+Memento mori Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 Amok har kommet med Segl i XL til 499 inkl oppheng, må jo være en knallpris. Den ser ut til å være i god kvalitet, som Amok tydeligvis er. Samme opphenget som på de nye Draumr køyene. Enkel og rask å sette opp ingen karabiner, ulempen er at du kan glemme igjen opphenget. Bør muligens lage en ridgeline til den. Da blir bøyen rett hver gang. Testet den uten å ta av skoa, bare for å strekke ryggen. Det merkes at det er kaldt i ryggen uten isolasjon. Men den er lett. Blir nok med i sekken på dagsturer, hvor det er fint vær og det er muligheter til å strekke ryggen. Det er ingen instruksjon bare masse advarsler. Litt liten pakkpose etter min smak. 2 Siter
+Krankman Skrevet 17. april 2019 Skrevet 17. april 2019 (endret) Alltid ridgeline for å enklest kunne ligge diagonalt. Jeg har Hennessy og Eno samt TicketToTheMoon og alle har trange pakkposer . *host*Hilleberg*host* Har en Segl i bestilling selv. En grei kar med god forklaring her. (ikke at jeg tror at TS trenger denne). Endret 17. april 2019 av SnorreL Siter
Martii Skrevet 30. april 2020 Skrevet 30. april 2020 Testet den? Vurderer selv å kjøpe til meg og fruen Siter
Dortase Skrevet 30. april 2020 Skrevet 30. april 2020 Martin Vollen skrev (39 minutter siden): Testet den? Vurderer selv å kjøpe til meg og fruen Jeg kjøpte denne nylig, kun testet i hagen. Jeg vil si at dette er en køye som best egner seg for å ha med på dagsturer, hvor en skal ha en plass å sitte/ligge å slappe av/ungene ha noe å leke med. Den er rask å sette opp, iallfall om du setter på et en karabiner i hver ende. Så det spørs litt på hva dere tenker å bruke den til... Siter
Martii Skrevet 30. april 2020 Skrevet 30. april 2020 Lett friluftsliv. Tenkte 2 køyer fra hengegøy til barna og 2 fra amok evt. Tttm. Blir vel noen overnattinger i sommer. Siter
+Espen Ørud Skrevet 30. april 2020 Skrevet 30. april 2020 Memento mori skrev (På 17.4.2019 den 19.07): Amok har kommet med Segl i XL til 499 inkl oppheng, må jo være en knallpris. Ufint! Og jeg som hadde innkjøpsstopp. Der sprakk jeg på en "daybed" til laksesesongen Og røyk selvsagt på et underlag for å komme over fraktgrensa. (Har vært ett godt oppblåsbart short for junioravdelingen så det var ikke helt unyttig...) Siter
TheSleepwalker Skrevet 3. september 2020 Skrevet 3. september 2020 (endret) Har en slik jeg og nå, og sammenlignet med TTTM Double: Begg er like lange Segl føles mykere i stoffet Liker bedre opphenget til Amok Segl med oppheng pakker mindre enn TTTM uten oppheng Segl XL gir rett og slett en følelse av å være et bedre produkt. I og med at TTTM sier køya er 11 fot mens den egentlig er 10 fot impliserer at de enten lyver litt med vilje, eller er inkompetente. Så var det å slite ut TTTM køya da, sånn at den kan erstattes av noe fra Dutch eller noe. Endret 4. september 2020 av TheSleepwalker 1 Siter
RoyN Skrevet 4. september 2020 Skrevet 4. september 2020 Ligger man noenlunde flatt i denne køya med tanke på at den er 10 fot? Siter
TheSleepwalker Skrevet 4. september 2020 Skrevet 4. september 2020 RoyN skrev (41 minutter siden): Ligger man noenlunde flatt i denne køya med tanke på at den er 10 fot? Som alle andre køyer av den lengden og bredden vil jeg tro. Jeg ligger ganske bra, men for å sove må jeg nok jobbe litt. Er 195cm høy, så burde ha 11 eller 12 fot for å sove. Har inntrykk av at mange rundt om også sover godt i 9-fots kinakøyer strammet godt opp, så alt er individuelt. 1 Siter
Olve Hansen Skrevet 19. mai 2021 Skrevet 19. mai 2021 Dere som har brukt Segl XL en stund, har dere gode forslag til et passende myggnett, og evt en underquilt/liggeunderlag som passer den bra? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.