Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 5 kompiser som planlegger tur, har noen en god beskrivelse av turen over Fannaråken?

-Hvor lang tid går en på bre?

-Behøves eget breutstyr?

-Hvor luftig er turen?

-Er det bre på begge sider av toppen?

-Trenger brefører på begge sider av toppen?

Annonse
Skrevet

Går du opp fra Turtagrø eller Skogadalsbøen så trenger du ikke gå på bre i det hele tatt. Vil du absolutt gå på bre så ville jeg gått med fører om dere ikke har mye erfaring fra bre. Det meste av snø på breene i jotunheimen har vistnok smeltet nå, så det er mye glatt blåis. Skal oppover i området der i morra, så da får jeg vel se.

god tur!

Skrevet
Vi er 5 kompiser som planlegger tur, har noen en god beskrivelse av turen over Fannaråken?

-Hvor lang tid går en på bre?

Kommer an på om det er opp eller ned. Jeg har gått opp på 45 minutter en gang :). Når man går i tau tar det normalt mye lenger tid. Opp til 2 timer mener jeg å huske fra da jeg var brefører der.

-Behøves eget breutstyr?

Hvis du går med fører stiller de med tau og stegjern.

-Hvor luftig er turen?

Ikke luftig. Øverste del av breen kan være litt bratt, ogopp fra Turtagrø-siden er det bratt.

-Er det bre på begge sider av toppen?

"Begge"? I prinsippet er det 3 ruter til Fannaråken. Fra Sognefjellsiden er det over bre. Fra Turtagrø og fra Skogadalsbøen er det ikked et.

-Trenger brefører på begge sider av toppen?

Anbefaler absolutt brefører hvis dere ikke er brekyndige. Føring bestilles fra Sognefjellshytta eller Fannaråkhytta (48152244).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.