Larsdx Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Har et stort golite shangrila lettvektslavu som på mange måter er perfekt på tur med ungen, siden det har masse tumeplass. Men et problem med dette teltet er at femåringen sklir ut av liggeunderlaget i løpet av natta. Jeg tenker at jeg må prøve å "bygge" noe rundt ham. Kan bruke storsekken, men har ikke så mye annet jeg pleier å ha med som passer. Et alternativ er kanskje å ha et liggeunderlag ekstra... Eller å bruke et mindre tremannstelt. Noen ideer eller tips? Siter
Heriks Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Hvordan underlag? Kommer jo litt an på hvor mye mark man er, men hvis det er oppblåsbart og glatt overflate på underlaget, har du prøvd å legge skumunderlag (bamse etc.) oppå? Hjalp veldig på det å ikke skli rundt på underlaget, uten at jeg har noen erfaring med hvordan det funker for unger. Siter
Gittiamo Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Du trenger ikke så nye for å få til. Sett skoene med tuppen inn under underlaget der han sover. Bare så du får litt av underlagets kanter opp på hver side. Jeg snakker av erfaring 😂 Har gjerne sekken ved siden av men det holder med å ha litt under underlaget. Ikke ved siden av. 1 Siter
Larsdx Skrevet 30. april 2019 Forfatter Skrevet 30. april 2019 9 minutter siden, Heriks skrev: Hvordan underlag? Kommer jo litt an på hvor mye mark man er, men hvis det er oppblåsbart og glatt overflate på underlaget, har du prøvd å legge skumunderlag (bamse etc.) oppå? Hjalp veldig på det å ikke skli rundt på underlaget, uten at jeg har noen erfaring med hvordan det funker for unger. Har et tung og solid oppblåsbart fra Clahs som han bruker når han er på tur. Sover med Bamse selv. Kan vurdere å ta med et skumplast til. Men jeg tror ikke problemet er at han sklir fysisk, men kravler i posen. Siter
Terka Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, Larsdx skrev: Men jeg tror ikke problemet er at han sklir fysisk, men kravler i posen. Kjent aktivitet. 😂 I fjor sommer hadde me fleire netter i stort 4P telt hvor niåringen havna delvis tett inntil eller oppå ein voksen, og tiåringen havna på tvers nederst i fotenden ila natta. (Ingen problemer ift søvn på han som havna nederst uten liggeunderlag, han er varm av natur, og våkner om det skulle bli kaldt.) I mindre 2P telt har "kravleren" stort sett holdt seg oppå liggeunderlaget. Siter
Gittiamo Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, Terka skrev: Kjent aktivitet. 😂 I fjor sommer hadde me fleire netter i stort 4P telt hvor niåringen havna delvis tett inntil eller oppå ein voksen, og tiåringen havna på tvers nederst i fotenden ila natta. (Ingen problemer ift søvn på han som havna nederst uten liggeunderlag, han er varm av natur, og våkner om det skulle bli kaldt.) I mindre 2P telt har "kravleren" stort sett holdt seg oppå liggeunderlaget. Verre med den voksne som måtte puste med nesa inn i teltduken 😂 1 Siter
tubbs Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 (endret) 16 minutter siden, Gittiamo skrev: Verre med den voksne som måtte puste med nesa inn i teltduken 😂 Løsningen for voksne er 4 runder med Duct tape ! Endret 30. april 2019 av tubbs Siter
Gittiamo Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Shit. Jeg glemte tape og skal sove i telt i natt 😱 1 Siter
Arcticpeak Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 (endret) Bamse finnes nå i en mindre utgave som passer for barn, du kan vurdere ett slikt.https://www.speidersport.no/produkt/mammut-bamse-junior-skumunderlag-til-barn/ Endret 30. april 2019 av Arcticpeak Siter
Kjell Iver Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Generellt så er unger mindre kravstore til liggeunderlag enn voksne, er min erfaring i hvertfall, så jeg ville bare byttet bamse fra voksen til oppblåsbart selv. I hvertfall om temp' ellers er OK Siter
Larsdx Skrevet 30. april 2019 Forfatter Skrevet 30. april 2019 19 minutter siden, Kjell Iver skrev: Generellt så er unger mindre kravstore til liggeunderlag enn voksne, er min erfaring i hvertfall, så jeg ville bare byttet bamse fra voksen til oppblåsbart selv. I hvertfall om temp' ellers er OK Han så i og for seg ut som han koste seg der han sov inntil hodet mitt på bare teltduken i natt. Men jeg flyttet ham likevel. Selv er jeg redd for at ryggen min skal bli for godt vant og holder meg til Bamse . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.