bertil Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Nokon som har vore der i det siste? Er det snø framleis? Korleis er Jervvasskaret? Kva er den beste retninga? Frå Nordre skagastølstind? eller frå Jervvasstind? bertil Siter
Tom Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg er svært langt fra å ha god peiling her, men jeg tror det vanligste og enkleste er å gå fra Gjertvasstind (som toppen heter). Da kan man rappellere ned i Gjertvasskardet, ned Halls hammer og ned V-skardet. Ergo blir det teknisk enklere enn dersom man skal gå motsatt vei. Siter
Nils Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg vil også tro det raskeste er å gå i den retningen Tom beskriver. Når det gjelder forholdene i Gjertvasskaret, vil det ganske sikkert være temmelig hardt og isete der nå. Det er veldig lite snø igjen oppe på/ved ryggene nå. Fra Skagastølsryggen den 6. august så vi ikke hele Gjertvasskaret, men det virket isete ned fra Gjertvasstind. Siter
Nils Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Når jeg tok en kikk på det eneste bildet jeg har fra turen 5.-6. august som viser noe av Gjertvasskaret, er det ikke mye snø å se opp mot Gjertvasstind. Og det er temmelig blått og grått det som ligger igjen: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.