Mettelangnes Skrevet 7. april 2019 Skrevet 7. april 2019 Vi vil på tur! Men langrennski og pulk! Neste helg, kjører fra Oslo torsdag ettermiddag og må være tilbake i Oslo søndag kveld... Hvor bør vi dra? Tenker Hardangervidda? Ønsker et «flatt» terreng! Har telt og godt utstyr med oss! Vanskelig å Google seg til gode tips -så prøver her Takker for alle gode ideer!! Siter
whistler Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Siden du kjører bil, ønsker Hardangervidda og vil ha "flatt" terreng ville jeg parkert på Dyranut og lagt opp en rundløype derfra. Avhengig av hvor langt dere vil gå kan dere f.eks. går Dyranut - Sandhaug - Rauhelleren - Dyranut. 1 Siter
Lompa Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Hva mener du med langrennsski? Hvis det da er tynne pinner for løype i Marka, så hadde jeg tenkt meg om to ganger før jeg la ut på Hardangervidda i råtten påskesnø.. Er det fjellski du mener, så er Dyranut et fint alternativ. 1 Siter
whistler Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Lompa skrev (På 8.4.2019 den 9.41): Hva mener du med langrennsski? Hvis det da er tynne pinner for løype i Marka, så hadde jeg tenkt meg om to ganger før jeg la ut på Hardangervidda i råtten påskesnø.. Er det fjellski du mener, så er Dyranut et fint alternativ. Ekspander Godt poeng, @Lompa. Jeg overså detaljen om langrennski.. Siter
Mettelangnes Skrevet 8. april 2019 Forfatter Skrevet 8. april 2019 Oi, ja... Ganske uerfaren og tenkte faktisk tynne pinner 🙈 Hmmmm 🙈🤔 Siter
Heriks Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Torsetlia - Dagalifjellområdet kanskje, de har vel et ganske omfattende løypenettverk om man ser på skisporet.no. Fint område det også. Relativt nær Oslo, lett tilgjengelig og slett ikke langt fra Hardangervidda. 1 Siter
Lompa Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 (endret) Skisporet.no er et godt tips. Se for eksempel løypene fra Beitostølen og sørover. Når man kommer bort fra hyttebyen er det mye fint fjellterreng med skispor. Så kan man bare gå relativt kort fra løype til teltplass. Ikke vanskelig å finne fredelige og fine teltplasser kort fra løypenettet. Endret 8. april 2019 av Lompa 1 1 Siter
+rayun Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Kanskje Sjusjøen kan være noe. Relativt sett kort avstand fra Oslo. Parkering på Sjusjøtunet hytter og caravan. Fine lettgåtte løyper i åpent flatt landskap. Skulle vinden bygge seg opp er det mange lune plasser mellom små fjellgraner. Har ikke vært der på et par uker, men ser på webkamera at det er mer enn nok snø enda. Det er riktignok mye folk i løypene særlig i påsken, men et par steinkast vekk fra løypa er du alene. Fint og trygt område for å bygge erfaring i vintercamping.👍 1 1 Siter
Omnilite Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Mettelangnes skrev (På 8.4.2019 den 12.50): Oi, ja... Ganske uerfaren og tenkte faktisk tynne pinner 🙈 Hmmmm 🙈🤔 Ekspander Tynne pinner kan fungere om du går i løyper, skal du gå utenfor dette kan det funke hvis det er hardt, er det mykt, not so good. Men stavene er nesten viktigere om du skal utenfor løyper, langrennsstaver for løype "synker helt ned i lyngen" om det er mykt. Så en teleskopstav med god trinse er en fordel. Med teleskop kan du også justete lengden litt i forhold til hva som passer til terrenget du går i. Teleskopstaver har stort sett enten 145cm eller 155cm max lengde, 2 delt er det beste. 1 1 Siter
Tessatroll Skrevet 8. april 2019 Skrevet 8. april 2019 Siste rapporter frå Hardangervidda lyd på berande føre, hundespanna kjører uspora. Då går det fint med joggemeier og pulk 1 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.