Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanken var å stikke oppom Rondeslottet i helgen, men dersom været holder stikk (ustabilt sør for Dovre) så kan Snøhetta være et alternativ. Har aldri gått på Dovrefjell (bortsett fra hundelufting på Hjerkinnshø), så jeg må slå opp i Mortens bibel når jeg kommer hjem i kveld.

Men dersom det er noe nytt mht adkomst (Snøheim) siden boken kom, vennligst gi meg et hint.

Annonse
Skrevet

Jeg slutter aldri å bli forundret. I valget mellom å ringe DNT og forsvaret, valgte jeg sistnevnte. Jeg kom til sentralbordet og la frem spørsmålet om veiåpning mot Snøheim, og om jeg kunne bli henvist til riktig instans.

Problemet var at denne damen ikke ante hvor Dovrefjell var. Jeg svarte mellom Oslo og Trondheim. Jeg fikk et snøft, og beskjed om at det var jo VELDIG grov sone, da. Ålreit, mellom Dombås og Oppdal, svarte jeg.

Total stillhet i noen sekunder, før hun sa "Hamar?".

- Nei, langt nord for Hamar.

OK, da skulle hun sette meg over til Forsvaret nord-Norge.

- Hold your horses.. Dette er Oppland fylke!

- Enda mer stillhet, før jeg takket pent for hjelpen.

Turistforeningen kunne sporenstreks opplyse om at det pågår reinsjakt, og at veien er åpen mellom 15:00 og 16:00, samt 19:00-07:00. Noe sånt, ihvertfall.

Forsvarets nummer er nå strøket ut fra almanakken.

Skrevet

Det var min første tanke, Morten. Men siden ordet "Skytefeltadministrasjon" ikke ummidelbart visualiserte seg i hodet mitt, ringte jeg opplysningen og ba om hjelp. Keywords; Hjerkinn, Snøheim, Skytefelt.

Jeg mistenker jenta på opplysningen for å være lillesøstra til hun på Forsvarets sentralbord, fordi denne jenta skjønte lite, og fant ingenting.

Noe annet (dvs. flaks) ville egentlig være oppsiktsvekkende...

Skrevet

Slik jeg har skjønt det, så er vegen stengt på hverdager, og åpen i helgene. Jeg kjørte inn forrige fredag (12.:wink: og ut igjen søndag (14.:wink:. Ring 61 24 25 00 og hør, så er du sikker.

(hehe.. festlig.. 8 med en parantes etter blir 8). Ergo: Man kan ikke skrive en dato i august med parantes etter seg...

Skrevet

Dei manglande geografikunnskapane hjå ein god del folk når stadig nye høgder, men denne var i grunnen god, nemleg å ikkje vita kvar Dovrefjell er. "Når noko er nord for Hamar, ring avdelingen i Nord-Norge"................., er det mogleg?? Spør om slike veit kvar Oslo er neste gong. Når de spør folk på gata i Oslo, risikerer ein at det ikkje går så lang tid før ein finn nokon som ikkje veit kor Oslo er.

Helsing Stuttjukken.

Skrevet

Rolig nå.

Damen(e) var fra Oslo, eller der hvor de snakker Oslodialekt...

Totalt irrelevant for min del.

Det er ingenting i mitt innlegg som rakker ned på

Oslo eller østlendinger.

Morten antok vel det logiske, at sentraladministrasjonen var i Oslo.

Nei, Panda, du refererte ikke til meg. Men som trådstarter er jeg implisert, da jeg ikke gidder å bidra til enda en teit distrikt vs Oslo debatt. Da sletter jeg heller innleggene mine.

Skrevet

Kombinasjonen av folk med gevær på Dovrefjell og høysesong i Rondane fikk meg til å endre planer i siste liten.

Fikk en kanonhelg på andre siden av dalen. Fredag campet vi mutters alene oppe ved Musætrin på 1000m. Lørdag ble Heidalsmuen (1745m) traversert. Flott fjell (og HØY primærfaktor...). Så flyttet vi camp til høyeste punkt på veien mellom Muradalen og Heidal (også ca. 1000m) og kunne høste Steinhø, Stålhø og Storhøi som lette bonustopper. Nydelig utsikt mot Jotunheimen og Rondane. Tror det passerte 2 biler i løpet av dagen, ellers så var det klink stille, bortsett fra noen sauer.

Området er en perle, for alle som vil søke seg litt bort fra "the beaten track" nå i høstsesongen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.