter snart 3 uker på tur trengs en bedre runde med vask. Men siden jeg snorker fikk jeg eget rom og sovnet som en stein. 15 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 20. mai 2019 Dag 19?, måtte faktisk sjekke...😅 Flya stryker over hode på oss. Den store Tømtehytta er fin, men mørk inni, hva med litt vinduer? Bygget for folk på 1.50.... Her var det 12 volt sigarettutak, men hadde ikke tenkt å bruke hytter, så Ankerpluggen ligger igjen hjemme😂 Dette er dem lille Tømtehytta. Den var opptatt. Stabilt vær i det minste, ikke i tvil om antrekket i dag. Dette er på vei nordover. Dagens rute. Håper Kikut er åpen, da blir det lunsj inne i dag. Flott hestevei tilbake til Tømte. Her syns også litt av snøen. Kunne ikke dy meg, måtte ta bilder av skoparene i gangen. Det er forskjell på valg av tursko i regnvær. Å ja - det var det beste paret hun hadde. Satser på en fin dag på tross av regnet. Sitter på en tram med overbygg, ved Tømte, hvor det var vann, og litt dekning. Godt å få seg litt kaffe og gjøre seg mentalt klar for en våt dag. 21 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 20. mai 2019 Ikke veldig mye bilder fra dagen i dag. I dag har HMS stått i fokus. Helsa først! Glatt og vått, og vondt å ta bilder i pøsregnet, for vått har det vært. Havna vel i mye av de værste skurene på lenge. Lite utsikt også. Fokuset blir veldig lokal når det regner. Men noen kjente punkt syns i horisonten Tryvann, som kan skimtes på bilde over. Lett å følge blåmerking, bruker nesten bare papirkart og kompass når det regner. Denne Geita lå ved stien, noen burde redde denne. Ble brukt til å sledekjøre tømmer med hest. Traff ei sikkelig røys, hvilke storkonge har dele sitt her ved Kvedhøgda. Delvis sti og delvis grusveier i dag. Særlig slik som her hvor det skrå, er det lett å skli. Mye vann i fossen ved Helgeren. Nesten så det renner over veien Grått og litt tåkete. Ekstreme mengder pollen i noen viker. Litt isen på veien, her har skiløypa gått. Målte opp til 50 skritt - litt små som det blir på is, men mye snø også. Tom Stensaker har sikkert vært her. Spent på skiltet...... Det var håp😀 Det er det som var igjen etter at jeg tok mitt! 80kr i mat og 70kr for cola. Det smakte bra! Satte stor pris på å komme innendørs for å få pause og sein lunsj. Men har kommet meg til Kikutstua, og fortsetter mot Langlia. Noen lurer sikkert på hvorfor jeg går så langt nord (Grønn), når jeg skal til Kleivstua/Sundvolden. To Åsrygger, og Langlivannet som går nord-sør er nesten 9 km langt og deler på marka veldig. Alternativet er helt nedom Sørkedalen. (Rød) Den sorte rette linja som er korteste vei, treffer omtrent midt på Langlivannet. Da blir det å gå noen km til og satse på å finne en ledig plass til teltet! Bør være håp med det møkkaværet og mandag i tillegg😂 17 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 20. mai 2019 Dårlig dekning, så bildene er i maks 1200x900 piksler. Håper det går bra. Du verden hvor godt det var med mat og hvile på Kikutstua, og ikke minst at det sluttet å regne, bare litt yr. Artig med litt fugler, den var ikke skilt, maken lå rett ved. Fortsatt is i veien. Her er det hugget, så de bratte fjellsidene syns. Skiløype om vinteren, trillesti for sykkel, litt snø her også, kaldt drag i lufta på slike steder. Trenger på Hufsa.,. Steinete og vått. Aner ikke hva dette er men @Miamaria kan kanskje se noe. Her ble teltplassen. Den grønne ruta er fra Nordmarka t/r nå i mars, men skal lenger syd denne gangen, men blir noen hundre meter felles, dog trolig uten så mye snø som sist. Ble noen skritt i dag også. Enhetene er ganske enige også. Litt våt på høyre sko foran - har tørr lenger opp. Spørs om den er i ferd med å bli ferdig den også, da hold det 10 mnd. Ved Høgåsen ser du utrolig langt frem, måtte måle på kartet og det er 1360 meter. Kroppen og beina like fine, men blir nok lett å legge i kveld også. Som det ser ut, har jeg ca 2 dager igjen til jeg er hjemme. Så er er rute. Håper på oppholdsvær i morgen, Løvlia skistua tror jeg er stengt. Har i de minste fått testet utstyret i mye regn i løpet av dagen. Og nå har det begynt å regne igjen😂 24 Siter
Kjetil E. Skrevet 20. mai 2019 Skrevet 20. mai 2019 Holder teltet unna regnet? Eller mange takk for en underholdende fottur! 1 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 21. mai 2019 Dag 20 Tok dette bilde kl 4.29 måtte tisse, da jeg hadde glemt det før jeg la meg. Etterpå lå jeg i teltet å hørte på elgen/hjort som passerte rett forbi, tipper 5-6 meter og samme lyd som en hest omtrent.😀 Ligger i et lite søkk og på kanten, mye små busker rundt, så ikke enkel å se. Her er ruta som gjenstår grovt 23 km å gå. Yr er snill i dag, ikke mye regn på dagen, satser på slå opp teltet tidlig i dag, og på et sted hvor lynet ikke slår ned. 9 timer siden, Kjetil E. skrev: Holder teltet unna regnet? Teltet er 110% vanntett, så det holder. Litt grått, men sola syns gjennom skyene på andre siden. Men Ok utsikt for frokost og lage kaffe😀 . Bilde er tatt med jeg ligger i teltet. Bra temp også. Tror dette blir en fin dag og har en god følelse i kroppen. Gru-gleder meg til at snart er eventyret over. Men nyter de siste dagene også. 18 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 21. mai 2019 (endret) Gikk forbi en gammel husmannsplass, hvor tuftene og trærne viser at her har det bodd folk. Åpen og fint, varmt i dag, selv om det ikke er sol. Kom til et skilt som muligens @rayun husker fra turen vi hadde t/r nå i mars - skal gå et par km på samme strekningen. Edit: Er kommet meg i i Buskerud fylke også 🎉 Mere bever aktivitet, men ser den ikke. Tok en kaffepause for å se om jeg kunne se den, men nei. Mye vann i utløpet av Kringla. Lett å se hvor nord er når snøen ligger slik. Kringla er et flott vann, mye fisk her også, ser de er oppe å spiser. På en vårtur slik som nå, møter du våren på forskjellige stadier. Mye å glede seg over bare en tar seg litt tid. Hit kom jeg, det ble litt sol, og kaffepause nr 2 på en km! Må være ny rekord😂 Dessuten må jeg opp en laaaang bakke. Så litt motivasjon trengs. Sola er nesten gjennom😀 Endret 21. mai 2019 av Memento mori 23 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 21. mai 2019 (endret) Det kom en følgebil med bredlast skilt og blinkende lys. Uvant på skogen. Så kom denne. Store maskiner de bruker i skogen. Bra det blir tatt ut noe tømmer, da blir veier vedlikeholdt. Bra også at noe blir vernet i forskjellig grad. Opp her starter den laaaange bakken, og den ble lengre enn tenkt.... Lett til å begynne med. Noen lokale hadde lagt igjen mye visittkort. Ble sikkert ening med grunneier her, siden det står et grensemerke. Oppkuven er et flott reservat, noe av det beste på Krokskogen. Legg merke til siste setning! Stien går rett gjennom. Men reservat ligger høyt 560-704 MOH. Så her er ikke snøen gått helt enda. Ble til tider mye snø å vasse i.Bra jeg hadde med gramasjer! Råtten snø Utrolig klar fint vann innimellom. Har nok skremt vekk en elg. Ganske færske spor. Men vått - di vanlig steinene funker ikke. Råtten snø og bakke som holder på å tele opp! Midt i mellom, ingen vei tilbake. Vått og rått. Burde tatt turen oppom, med blir langt og enda mere snø..... Det får bli en annen gang. Lett å miste stien litt, selv om den er merket. Blir en del turer i terrenget for å finne alternative spor. Men naturskjønne perler dukker opp. Staven er 1.35 meter høy, så dette treet må være veldig gammelt Stadig nye hindring, dette har ramlet i vinter. Havnet omsider i skiløypa. Små flotte koller. Stort sett ok å gå på beltesporet. Men plutselig går du gjennom, veldig dypt, og du har den hule klangen når du går mange steder. Sikkelig vår, ned snøsmelting. Siden bakken holder på å tine, går du gjennom der du minst venter det. Glad jeg hadde gramasjer her, for her sank jeg dypt, når broa knakk. Øyner håp Denne må de ha spart med vilje. Måtte søke nødly på trapp til Gagnumseter. Dette ser ut til å bli vått. Hit kom jeg, har 2-500 meter til der jeg skal slå opp teltet. Ble noen skritt i dag også. Det bøtter ned! Traff 100%, lynet slo ned ca 100 meter unna! Måtte henge opp sekken på veggen og stå inntil døra men liggeunderlaget som beskyttelse for regnet som slo inn. Så det har vært litt av en dag, skoa er ganske bløte, så måtte til med brødposetrikset. Men nå er det en passe etappe igjen hjem i morgen. Håper på at det er bedre på sørsiden, enn nordsiden og mindre daler enn slik som i dag. Endret 21. mai 2019 av Memento mori 26 Siter
+rayun Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Husker skiltet ja, og etter planen passerer jeg skiltet selv om et par uker.😃 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 22. mai 2019 Etter at hovedregnskyllet hadde vært, gikk jeg et par hundre meter til teltplassen. Det er fint ved Gagnumsætera. Så ut til å være litt fisk i Heggeliavannet også, men prøvde ikke stanga, var litt sliten. Nesten så sola tittet frem, men var bare for å lure meg. Lommert og klamt. Det kom utrolig mye regn, ble pytter der det normalt ikke blir det. Siden det var siste kvelden, fikk pumpa til å blåse opp liggeunderlaget bli skostørker - brukte opp siste rest av batterier. Radioen var god å ha i teltet, var ikke dekning på telefon. Men Dab funket heldigvis. Været for morgendagen ser ei heller så dårlig ut. Blir nok ei bra natt, litt rart med siste natta på turen. 15 Siter
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Populært innlegg Skrevet 22. mai 2019 (endret) Dag 21, og siste dagen på turen, litt rart når du er på kjente trakter og vet at snart er turen og reisa over, bare minner/bilder er igjen. Kroppen og beina er nesten like fine etter å ha gått hver dag i 20 dager! Litt unntak av leggene og underarmene etter gårsdagen. Det å gå i mange km, og ikke vite om du detter gjennom snøen eller mark som er halvtæla gjør at jeg spenner kroppen for vært gåtak. Men etter en km i dag , så var det borte. Ingen tegn til gnagsår, buksa passer fortsatt. Tåke og klamt i dag til morran. Mye pollen i klumper, men går ned for det. Ble mye hit og dit etter den store regnskyllet og snøsmeltinga i område. Områder hvor barnåler blir rensket vekk, tyder på mye vann/regn Gummistøvelføre/vadere? Her var planen å gå..... Men dukket opp noen små flott vann innimellom i tåka. Nordmarka er fin selv i tåke, og vått. Skal ikke mye til å glede seg på slike dager, noen meter med tørr sti får opp humøret.😀 Nibbtjern - snart fremme ved Løvlia som er dagens første delmål. Men stien er under vann. Her burde det normalt gått fint å passere. Blir å lete lenger opp, Her delte bekken seg, gjør alt mye enklere . Måtte bytte teknikk. Fra sti til «hytte til hytte», siden der er det oftere tørt og eller gjort noe tiltak ang vann i stien. Så det som skulle være 3.5 km ble 5.8 km. 😅 Men fant da i de minste Løvlia. Kom inn via hamnehagen. Som er stengt, ingen som driver stedet Skiforeningen er på leit etter nye drivere. Heldigvis var selvbetjeningsbua oppe, selv om det ikke var noe å få kjøpt/ei heller vann. Men bekken er ikke langt unna. Mitt tørk og matlaging i det fri. Bedre det enn et mørt og kaldt rom. De hadde vannkoker, men siden jeg ikke tok i mot gassboksen som @tubbs tilbød, brukte jeg jetboilen. Ville være juks ellers! Holder fortsatt. Det betyr at jeg har greid meg med en 230 grams boks på hele turen. Litt regn, sol og skyer omhverandre. Ser muligens litt rotet ut, men har ikke sett en sjel i dag, så tok plassen jeg trengte. Det er 10 km til Kleivstua via stien. Men brukte «ring en venn» hjelpemiddelet. Det kan være litt lurt ang rutevalg, spesielt siden vennen tilfeldigvis er Løypebas for dette område og kjenner det som sin egen bukselomme. Legger om ruta. Er lite dekning i område jeg går inn i nå. Håper været er på min side siste delen. Endret 22. mai 2019 av Memento mori 24 Siter
+ost Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 Ut fra Inreach ser det ut som om du kom deg i mål. Gratulerer med vel gjennomført tur! Har vært spennende og inspirerende å følge turen. Håper du kan komme med en oppsummering etter hvert. Men først: nyt en god dusj, konas mat, rene klær og litt skikkelig kvalitetstid i heimen! 4 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.