Vidar Brenden Skrevet 19. april 2019 Skrevet 19. april 2019 Jeg fikk en Ticket To the Moon hengekøye til jul og nå må jeg snart ut å prøve den. Fra før har jeg en Marmot Never Winter sovepose, med nedre komfortgrense ca. -1 gr. C. Denne posen har fungert fint på teltturer i fjellet i temperaturer ned mot null i august og september, men ved overnatting i samme temperatur i en hengekøye så er jeg redd den kan bli litt for tynn. Noen tanker rundt dette? Har andre måtte "gå opp et nivå" på soveposen når de går fra telt til hengekøye? Siter
Humbug Skrevet 19. april 2019 Skrevet 19. april 2019 Så lenge du har tilstrekkelig isolasjon under deg vil det ikke være nødvendig med varmere sovepose. 4 Siter
varmtvann Skrevet 20. april 2019 Skrevet 20. april 2019 Enig med Humbug, godt liggeunderlag er viktig i hengekøye. Men man er jo også litt mer utsatt for vind enn i telt. En tarp kan bøte på det. Selv synes jeg det er fint med en jervenduk utenpå soveposen, den tar av for vind og eventuell dugg. 1 Siter
Vidar Brenden Skrevet 20. april 2019 Forfatter Skrevet 20. april 2019 Tusen takk, Humbug og varmtvann! Da har jeg ingen unnskyldning og kan dra ut med det jeg har. 1 Siter
Aleksander Jacobsen Skrevet 20. april 2019 Skrevet 20. april 2019 Det skal ikke mye til før du fryser i hengekøye hvis du ikke har noe som isolerer fra omverdenen. Gå for et LW-liggeunderlag og en fjellduk som du kan pakke rundt deg. Det skal ikke være mye vind før du kjenner det... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.