Shaug Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Er ute etter en lett sekk mellom 20-35liter. Skal brukes til lette dagsturer, fisketurer, fjellturer etc. Bæresystemet er vel ikke det viktigste siden det sjelden blir noen tunge bører som skal bæres. Er mer ute etter detaljer. Festemuligheter for cambelback, reimer, mange lommer, lure løsninger etc etc. Noen som har noen forslag? (Ja jeg søkte før jeg laget denne posten Takker for svar! Siter
Trym Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Jeg er godt fornøyd med Helsports Munin 35L, den skulle dekke alt du ber om minus mange lommer (dog, den har to i lokket, tre innvendige og en utvendig (hvor mange er mange lommer?)). For å få festet en drikkesekk skikkelig inne i sekken må du bruke en liten taustump som du knyter på det tverrgående metallstaget. Kona har Bergans' Backcountry Guide 28L, den har alt du ber om og finnes også i 32L. Husker jeg ikke feil er 28L for kortere personer og 32L for 170+. Jeg synes 28L versjonen er noe knapp for meg på 182 cm i hvert fall. Fine sekker begge to som jeg anbefaler deg å ta en titt på. /mads Siter
snilen Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Jeg har en haug med mindre ryggsekker, noen kjøpte, men de fleste resklamesekker. Felles for dem alle er at de har for mange lommer og de fleste har magebelte og noen også brystrem, noe som er unødvendig på små sekker. Skulle jeg kjøpe en ny ville jeg sett etter følgende kriterier : - Solid vanntett konstruksjon - Færrest mulig lommer - Ikke bære-innretninger utover 2 reimer over skuldra. - Ikke annet fjas som mobiltelefon-lomme/PC-lomme - Mulighet for enkelt å feste større ting på utsiden (ski, isøks e.l.) Mitt behov er dagsturer - som ofte er ganske lange, eventuelt flerdagsturer med overnatting på hytte(poselaken og visa-kort). Jeg prioriterer å bære lett, da jeg ofte går både langt og høyt på en dag, og da bør ikke sekken ha for mye unødvendig stæsj som veier endel - trossalt. Noen utvalgt modell kan jeg ikke peke på, alternativt kan man jo ta frem symaskinen selv om man ikke finner noe som er godt nok og har evner og materiale som er egnet. Til slutt en liten historie : Etter endel turer i skog og mark skulle dagstursekken min med på en flytur i jobb-sammenheng. Sekken ble tømt og rengjort og fylt med det som skulle med på turen. Dessverre var det en av ørten lommer jeg ikke hadde fått tømt. Der lå turkniven - som ble konfiskert på Gardermoen. En av flere grunner til at jeg hater for mange lommer.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.