Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Jo skottene skal være 100% tette og dette er viktig. Er du sikker på at det ikke er lokket som lekker?

Jeg hadde en kajakk med lekk skott, og den var en feilproduksjon, og jeg fikk en durabelig rabatt på denne. Er det plast eller glassfiberkajakk du har?

Mvh Kjell Iver

Skrevet

Det kan godt være lokkene ja (faktisk tok jeg det for gitt, men det behøver det jo ikke). Men uansett så er jo dette reklamasjonsrett så det synger, og man må jo selvfølgelig kunne få ny kajakk? Hørtes rart ut med rabatt, for de reklamerer jo bare videre til fabrikken som fikser den selv ville jeg tro? Men om en får flere tusen tilbake i stedet høres jo det fristende ut også...

Skrevet

Hvilken type kajakk har du kjøpt deg?

På en av mine kajakker hadde de "glemt" å varme sikaflex'en når de festet skottene. Dette ordnet jeg selv etterpå, men fikk stor rabatt. De gummilokkene mine har funket veldig bra.

Skrevet

Skottene skal vær vanntette, men det finnes andre lekkasjemuligheter. Lukene er allerede nevnt. På min Rainbow Laser kommer det noe vann inn langs rorwiren når den havner oppned. På Origo'en min tror jeg det kommer litt vann inn i det lille bakre rommet, uten at jeg har funnet ut hvordan. Dessuten har det vært så varmt og fuktig her i Trøndelag i det siste, at det har vært betydelig med kondens i rommene. Regelen er vel at alt som *må* være tørt må pakkes deretter, for kondens og lekkasjer kan forekomme uten at det derved nødvendigvis er en reklamasjonssak.

Skrevet

Selve skottene skal være tette ja, og det er de sannsynligvis også. Men lukene blir aldri 100% tette, så du har neppe noen reklamasjonssak om det kommer inn noen dråper den veien. Som bernt sider; alt som "må" være tørt må pakkes i vanntett emballasje.

Skrevet

Hvis båten blir liggende opp ned ei stund, så kan det nok hende at det kommer inn noen desiliter gjennom lukene. Normalt ikke noe problem; er du på tur går du sjelden/aldri rundt, er du ute og leker i bølgene eller trener velt så har du ikke så mange fuktømfintlige ting og tang i lasterommene :P

Skrevet
Hvis båten blir liggende opp ned ei stund, så kan det nok hende at det kommer inn noen desiliter gjennom lukene. Normalt ikke noe problem; er du på tur går du sjelden/aldri rundt, er du ute og leker i bølgene eller trener velt så har du ikke så mange fuktømfintlige ting og tang i lasterommene :oops:

Vel, DET er jo ikke akkurat poenget. Tørt skal være tørt..

Skrevet

Lasterommene er vanntette nok til å hindre at en ende av båten synker ned, noe som ville ha gjort det umulig å berge seg selv etter velt på dypt vann. Alle (hav)kajakker har vanntette skott som skiller cockpit og lasterom. Du finner imidlertid ingen butikker som lover 100% vanntette lasterom, og det er en grunn til det... Du får lage deg noen "u-båtluker" med strammehjul, så kan det hende du får det tett nok :wink:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.